"Male" stole
Fra : Lene

Dato : 27-02-06 13:39

Hej,

jeg har erhvervet mig 4 spisestuestole. Bare sådan nogle almindelige stole
med stof på sæderne. Jeg tænker på om jeg kan male stoffet på sæderne i
stedet for at udskifte det? Det lyder måske lidt skørt at gøre men altså,
der er et fint mønster i stoffet som jeg gerne vil bibeholde.

Er der nogle med et godt råd?
MVH Lene (som måske heller ikke har helt mod på at ombetrække stolene)....

Fra : HvB

Dato : 01-03-06 10:35

"Lene" <lesletdette@satzone.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle med et godt råd?

Der er et par muligheder.

Du kan købe silkemaling, som er en transperant maling i forskellige farver.
Den kan blandes og hvis stoffet er lyst kan du sagtens bruge den. Lad den
tørre godt op og stryg sæderne med et strygejern.

Hvis der derimod er tale om mørkstof skal du have en dækkende maling. En af
mine bekendte har engang malet en sofa med plastikmaling og det så da meget
godt ud... så længe det varede. Det slides jo af, men bruger du
plastikmaling vil det dække mønsteret i stoffet.

HvB