Hvor købet et billigt net med maskestørrel~
Fra : Anders Majland

Dato : 28-02-06 18:06

Så blev reglerne jo igen skærpet - suk.

Nå men da de første restriktioner blev indført kontrollerede jeg på
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Fugleinfluenza/Overvaagning/Risikoomraader/forside.htm
at vi ikke bor "uheldigt" så foder og vand skulle bare være indendørs. Nu
skal der så også som minimum et net over for at vores høns må få lidt frisk
luft igen.

Citat: "Dog kan hobbyfjerkræ og hobbyfugle holdes i en indhegning, der skal
være dækket af et net med en maskestørrelse på max 100 mm. Nettet skal
sikre, at vilde fugle ikke kan komme ind i indhegningen. Hobbyfjerkræ og
hobbyfugle skal også fodres og vandes indenfor, eller som minimum under fast
tag, så vilde fugle ikke kan komme i kontakt med foder og vand. "
Hvor købet et billigt net med maskestørrelse maks 100mm

Det skal nok være min 5-6meter bredt og jeg skal ikke bruge mere end
~15meter

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-02-06 18:42

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:44048335$0$24234$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]

> Hvor købet et billigt net med maskestørrelse maks 100mm
>
> Det skal nok være min 5-6meter bredt og jeg skal ikke bruge mere end

Almindeligt hønsetråd burde kunne gøre det, men næppe uden afstivning i
den længde/bredde.
Harald Nyborg eller måske her: http://www.danhons.dk/danh09.htm

mvh
Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-02-06 18:59

On Tue, 28 Feb 2006 18:06:20 +0100, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Så blev reglerne jo igen skærpet - suk.

Ja, suk.
Men nu hvor en kat i tyskland også har fået det, kan vi jo håbe på at
alle katte også skal holdes indendøre. Så slipper jeg i hvert fald for
et par stykker af naboernes. Og hunden slipper for en pludselig mavepine

> [...]
>Hvor købet et billigt net med maskestørrelse maks 100mm
>
>Det skal nok være min 5-6meter bredt og jeg skal ikke bruge mere end

Kan et tyndt, blødt net som dem man smider over jordbær o.l. for at
holde fuglene væk bruges? De koster i hvert fald ikke alverden.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-02-06 19:41

> Det skal nok være min 5-6meter bredt og jeg skal ikke bruge mere end
> ~15meter

Prøv i Jem &Fix eller hos Harald Nyborg. Sådan noget grønt fuglenet i 4*5 m
for 25 kr. Husk at der skal dækkes af, så ænder, svaner, kalkuner, fugl
føniks og lignende ikke kan lande. Småfugle tæller ikke.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 20:15

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> 4*5 m for 25 kr. Husk at der skal dækkes af, så ænder, svaner,
> kalkuner, fugl føniks og lignende ikke kan lande. Småfugle tæller

Ja det er kugleskørt, min have er lille, og de eneste fugle der kommer der
er gråspurve og mejser. og hønsene er så små at nogle af dem nemt kommer
igennem 10 x 10 cm.

Det når hysteriske højder.

mvh.
Charlotte- korsør

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-02-06 20:42

> Det når hysteriske højder.

Det er skam meget længe siden. Problemet er at det er en god avishistorie,
og alle kunderne elsker det lille gys i maven. Det bliver værre, når Fido
skal aflives, fordi den kan være smittebærer - så skal du se løjer *S*

Mvh Maria

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-03-06 02:32

Maria Frederiksen wrote:

> Det er skam meget længe siden. Problemet er at det er en god
> avishistorie,

Det er heller ikke mere end en avishistorie. Der er på verdensplan endnu
ikke 200 døde mennesker. Og sygdommen kommer fra et af verdens tættest
befolkede områder.

Til sammenligning dør mindst en million hvert år af hiv/aids og endnu en
million eller flere af malaria, uden at der bliver skrevet om det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bob \(-:

Dato : 28-02-06 21:26

> [...]
> Hvor købet et billigt net med maskestørrelse maks 100mm
>
> Det skal nok være min 5-6meter bredt og jeg skal ikke bruge mere end

Her var også lige et link
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4832&n=10
Ja, vi bor lige i kanten af risiko området så vi har lige lavet ny hønsegård
med tag over
til vores 3 gæs og 10 høns

Hilsen Robert

Fra : Anders Majland

Dato : 28-02-06 22:30

> [...]
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4832&n=10
> Ja, vi bor lige i kanten af risiko området så vi har lige lavet ny

Jeg har lige fået at vide at det er hvad de har gjort i børnehaven. Det er
heller ikke nogen stor flok vi har gående. incl svigerfars* der er på
vinterpenspension er der vist en 10-12 stykker (og så den håndfuld vi gav
til børnehanven)

*I sommers havde han dem gående frit med adgang til et drivhus til
overnatning - de er rigtig gode til at tage enhver form for udyr i jorden
derinde

Men vores hønsegård er ikke lige dimensioneret til et træk på tværs af
stolperne, så jeg skal alliegevel igang med noget storm-p for ikke at være
nervøs for at have spilt arbejdet med at lave den i første omgang... Jeg
tror det bliver noget med at lægger et par lægter på tværs eller lign - men
spændet bliver lidt stort....

På den anden side er risikoen ved fugleinfluenza jo reel nok - det kan gå
hen og blive et alvorligt problem Jeg havde ellers foreslået for et par
uger siden om vi ikke bare skulle slagte hønsene og så få nogle nye engang

"Sjovt" nok var årsagen til at vi overhovet fik høns at vi fik dem med
huset. Pga newcastle dissease karantæne områder kunne sælger ikke tage dem
dengang.

/A

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-02-06 23:12

> På den anden side er risikoen ved fugleinfluenza jo reel nok - det kan gå
> hen og blive et alvorligt problem

Nej, det kan ikke. I hvert fald ikke for andre end eksporten. Der er
fugleinfluenza overalt, og vi bliver tudet ørene fulde af hvor smitsomt det
er - det tror vi så på. Fakta er, at det har taget 10 år at nå fra østen og
hertil på trods af fugletræk 2 gange om året. Der er 191 syge på 10 år i et
land der "er mere befolket end Bilka lørdag formiddag." og med alle
betingelser for at det kunne mutere og sprede sig.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 10:37

> Hvor købet et billigt net med maskestørrelse maks 100mm
>
> Det skal nok være min 5-6meter bredt og jeg skal ikke bruge mere end
> ~15meter

Jordbær-net er billige, og kan fint spændes rundt om eksisterende hegn, men
hvis det er som "tag" skal du nok have noget afstivning

mvh

David

Fra : Anders Majland

Dato : 02-03-06 10:52

> Jordbær-net er billige, og kan fint spændes rundt om eksisterende hegn,
> men hvis det er som "tag" skal du nok have noget afstivning

Det skal der alligevel - jeg tror ikke hegnet på sigt kan tåle trækket fra
net på tværs. Så det bliver nok en "formue" i træ for at bære nettet, da jeg
ikke har plads til barduner på den ene side .(Ville ellers være den nemmeste
måde - altså bare spænde nettet over og ned til et par pløkke)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-03-06 20:06

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4406c0c0$0$24245$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det skal der alligevel - jeg tror ikke hegnet på sigt kan tåle trækket fra
> net på tværs.

Vi har sat stolper op - sådan nogle som teknisk set er lægter på 45*55 mm.
De er gravet 90 i jorden og holder fint nettet på 4*5 m uden midterstivelse.
Prisen er så at sneen lagde nettet ned, men det skal jo bare holde
kalkunerne og gæssene ude, så det går nok.

Mvh Maria