Er der virkelig ingen der har set den dans~
Fra : Casio

Dato : 14-06-01 15:04

Er der virkelig ingen der har set den danske gyser KAT??

--
by Casio

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-06-01 15:30

"Casio" <kena@mail.dk> writes:

> Er der virkelig ingen der har set den danske gyser KAT??

Næh, men den har en gennemsnitskarakter på 4.2 ud af 10 hos imdb.com.

Jeg kunne også godt tænke mig hvis der var nogle der vidste hvor man
kunne fremskaffe den danske film "Dværgen" (1973). At dømme ud fra de
kommentarer man kan læse på IMDB lyder den mildt sagt syret:

"Fans of H.G. Lewis and early John Waters must own this sickie!"

"this has got to be the sleaziest movie since God knows when."

"The only movie that can OUTSHOCK this is none other than Caligula"

"I really recommend that you rent this with a friend and grab a few
beers in the process, this is one to watch while you're in a
drunken stupor"

"It's like an insane mix between 'Bloodsucking Freaks' and 'Pink
Flamingos' with zero comic relief"

http://us.imdb.com/Title?0070696

Fra : Ulrik

Dato : 16-06-01 18:52

"Casio" <kena@mail.dk> skrev :
> Er der virkelig ingen der har set den danske gyser KAT??

Jeg har... og det kan ikke anbefales. Historien er forudsigelig og dialogen
bliver nærmest fremprovokeret i stedet for skuespillet (og det er nok
manuskriptets skyld, ikke skuespillernes).

Af positive ting kan nævnes, at gysene fungerer ganske godt, og jeg så
egentlig frem til denne gyser. Jeg mener at gyserens opgave ikke bare er at
gøre os bange når vi ser filmen, men også gøre os bange bagefter. En gyser
som "Alien" fungerer jo ganske godt, men man er ikke bange for at blive
angrebet af de der håndtingester bagefter. "Kat" gør publikum bange for
noget så dagligdags som en kat, og det burde fungere godt... det gør det
bare ikke.

(halv SPOILER)
\ /

Og så irriterer det mig også at der på filmplakaten står "Den har ni liv. Du
har kun et." Det har ingen relevans for historien, katten skal ikke dræbes
ni gange for at dø, og man hører slet ikke noget om det i filmen.