Vådrumsplader
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 28-02-06 11:07

Hejsa..

Når man skal sætte 2 lag gipsplader op i et badeværelse, skal de så begge
være vådrumsplader, eller er det nok med den yderste?

Håber der er nogle kloge hoveder som ved bedre end mig...

Mvh.

CP

Fra : Lars Hansen

Dato : 01-03-06 08:39

"Carsten Pedersen" <carsten@REMOVETHISnudechicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være vådrumsplader, eller er det nok med den yderste?
>
> Håber der er nogle kloge hoveder som ved bedre end mig...

Hej CP

Så vidt jeg kan læse mig til skal begge være vådrumsplader. Prisforskellen
gør også at man lige så godt kan gøre det sådan.
Læs eventuelt mere på www.gyproc.dk

MVH
Lars Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 02-03-06 11:33

> Så vidt jeg kan læse mig til skal begge være vådrumsplader. Prisforskellen
> gør også at man lige så godt kan gøre det sådan.
> Læs eventuelt mere på www.gyproc.dk

Det er korrekt - ifølge By & byg anvisning 200. Under brugbare løsninger til
vådrum er 2lags vådrumsgips. Carsten er du bare det mindste i tvivl om
hvordan det skal gøres for at det er lovligt (også med konstruktionen bag
pladerne og/eller efterbehandling) kan jeg kun anbefale at læse den den (kan
lånes på biblioteket).

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 02-03-06 22:46

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4406cd26$0$24323$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> hvordan det skal gøres for at det er lovligt (også med konstruktionen bag
> pladerne og/eller efterbehandling) kan jeg kun anbefale at læse den den

Er efterhånden blevet overbevist, og har nu investeret en halv bondegaard i
vådrumsplader.
Synes forøvrigt at det er besynderligt at de skal koste det dobbelte af
almindelige, men ok, et eller andet skal de jo tjene penge på..

Mvh.

CP