cowboykaktus
Fra : kl

Dato : 04-03-06 14:23

Cowboykaktus bortgives 150cm høj
befinder sig i Hedehusene
K.L

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-03-06 14:27

kl wrote:
> Cowboykaktus bortgives 150cm høj

Prøv i news:dk.marked.privat.hus-og-have - det hører til der
selvom det er gratis - og det er der folk vil kigge, hvis de
søger en - så du burde have større held der

Jan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-03-06 19:00

> Prøv i news:dk.marked.privat.hus-og-have - det hører til der
> selvom det er gratis

Jeg synes det er helt i orden at man forærer noget væk her i gruppen, det er
der gammel hævd på.
Hvis det er sådan en sukkulentagtig med 'blade' kan aflæggere hentes her i
Esbjerg.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-03-06 20:29

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jeg synes det er helt i orden at man forærer noget væk her i gruppen,
> det er der gammel hævd på.

Siden hvornår er der kommet hævd på det? Da jeg spurgte for 2 år siden om
noget andet, jeg ville forære væk, bliv jeg sendt over i markedsgruppen. Og
jeg har ikke siden set nogen slippe godt (slippe upåtalt) fra at forsøge i
denne gruppe.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-03-06 22:04

> Siden hvornår er der kommet hævd på det?

Jeg mener da at der af og til er sat fliser og jord til afhentning her,
forære træ væk mod fældning, husker dog ikke hvornår. Men vi kan da starte i
det små med at opbygge den hævd, ikke?

Jeg så gerne at man lavede en særskilt havegruppe, hvorunder
plantebytning/foræringer var en del af emnet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-03-06 22:42

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jeg så gerne at man lavede en særskilt havegruppe, hvorunder
> plantebytning/foræringer var en del af emnet.

Som f.eks. news:dk.marked.privat.hus-og-have ?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-06 00:24

> Som f.eks. news:dk.marked.privat.hus-og-have ?

Nej, netop ikke, for der er det kronjer det drejer sig om.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 05-03-06 11:28

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Jeg synes det er helt i orden at man forærer noget væk her i gruppen, det er
>der gammel hævd på.

Fra fundatsen:

3.2 Ønskes ikke:
Køb og salg henvises til dk.loppemarked.
(Udveksling og bytte af planter, frø, aflæggere og
lignende er dog tilladt.)

Den tekst bør opdateres, da dk.loppemarked er nedlagt og så mangler
den helt det med "Gives væk ...".

En eller anden bør samle sammen til en ny tekst og få denne indført,
det emd at vinde hævd på noget er vist bedre når det gælder vej-ret
end her på usenet.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-06 11:59

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lignende er dog tilladt.)
>
> Den tekst bør opdateres, da dk.loppemarked er nedlagt og så mangler

Fint, så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed. Selvom 'gives væk'
mangler, hvilke konsekvenser ville det så give for evt. syndere? Jeg mener
ingen, og så er det da tidsspilde at begynde et arbejde på at få det
indskrevet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-03-06 12:19

On Sun, 5 Mar 2006 11:58:41 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>mangler, hvilke konsekvenser ville det så give for evt. syndere? Jeg mener
>ingen, og så er det da tidsspilde at begynde et arbejde på at få det

Jeg har en smule svært ved at se hvorfor det skulle være i orden at
bortgive ting her, når der nu er en udmærket gruppe til sådan noget
(dk.marked.privat.hus-og-have)
Hvorfor skulle den slags opslag være i orden bare fordi der ikke er
penge involveret?

Jeg har dog også valgt at jeg ikke vil brokke mig når den slags indlæg
dukker op her (som jeg ellers nemt kan finde på med salgs-opslag).

Der kommer ikke nogen diskussion (om gruppens emne i hvert fald) ud af
et bortgives-opslag.

Hvis man er interesseret i at gøre et "kup", så holder man
dk.marked.privat.hus-og-have.

Det bliver så meget sværere mht. salgsannoncer hvis bortgives-annoncer
tillades - hvor går grænsen? Hvis man altid konsekvent henviser til
markedsgruppen når noget skla skifte hænder, så er der ikke så meget at
diskuttere.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-06 12:45

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev
> [...]
> (dk.marked.privat.hus-og-have)
> Hvorfor skulle den slags opslag være i orden bare fordi der ikke er

Der er den markante forskel, at havefolk, der kommer i kontakt med hinanden
på bytte/give basis, får lyst/mulighed for yderligere kontakt, der kan
udvikle sig til besøg/venskaber eller om ikke andet et hobbymæssigt
'samarbejde', der udvikler begge parter.

> Det bliver så meget sværere mht. salgsannoncer hvis bortgives-annoncer
> tillades - hvor går grænsen?

