Rislampe søges
Fra : Holst

Dato : 28-02-06 15:02

Jeg har længe søgt en høj gulvlampe, og jeg har nogle gange på billeder
set en høj rislampe, som jeg godt kunne tænke mig.

Da jeg så begyndte at lede efter den, kunne jeg naturligvis ikke finde
den nogen steder, og diverse lampe/boligbutikker har ikke været til
megen hjælp, men jeg er jo nok bare gået ind i de forkerte.

Nu er jeg igen omsider stødt på et billede af lampen, som jeg søger.
Lampen ses her:

http://www.shelter.dk/rislampe.jpg

Som det ses, er lampen vel op mod 1.8 meter høj.

Nogen der ved, hvor jeg kan købe denne lampe? Gode indkøbsbyer for mig
kunne være byer som Viborg, Holstebro, Randers, Skive, Århus og for den
sags skyld kommer jeg da også til København i ny og næ.

Andre rislamper af en tilsvarende type har også interesse. Har selv set
nogle fine firkantede nogen, men de var alt for lave.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 28-02-06 15:22

Fra : Carina

Dato : 28-02-06 17:27

Den har de i IKEA - den er faktisk ikke så dyr
/Carina

Fra : Holst

Dato : 28-02-06 18:02

Carina wrote:

> Den har de i IKEA - den er faktisk ikke så dyr

Ja, der har jeg ikke kigget, og jeg kan faktisk også finde den på deres
hjemmeside:

<http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=14&productId=13697&langId=-12&parentCats=15579*15751*15754>

Der står bare, at den kun er 137 cm høj, og det virker altså noget
mindre end lampen på billedet. Et skrivebord er jo normalt omkring 75 cm
højt, så jeg vil jo umiddelbart bedømme lampen på billedet til i hvert
fald at være 155 cm eller derover. Men måske er jeg bare ikke så god til
at vurdere højden

Men i hvert fald tak for svaret. Jeg kan jo altid bestille de og se, om
den er som den skal være.

Fra : Angina

Dato : 28-02-06 20:30

> [...]
>
> Andre rislamper af en tilsvarende type har også interesse. Har selv set
> nogle fine firkantede nogen, men de var alt for lave.

Herstall laver også en, de kalder den "Cigar". Den var fornylig på tilbud i
Bilka til 99,-. Det kommer den nok snart igen, der er altid tilbud på
Herstall ;- ).

Mvh. R.