Gearvælgeren sidder fast (stramt)
Fra : Bongo

Dato : 29-01-06 19:39

Min nye gs500F (oktober) kørte sidste gang engang i december og har så stået
i en garage indtil i dag, hvor jeg MÅTTE tage den ned til købmanden. Den
starter fint og alt er og lyder ok indtil jeg skal sætte den i første. Det
kan næsten ikke lade sig gøre at træde gearvælgeren ned. Da det endelig
lykkes kan jeg ikke få den i anden. Jeg stopper op og trækker hårdt i den et
par gange og få sat den i 4. hvorefter jeg triller roligt afsted mens jeg
håber på at motervarmen får den løs. Det er en tur på 10km og da jeg kommer
hjem er problemet stort set det samme. Hvad kan der være gået galt? Den har
sat sig af at stå stille. Gear kassen fungerer fint, det er geararmen der
sidder stramt. Hvordan får jeg den løs?

Fra : Armand

Dato : 29-01-06 19:45

Bongo skrev:
> [...]
> .....Hvad kan der være gået galt? Den har
> sat sig af at stå stille. Gear kassen fungerer fint, det er geararmen der

Hvordan er den at skifte når motoren er slukket?
Det samme? Ifald = Is :-/

> Hvordan får jeg den løs?

Afventer tø, eller modgår meteorologien v.h.a. en opvarmet
garage/værksted/kælder!
Først optøet, fjernes vand effektivt med WD40/lign. hvorefter
eftersmøring med kædespray smører og holder vandet borte!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 20:34

Bongo skrev i meddelelsen <43dd0b5f$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Hvordan får jeg den løs?

Gearpedalen sidder på fodhvilerkonsollet, og har en linkmekanisme frem til
motoren ?

Ifald, så er gearpedalen groet fast i ir om den bolt som pedalen er lejret
på.

Adskil, rens, og smør.

mvh
Orla

Fra : Jacob Petersen

Dato : 29-01-06 21:26

"Bongo" <nomail@fakeserver.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gået galt? Den har sat sig af at stå stille. Gear kassen fungerer fint,
> det er geararmen der sidder stramt. Hvordan får jeg den løs?

Det kunne evt være koblingen. Hvis der ikke kobles helt ud, vil geararmen gå
stramt,
medmindre du skifter ved det helt rigtige omdrejningstal. Tjek
koblingskablet.

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 21:47

Hej

Efter sådan en tur på de 10Km husk at vaske din mc og få alt salt væk ellers
irrer den ad H.... til inden det er forår og som foreslået tø den op og smør
alle bevægelige dele

--
Venlig Hilsen
Greetings