Laminat - Fliselook
Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 02-03-06 11:48

Hejsa..

Skal lave nyt køkken, og vi vil gerne have laminat "fliser"..
Rigtige fliser er for kolde og hårde - derfor..

Hvor godt bør disse laminatplader være når det er til køkken, og der er
mulighed for vand..
prislejet tænker jeg på

Hvor får man det bedste pris/kvalitet?
Jeg synes sjældent jeg kan finde steder der har mere en ét eksempel på disse
plader...

AMD 64 3000+
2GB Kingston 3200 Dual ram
MSI RS480-M2

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-03-06 14:53

"Dennis (7600)" <Dennis@ELEFANTbilinfo.dk> wrote in message
> [...]
> Rigtige fliser er for kolde og hårde - derfor..
>
> Hvor godt bør disse laminatplader være når det er til køkken, og der er

Er det til gulvet du mener? Eller er det en bordplade?

Hvis det er en bordplade skal du nok ikke bekymre dig om hvorvidt vandet
trænger igennem laminaten, men mere om hvor hurtigt den bliver slidt (grim)
ved almindelig brug. Den kan vel kun suge vand hvis amatur eller vask er
monteret forkert.

Keller

Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 02-03-06 15:25

> Er det til gulvet du mener? Eller er det en bordplade?

Sorry.. Det er til gulvet...

Fra : Heidi

Dato : 02-03-06 21:03

Dennis (7600) wrote:
> [...]
> prislejet tænker jeg på
>
> Hvor får man det bedste pris/kvalitet?
> Jeg synes sjældent jeg kan finde steder der har mere en ét eksempel

Vi købte laminatflisegulv til køkkenet for et år siden i en almindelig
tæppe/gulvforretning. Vi havde kigget på flere forskellige slags, bla.
dem der findes i længere plader (altså hvor hver flise ikke lægges
separat) i Jem og Fix, Bilka osv. Men vi syntes nu bedst om de separate
fliser fra Quick-Step, så dem endte vi med.
Tror normalprisen var ca. 250 kr. pr. m2, og de var så på tilbud til ca.
200 pr. m2.
Vi købte ca. 12 m2, og endte med at få det hele til ca. 2000 kr., da
fragtmanden havde tabt nogle af kasserne og hjørnerne derfor var brækket
af.
Men havde de været hele, havde vi nu stadig gerne givet 200 for dem.

Vi er glade for vores - de ligner fliser, men er ikke så hårde at gå på,
og så skulle der være omkring 15-20 års garanti på nogle af typerne (dog
kun hvis man bruger deres eget rengøringsmiddel - hvordan de så end har
tænkt sig at tjekke det!).
Eneste problem er at der er kommet nogle små mærker i, efter at vi har
tabt diverse køkkenredskaber ned på, så hvis man er meget klodset (som
jeg er nogle gange!) skal man måske overveje det en ekstra gang. Men
omvendt kan der jo også gå en flis af en rigtig flise

Forhåbentlig skal vi have lavet køkkenet helt om inden der er gået 15-20
år, så de kommer nok ikke til at ligge så længe - men alt i alt er vi
tilfredse med dem.
Jeg ved ikke helt hvad du konkret skal kigge på hvis du skal sammenligne
med andre typer, men der er nok noget med slidlaget, som kunne være
relevant. Plus om der er chance for at man kan supplere om feks. 5 år,
hvis en enkelt flise går helt i stykker og skal skiftes.
Selve lægningen gik ok - tog vist omkring 7-8 timer for de 12 m2, for to
mænd og mig

Det er ikke sikkert det hjælper dig, men nu har jeg da givet vores
erfaringer videre...

--
Heidi

Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 03-03-06 09:35

> Det er ikke sikkert det hjælper dig, men nu har jeg da givet vores
> erfaringer videre...

Du kan tro det hjalp :)
Jeg takker mange gange for dit input

Men - Jeg finder ikke rigtig noget i Google omkring Quick-Step - Kun tøj
*GGGG*

Mvh Dennis

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-03-06 13:17

"Dennis (7600)" <Dennis@ELEFANTbilinfo.dk> skrev i en meddelelse

> Men - Jeg finder ikke rigtig noget i Google omkring Quick-Step - Kun tøj
> *GGGG*

Så prøv at gå ind på Pergo's hjemmeside. Det er godt nok ikke Quick-step,
men de har også flisegulv der er beregnet til køkken. Vi har det i entre'en,
og det tager ikke skade af snesjap ol.

MVH Niels

Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 03-03-06 15:09

> Så prøv at gå ind på Pergo's hjemmeside. Det er godt nok ikke Quick-step,
> men de har også flisegulv der er beregnet til køkken. Vi har det i
> entre'en, og det tager ikke skade af snesjap ol.

Det er så flot..

Takker for det

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-03-06 20:22

> Det er så flot..
>
> Takker for det

Velbekomme

MVH Niels

Fra : Heidi

Dato : 08-03-06 18:27

Dennis (7600) wrote:

> Du kan tro det hjalp :)
> Jeg takker mange gange for dit input
>
> Men - Jeg finder ikke rigtig noget i Google omkring Quick-Step - Kun
> tøj *GGGG*

Den er ellers rimelig nærliggende
http://www.quick-step.com/
Jeg kan godt nok ikke finde noget om deres laminatfliser derinde, men
prøv at tage ud til en gulvforhandler, de har garanteret noget derfra så
du kan bedømme.

--
Heidi

Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 09-03-06 15:13

> Den er ellers rimelig nærliggende
> http://www.quick-step.com/

Heheh jeg prøvede også den.. Men kun på DK domænet

Takker

Fra : Max

Dato : 02-03-06 21:25

Hej Dennis

> Hvor får man det bedste pris/kvalitet?

Dem til 69 kr. kan fint holde 10 år i et køkken, men sørg for at
bruge en type der limes sammen, dem med klik tåler ikke
to dråber vand.

Mvh Max

Fra : Finn

Dato : 22-03-06 21:29

Har andre problemer med at visse programmer fryser og falder ud.

Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 23-03-06 15:27

Ikke i køkkenet :)