T-Rex 110 - antal personer?
Fra : Gaakeligak

Dato : 29-01-06 16:30

Må der sidde 2 personer på en T-Rex 110 MC-scooter?

Jeg har kigget på flere type-godkendelser på færdselsstyrelsens hjemmeside,
og på nogle står der "2 siddepladser" i bemærkningerne, på andre gør der
ikke.

Hvordan ved man, om der må være 2 på en MC/MC-Scooter? SKAL det fremgå af
typegodkendelsen, eller skal der bare være plads nok på maskinen?

Egenvægt 100 kg - totalvægt 280 kg = 180 kg til personer og bagage.

Mvh
Gaakeligak - Knud blandt venner

Fra : Richard

Dato : 29-01-06 17:33

Gaakeligak wrote:

> Må der sidde 2 personer på en T-Rex 110 MC-scooter?

Prøv at finde den generelle bestemmelse hos Færdselstyrelsen, der siger
noget i retning af, at et køretøj må medføre så mange personer, som det er
indrettet til.

Den bestemmelse lød en gang så uspecifik, at man på et tidspunkt i 70erne
kunne køre med passager på en knallert med twinsæde og fodhvilere i en
kort periode, indtil det udtrykkeligt blev forbudt

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : SB

Dato : 29-01-06 18:51

"Gaakeligak" <gaake@li.gak> skrev i en meddelelse
> [...]
> typegodkendelsen, eller skal der bare være plads nok på maskinen?
>
> Egenvægt 100 kg - totalvægt 280 kg = 180 kg til personer og bagage.

Jeg havde en Axis 90 engang, der var der fodhvilere til passager, og den
måtte godt køre med to, kunne ikke forestille mig at en PGO 110 så ikke
måtte.
Kender vist ingen MC der er beregnet til kun een, bortset fra dem der kører
på bane.

Søren

Fra : Peter

Dato : 29-01-06 22:02

"Gaakeligak" <gaake@li.gak> wrote in message
> [...]
> typegodkendelsen, eller skal der bare være plads nok på maskinen?
>
> Egenvægt 100 kg - totalvægt 280 kg = 180 kg til personer og bagage.

På type-godkendelsen til min FJR står der intet om at den er godkendt til
passager. Der er godt nok et felt der hedder Pass. antal, men det er ikke
udfyldt.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Gaakeligak

Dato : 30-01-06 17:55

"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in

> [...]
>
> På type-godkendelsen til min FJR står der intet om at den er godkendt
> til passager. Der er godt nok et felt der hedder Pass. antal, men det

Ok, det var også det jeg havde regnet med - men ville lige være sikker.
dk.fritid.motorcykel er jo et mekka af viden, så det var jo næliggende
at poste spørgsmålet her.

Såsnart foråret kommer er det slut med 2x øv'erter her i familien og på
nakken af en PGO 110'er... så slipper vi også for at sinke trafikken i
byerne

/Gaakeligak - Knud blandt venner

Fra : MortenP

Dato : 31-01-06 11:58

> [...]

> Såsnart foråret kommer er det slut med 2x øv'erter her i familien og på
> nakken af en PGO 110'er... så slipper vi også for at sinke trafikken i

<< Jeg har selv en PGO T-REX 110.. Det er IKKE nogen racer, så lad være at
tro i kører fra bilerne med 2 på.: men det er et ganske fint
transportmiddel der render 90-100 km/t når jeg kører alene (det gør jeg
altid)..

Dog var jeg så heldig at låne en GS-500 næsten hele sidste sæson, så min
T-rex har kun kørt 600 km... Er forøvrigt til salg, da jeg skal have mig
en "rigtig" mc

Mvh.
MortenP

Fra : Gaakeligak

Dato : 31-01-06 17:02

mpannen@gmail.com (MortenP) wrote in news:drnfsj$7or$1@abbeden.bunk.cc:

> [...]
>
> Dog var jeg så heldig at låne en GS-500 næsten hele sidste sæson, så
> min T-rex har kun kørt 600 km... Er forøvrigt til salg, da jeg skal

Jeg skal lige have lidt sparet sammen, men i marts/april skal jeg ud og
investere.... det lyder da meget interessant hvis den stadigt er til
salg dér.

Nej jeg har ingen planer om at ræse - vil bare gerne kunne følge med
bytrafikken og med 65-70 km/t på de små snoede biveje her i omegnen.

Hvor i landet lander du med TREX'en?

/KNud

Fra : mortenp

Dato : 31-01-06 23:47

> [...]

> Nej jeg har ingen planer om at ræse - vil bare gerne kunne følge med
> bytrafikken og med 65-70 km/t på de små snoede biveje her i omegnen.

Hej Knud

Jeg bor i Tilst.. Lige udenfor Århus..
Regner med at skyde den af i marts/april måned.. du kan SAGTENS følge med
trafikken.. Jeg vil vove at påstå at kører man NÆSTEN lovligt, så er denne
faktisk hurtigere end den GS 500 jeg kørte på på arbejde.. (med næsten
lovligt mener jeg at jeg "sprænger over køen" ved krydsene når bilerne
holder stille.. Det gjorde jeg ikke på mit lånekåbebæst

Mvh.
MortenP

Fra : Gaakeligak

Dato : 01-02-06 20:30

mpannen@gmail.com (mortenp) wrote in news:dropdo$1pa$1@abbeden.bunk.cc:

> [...]
> (med næsten lovligt mener jeg at jeg "sprænger over køen" ved krydsene
> når bilerne holder stille.. Det gjorde jeg ikke på mit lånekåbebæst

Cool - det lyder som om den dækker mit forbrug.

Jeg gemmer lige din gmail

Du kan jo smide en salgsannonce i dk.marked.privat.motorcykel når
tiden kommer, jeg holder dagligt øje.

/Gaakeligak - Knud blandt venner

Fra : MortenP

Dato : 03-02-06 08:59

Gaakeligak wrote:

> [...]

> Jeg gemmer lige din gmail

> Du kan jo smide en salgsannonce i dk.marked.privat.motorcykel når

Det vil jeg gøre

Mvh.
MortenP