Hvordan rense plankeværk/brændeskur
Fra : Jan Tønder

Dato : 20-02-06 14:32

Hej gruppe.

Til foråret skal jeg igang med at male diverse træværk - blandt andet
vores brændeskur og plankeværk, men træet er meget beskidt og fyldt
med grønne alger. Hvordan renser man bedst træværk, inden man begynder
at male?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen

Jan T.

Fra : Lars

Dato : 20-02-06 14:39

Jan Tønder (slet MBVGX) skrev:
> [...]
> vores brændeskur og plankeværk, men træet er meget beskidt og fyldt
> med grønne alger. Hvordan renser man bedst træværk, inden man begynder

med algefjerner - smør på, lad sidde nogle dage, vask af.

Fra : Jan Tønder

Dato : 20-02-06 14:46

>med algefjerner - smør på, lad
>sidde nogle dage, vask af.

Tak for tippet

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-02-06 15:21

"Jan Tønder (slet MBVGX)" <lotte.jan@MBVGXmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vores brændeskur og plankeværk, men træet er meget beskidt og fyldt
> med grønne alger. Hvordan renser man bedst træværk, inden man begynder

Højtryksrenser.

mvh
Preben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-02-06 19:26

> Højtryksrenser.

På træværk? Er det ikke det, der direkte frarådes, da det ødelægger træet?

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 20-02-06 19:37

Hej

> På træværk? Er det ikke det, der direkte frarådes, da det ødelægger
> træet?

Så du ikke ham linolieeksperten forleden i TV, han brugte en
højtryksrenser, lavt tryk og så en hvirveldyse tror jeg han sagde.

Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-02-06 21:22

> Så du ikke ham linolieeksperten forleden i TV, han brugte en
> højtryksrenser, lavt tryk og så en hvirveldyse tror jeg han sagde.

Næ, ser ikke meget tv. Højtryksrenser med lavt tryk = afvaskning med
vandslange?

Mvh Maria

Fra : Sten Larsen

Dato : 20-02-06 21:49

> Næ, ser ikke meget tv. Højtryksrenser med lavt tryk = afvaskning med
> vandslange?

Jeg havde samme problem sidste år. Algefjerner virkede meget dårligt.
Haveslange virkede meget dårligt. Højtryksspuler virkede perfekt, fjernede
det hele og ødelagte ikke noget.
/SL

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-02-06 07:41

> På træværk? Er det ikke det, der direkte frarådes, da det ødelægger
> træet?

Jeg har gjort det de sidste 20 år (ikke hvert år) helt uden problemer.

mvh
Preben