Flække stor sten.. Hvordan Q?
Fra : leif

Dato : 04-03-06 16:59

Jeg har en stor sten liggende på hjørnet til min indkørsel, som snart skal
fjernes. Den ville jeg gerne have flækket og bruge til fuglebad, men hvordan
gør jeg det ? Stenen er ca 1 meter høj og ca 50cm bred, og skal flækkes på
langs.

mvh leif

Fra : Max

Dato : 04-03-06 17:10

Hej

> men hvordan gør jeg det ? Stenen er ca 1 meter høj og ca 50cm bred,
> og skal flækkes på langs.

Nu ved jeg ikke hvad type sten det er, men hvis det er noget
som granit, ja så mejsler eller bore man en række huller,
i disse huller bankes egetræspropper i og så hældes der
vand på og så klare osmosen og tiden resten.

Mvh Max

Fra : leif

Dato : 04-03-06 17:21

> [...]
> i disse huller bankes egetræspropper i og så hældes der
> vand på og så klare osmosen og tiden resten.

Det er en marksen, men det ser ud som om der er "årer" der løber på den
lange led.

mvh leif

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 04-03-06 17:25

"leif" <l-j@@pc.dk(fjern@)> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en marksen, men det ser ud som om der er "årer" der løber på den
> lange led.
>
> mvh leif

Så kan den flækkes med en stor hammer. Men spørg en stenhugger for en
sikkerheds skyld om hvordan.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 20:20

Max wrote:
> vand på og så klare osmosen og tiden resten.

Betyder det at man skal hælde saltvand på eller mener du hårrørsvirkningen?

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 04-03-06 20:55

Hej Stig

> hårrørsvirkningen?

Jeg mener hårrørsvirkningen.

Mvh Max

Fra : Morten

Dato : 04-03-06 19:03

Prøv med dynamit. Hvis du kender folk i hjemmeværnet kan du sikkert få et
par stænger billigt

Fra : F.Hansen

Dato : 04-03-06 19:51

http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/ekspert.nsf/FAnswer?ReadForm&parent=XE38EEA233E56D47FC1256CDE00749CED

http://www.anku.dk/images/B_34_stenhugger-udstyr/DSCN1638_hamre_og_kile.jpg

Fra : Gert Espersen

Dato : 06-03-06 11:07

Iflg. min svigerfader borer man hullerne, banker godt tørre
asketræspropper i, og så pisser man på stenen

Mvh
-Gert..