maling af frise
Fra : Mette

Dato : 22-02-06 11:20

Ja, nu står vi for at skulle male en stue, og jeg vil gerne have en hvid
frise på 10 cm hele vejen rundt oppe ved loftet. Stuen er nu gullig, men
skal være sandfarvet.

Mit spørgsmål er: hvordan gør jeg Trin for Trin? Og er der tips til at måle
nøjagtigt 10 cm hele vejen rundt?

Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-02-06 18:15

> Mit spørgsmål er: hvordan gør jeg Trin for Trin? Og er der tips til at
> måle
> nøjagtigt 10 cm hele vejen rundt?

Havde det været 11 cm kunne jeg hjælpe men, 10 cm kan jeg ikke huske hvordan
man gør

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-06 17:45

> Mit spørgsmål er: hvordan gør jeg Trin for Trin? Og er der tips til at
> måle
> nøjagtigt 10 cm hele vejen rundt?

Først males grundfarven lidt over den påtænkte kant, så sættes der tape op
og grundfarven males igen så der småhuller under tapen er fyldt ud.Så kan
den anden farve males.

Evt. kan du bruge en kridtsnor til at mærke op til tapen for at sætte den
helt lige, men hvis loftet ellers er lige ville jeg bare følge den.

/A

Fra : Max

Dato : 22-02-06 18:46

Hej Anders

> Først males grundfarven lidt over den påtænkte kant, så sættes der
> tape op og grundfarven males igen så der småhuller under tapen er
> fyldt ud.Så kan den anden farve males.

Jeg ville nu male grundfarven helt op og så slippe for at man kan se
gennem det hvide hvor den stopper.

Mvh Max

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-06 21:04

> Jeg ville nu male grundfarven helt op og så slippe for at man kan se
> gennem det hvide hvor den stopper.

Ja når det kun er 10cm - men metoden er ligeså brugbar ved større flader, og
hvis det ellers er dækkende maling bør det ikke være et problem....

Fra : Mette

Dato : 22-02-06 22:22

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43fca1b7$0$24315$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Evt. kan du bruge en kridtsnor til at mærke op til tapen for at sætte den
> helt lige, men hvis loftet ellers er lige ville jeg bare følge den.

Den skal jeg lige have igen - trin for trin
Grundfarven - er det den hvide frise eller er det den farve som selve væggen
skal have?
Væggen er nu gul, og den skal helt males over...

Fra : Max

Dato : 22-02-06 22:49

Hej Mette

> Grundfarven - er det den hvide frise eller er det den farve som selve
> væggen skal have?

Væggen males helt til loft men vægfarven, du sætter afdækningstape på
så det sidder med overkant 10 cm. fra loft, så maler du overkanten af
afdækningstapen med vægfarven så den lukker de små huller der vil
komme ind under afdækningstapen, når denne så er tør, ja så maler
du med frisefarven mellem loft og tape.

Mvh Max

Fra : Mette

Dato : 22-02-06 23:11

> [...]
> afdækningstapen med vægfarven så den lukker de små huller der vil
> komme ind under afdækningstapen, når denne så er tør, ja så maler

Tak Så fatter mutter det

Fra : Max

Dato : 22-02-06 23:17

Hej Mette

> Tak Så fatter mutter det

Puha, det trøster mig, det er så besværligt at beskrive den
slags med få ord. Husk at afdækningstapen helst ikke
skal sidde længere end højest nødvendig, den gror mere
fast jo længere tid den sidder.

Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 23-02-06 16:35

On Wed, 22 Feb 2006 22:49:02 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Mette
>

>komme ind under afdækningstapen, når denne så er tør, ja så maler
>du med frisefarven mellem loft og tape.

Er der ikke noget med at tapen skal tages af inden frisemalingen
hærder helt,

Vh Per