Kendskab til SELEKTA multisliber????
Fra : Kent

Dato : 24-02-06 21:33

Hej

Er der nogle her, der har kendskab til den
SELEKTA multisliber, som Harald Nyborg
lige nu har til salg?:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7389&n=10

Jeg har hørt en del godt om modellen fra Power Craft.
Den skulle være fin til prisen, men jeg har aldrig hørt
om SELEKTA.

Tror ikke jeg kommer til at bruge den så meget, at
det berettiger til en Dremel .

Kent.

Fra : Max

Dato : 24-02-06 21:36

Hej Kent

> Er der nogle her, der har kendskab til den
> SELEKTA multisliber, som Harald Nyborg
> lige nu har til salg?:

Til den pris har du jo intet at tabe, så prøv, der er
jo trods alt 2 års reklamationsret på den.

Mvh Max

Fra : Kent

Dato : 24-02-06 22:21

> Hej Kent

> Til den pris har du jo intet at tabe, så prøv, der er
> jo trods alt 2 års reklamationsret på den.
>
> Mvh Max

Det kan jeg godt se pointen i

Kent.

Fra : Leonard

Dato : 24-02-06 21:38

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

>Tror ikke jeg kommer til at bruge den så meget, at
>det berettiger til en Dremel .

Så er den jo nok god nok
Til den pris kan du jo bare købe en ny, hvis du ikke kan få den byttet
når den holder op med at virke ...
Og du får jo en hel del ting med i sættet der.

Jeg er glad for min Dremel med akku
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : tb

Dato : 24-02-06 22:00

> Er der nogle her, der har kendskab til den
> SELEKTA multisliber, som Harald Nyborg
> lige nu har til salg?:

Generelt holder jeg fra alt det lort som kan sælges for få håndører. Der er
trods alt en grund til at de kan sælge så billigt. Når det så er sagt, så..
hvorfor ikke

Min boremaskine, min geringsav og min vinkelsliber der Dewalt til alt for
mange penge. Min rundsav, min ekstra boremaskine og min ex.sliber er grøn
bosch til rimelig pris.
Min betonboremaskine, min rystepudser og min vinkelsliber med pudserondel er
et harald nyborg skrammelmærke til få kr.

Ovenstående var min prioritering. Ting jeg bruger meget eller hvor styrke og
præcision er vigtig. Kval. Hvor det er en simpel funktion og hvor præsc.
ikke er så vigtig. Det billige

Der er trods alt forskel på en rystepudser til 60kr og en dewalt el.l til
2000

Jeg har en Dremel, men jeg kan ikke få øje på hvor kvaliteten er i den. Da
jeg købte den var der ikke kopimærker, men der er masser nu, og her ville
jeg aldrig tøve.
Tilgengæld ville jeg aldrig skifte min dewalt boremaskine ud med noget
billigt....

Fra : Anders Majland

Dato : 24-02-06 23:13

Jeg er generelt enig - men får sjældent mere end man betaler for !

> Jeg har en Dremel, men jeg kan ikke få øje på hvor kvaliteten er i den.
> Da jeg købte den var der ikke kopimærker, men der er masser nu, og her
> ville jeg aldrig tøve.

Jeg har præcist den omtalte HN model og den passer på ovenstående udsagn.

Selve motordelen skal såmend nok holde til lejlighedvis brug, men lejerne er
ikke præcise så dens værktøjerne vibrerer. Det er heller ikke nemt at spænde
værktøjerne ordenligt fast. Jeg har smadret ca halvdelen af de værktøjer jeg
har brugt fra sættet.

Men når det er sagt så har jeg løst de opgaver jeg ønsket med den. Første
opgave (som jeg købte den til) var som mini vinkelsliber til at skære
ventilstammen af en ventil (dvs hærdet stål)

Kent:
> Tror ikke jeg kommer til at bruge den så meget, at
> det berettiger til en Dremel .

Den er ikke så præcis som en dremel - så det afhænger helt af hvad du skal
bruge den til ...

/A

Fra : tb

Dato : 24-02-06 23:56

> [...]
> er ikke præcise så dens værktøjerne vibrerer. Det er heller ikke nemt at
> spænde værktøjerne ordenligt fast. Jeg har smadret ca halvdelen af de

Jeg gav ca. 1000 for min dremel dengang. En skod koster vel et par
hundrede. Der findes jo en mellemting som sikkert er mere rimelig i forhold
til pris/kval

her tænker jeg på proxxon og bosch.

En anden ting : Jeg bruger det billige udstyr på min dremel og det virker
fint. Dremels udstyr er svimlende dyrt!

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-02-06 09:59

<snip>

> [...]
>
> her tænker jeg på proxxon og bosch.
>
> En anden ting : Jeg bruger det billige udstyr på min dremel og det virker

Nu bliver jeg lidt fornærmet
Proxxon er skam den originale, og Dremel er kopien.
Der er intet "mellemting" over en proxxon, de har bare valgt at sælge deres
maskine til en fair pris.

Men du har ret mht. udstyr. Det billige er, til de fleste opgaver, lige så
godt som det dyre.

Thomas Nørgaard (Proxxon ejer og MEGET tilfreds)
www.countryfan.dk

Fra : Kent

Dato : 25-02-06 08:23

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43ff8509$1$47086$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg er generelt enig - men får sjældent mere end man betaler for !

> Jeg har præcist den omtalte HN model og den passer på ovenstående udsagn.

<klip>

Jeg skal lige være sikker.... Er det en SELEKTA, du har?

Tak for svaret.

Kent.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-02-06 11:13

> Jeg skal lige være sikker.... Er det en SELEKTA, du har?

Ja - den H.N.. model der var linket til.

Fra : Kent

Dato : 25-02-06 12:44

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4400304c$0$47013$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja - den H.N.. model der var linket til.

OK.

Efter din beretning kunne jeg nok godt finde på at købe
modellen fra Power Craft istedet.

Hvis der er nogle her, der har denne model, skal I da
endelig melde ud!!! .

Kent.

Fra : Kent

Dato : 04-03-06 11:07

Hej

Jeg kan oplyse, at jeg lige har købt en Dremel 300 series.

Ja, jeg gjorde det alligevel .

Den virker som en ret helstøbt maskine, men jeg har dog
ikke meget tiltro til skydekontakten, man kontrollerer
hastigheden med. Den virker noget legetøjsagtigt. Det
skulle ikke forbavse mig, hvis der opstår en dårlig
forbindelse dér med tiden, men det vil jo vise sig.

Erfaringer????

Kent.