Hvidt beton gulv
Fra : Peter A. Jensen

Dato : 20-02-06 20:25

I den nyligt husstands omdelte reklame for "UgebladetSøndag" er der en
artikel med et træ hus hvor der i under etagen er lavet et beton gulv af
hvid cement og lyst sand.
Jeg tror at det må være et flot men billigt og nemt vedligeholdt gulv, er
der nogen som har erfaringer evt. ved hvor det er brugt.
Er det iøvrigt slebet glat ligesom Terazzo.?

Mvh Peter

Fra : MGJ

Dato : 20-02-06 20:57

Det du skal gå efter er et fasade gulv lavet af lys / hvid tyndpuds. MEN det
koster kassen, du skal regne med 800 - 1200,- pr. m2 alt efter om det skal
højglans poleres.

Jeg mener at du kan få noget info hos ABM gulve ( www.abmgulve.dk )

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-02-06 21:24

> Jeg tror at det må være et flot men billigt og nemt vedligeholdt gulv, er
> der nogen som har erfaringer evt. ved hvor det er brugt.

Vi har - pga ombygning - levet med betongulve i et par år. Det er et
frygteligt svineri og ikke til at holde. Det er heller ikke slidstærkt. Vi
havde jævnligt en mindre sandkasse i støvsugeren.

Hvis det skal kunne anvendes, så tror jeg at det skal slibes helt glat, og
så smøres med noget, så det ikke kan suge væske til sig.

Fra : MGJ

Dato : 21-02-06 05:57

Hej igen

Et "rå" gulv skal behandles med enten voks, sæbe eller vandglas så bliver
det ganske nemt at holde.
Se evt www.htc.se og der efter under superfloor

MGJ