Spørgsmål om Ruko dørgreb
Fra : HKN

Dato : 01-03-06 20:29

Hej,

Er der mon nogen herinde som kan afhjælpe følgende problemstilling?

Jeg har købt et Ruko dørgreb, til en ny hoveddør. Ifølge Ruko skal det kunne
anvendes til døre med 3-punktslås. Det mærkelige er dog at det ikke kan
løftes op pga den fjederanordning, som er installeret. Så skal man blot
fjerne fjederen, før det kan bruges, eller hvad?

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 22:28

Lyder som et greb der hedder noget med 6378 eller noget i den stil der
sidder en fjeder på bagsiden og en plade der ikke er hel rund , den skal
slibes rund så det udhæng der er der på kan komme forbi den lille tap , men
fjederen skal du lade blive men fjern den lille krog/øje
Så kører det for dig

Låsesmed
Per Emborg
www.kvikkerten.dk

Fra : HKN

Dato : 02-03-06 07:39

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote in message
> [...]
> slibes rund så det udhæng der er der på kan komme forbi den lille tap ,
> men fjederen skal du lade blive men fjern den lille krog/øje

Det var også noget i den retning jeg tænkte - men tænkte samtidig at det var
for usandsynligt at man skulle igang med en sådan operation, når der står i
brugsvejledningen at grebet passer til en dør m. 3-punktslås!

Grebet hedder 6638 - så det var tæt på

Tak for svar!

-Henrik

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 02-03-06 11:13

Det nye 6638 greb skal der altså ikke slibes i, det kan monteres direkte på
en 3 punkts lås, men det er korrekt at den gamle model skulle man ændre på..

se produktblad

http://www.ruko.dk/shop/productbrochures/6638.pdf

Thomas
www.lavpris-laase.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 17:55

Yeps , og jeg troede heller ikke på at de gamle var i handel mere

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : HKN

Dato : 04-03-06 11:51

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> wrote in message
> Det nye 6638 greb skal der altså ikke slibes i, det kan monteres direkte
> på
> en 3 punkts lås, men det er korrekt at den gamle model skulle man ændre
> på..

Ja, så er det et gammelt greb jeg har fået.

Kan man få de rosetter som reservedele?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 31-05-06 16:15

det tror jeg ikke, har aldrig set dem som reservedele.

thomas

www.lavpris-laase.dk