Grænsen er klar og tydelig. Gratis er: gratis. Og så er det befriende, bare
engang imellem, at vride sig løs af det netværk af kassetænkning vores
samfund efterhånden er gennemsyret af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-03-06 14:52

On Sun, 5 Mar 2006 12:45:00 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>udvikle sig til besøg/venskaber eller om ikke andet et hobbymæssigt
>'samarbejde', der udvikler begge parter.

Og det kan ikke ske hvis kontakten skabes i
> [...]

>engang imellem, at vride sig løs af det netværk af kassetænkning vores

Så hvis jeg vil gi nogen lov til helt gratis at kigge på en bestemt
hjemmeside, eller helt gratis komme til et bestemt arrangement ude i den
virkelige verden, så er det også tilladt?

Jeg kan virkelig ikke se problemet i at holde køb/salg/bytte/bortgives i
de dertil indrettede markedsgrupper. Det er jo ikke dyrere at holde et
par grupper mere, det er ikke engang mere besværligt. Og bliver ens have
fyldt og man ikke har brug for mere, så kan man vupti bare lade være med
at holde markedsgruppen - man behøver ikke besvære sig med at lave et
filter som fjerner (nogle af) de beskeder som man nu ikke længere gider
se.

Det er muligt at kassetænkning ikke altid er på sin plads, men nu er
usenet altså opbygget af en masse kasser inden i hinanden -
nyhedsgrupper.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 05-03-06 15:50

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev:

> Jeg har en smule svært ved at se hvorfor det skulle være i orden
> at bortgive ting her, når der nu er en udmærket gruppe til sådan
> noget (dk.marked.privat.hus-og-have)

Bortgive er jo netop omfattet af:

(Udveksling og bytte af planter, frø, aflæggere og
lignende er dog tilladt.)

Man kan så begynde at diskutere hvornår et indlæg bliver til et opslag
der hører til i en af opslagsgrupperne.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : kl

Dato : 05-03-06 10:41

Glem alt om den cowboykaktus den bliver smidt ud
K.L

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-06 11:56

> Glem alt om den cowboykaktus den bliver smidt ud

En skam, den er ellers nem at passe, og jeg synes den er en fin kombination
af at være kaktuslignende, og så samtidig være en plante, der gror så der
sker 'synlig' forandring hele tiden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kl

Dato : 05-03-06 13:35

HVORFOR dog alt det FNIDDER FNADDER - bare fordi jeg vil forære en plante
væk!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-06 14:39

> HVORFOR dog alt det FNIDDER FNADDER - bare fordi jeg vil forære en plante
> væk!

Du startede noget der endte i noget andet, sådan går det ofte i
nyhedsgrupper. Det er der ingen der har ondt af, men der er mange der ikke
bryder sig om at deres indlæg bliver kaldt fnidder fnadder. Og så er store
bogstaver noget vi sparer væk såvidt det er muligt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kl

Dato : 05-03-06 15:42

UNDSKYLD JEG VAR IKKE KLAROVER AT JEG VAR HAVNET I EN BØRNEHAVE
K.L

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-03-06 16:51

On Sun, 5 Mar 2006 15:41:48 +0100, "kl" <mamsen@c.dk> wrote:

>UNDSKYLD JEG VAR IKKE KLAROVER AT JEG VAR HAVNET I EN BØRNEHAVE

Nu er du tillige havnet i i hvert fald et killfilter...

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-06 20:01

> UNDSKYLD JEG VAR IKKE KLAROVER AT JEG VAR HAVNET I EN BØRNEHAVE

Hvor er du da et ubehageligt menneske.
Find et andet sted at få afløb for dine indestængte aggressioner.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kl

Dato : 05-03-06 21:37

Du er bare for LAM

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-03-06 14:53

On Sun, 5 Mar 2006 13:34:45 +0100, "kl" <mamsen@c.dk> wrote:

>HVORFOR dog alt det FNIDDER FNADDER - bare fordi jeg vil forære en plante
>væk!

Velkommen til usenet.
Og mon ikke nogle chefer på en mindre jydsk avis tænker det samme?

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 06-03-06 09:19

Hej

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:
> Og mon ikke nogle chefer på en mindre jydsk avis tænker det samme?

Hvilken avis tænker du på? Det kan jo ikke være JP, da den er danmarks
største

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-03-06 10:14

On 06 Mar 2006 09:18:37 +0100, jesper@FJERNveloce.dk wrote:

>Hvilken avis tænker du på? Det kan jo ikke være JP, da den er danmarks
>største

Hvis jeg vandt et par millioner i lotto så kunne det også kun betegnes
som 'godt nok'.
Underdrivelse fremmer ... eller noget

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/