Højde på afløb i forhold til betongulv
Fra : Bjarne K.

Dato : 25-02-06 14:46

Jeg havde planlagt at begynde at ligge fliser i mit nye badeværelse imorgen,
men ville lige checke hvordan ristene til de forskellige afløb skulle
monteres.

Nu er jeg så kommet ret så meget i tvivl om mureren har støbt afløbnene ned
i den rette højde.

Jeg havde troet at de riste der skal monteres ville have en slags hals så de
passede ned i afløbet, men da jeg åbnede kassen var det bare nogle helt
flade riste, som godt nok ville kunne passe på afløbskanten, hvis det altså
ikke lige var fordi at min murer havde støbt helt op til kantet.

Er der nogen der ved om situationen kan reddes med noget fugemasse eller
betongulvet hugges op igen og afløbene hæves, så de kan forbindes til
ristene. Eller der kan måske bare laves en rille rundt langs afløbskanten.

Afløb og riste kan ses her.

http://www.janolsson.dk/nyhed_3.htm

Og er vist af typen 153445.956

Bjarne K.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-02-06 15:02

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle monteres.
>
> Nu er jeg så kommet ret så meget i tvivl om mureren har støbt afløbnene

Jeg kan selv svare på det nu, men da google sikkert allerede har fanget mit
indlæg vælger jeg ikke at cancle.
(Har før set svar på canclede messages fra google brugere)

Alle nederst i kassen med afløb var der en fin monteringsvejledning, hvori
der står.

" Hvis man har fået sat afløbsskålen for lavt, kan man forhøje det sidste
sykke med en eller flere forhøjelsesrammer"

Bjarne K.