varmeisolerende gipsplader
Fra : Martin

Dato : 18-02-06 07:53

hvor kan jeg købe disse ?

jeg er fra korsør og har mulighed for at køre i silvan,jem & fix,råd og
dåd,bauhaus og hvad der nu ellers er af trælaster i det vestlige
vestsjælland---

Martin

Fra : Martin

Dato : 18-02-06 09:39

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> hvor kan jeg købe disse ?
>
> jeg er fra korsør og har mulighed for at køre i silvan,jem & fix,råd og
> dåd,bauhaus og hvad der nu ellers er af trælaster i det vestlige
> vestsjælland---

jeg har søgt og søgt på google,men kan intet finde om varmeisolerende
gipsplader,men har hørt at der skulle findes sådanne ??

findes de eller findes de ikke ??

M;artin

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 18-02-06 10:14

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse news:43f6dd13$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> jeg har søgt og søgt på google,men kan intet finde om varmeisolerende gipsplader,men har hørt at der skulle findes sådanne ??
>

> findes de eller findes de ikke ??

Ja selvfølgelig - Du har kigget ved Gyproc og Danogips ?

http://www.danogips.dk/dok/9_63_isoleringsvaeg.pdf

http://www.gyproc.dk/gyproc/content.nsf/docLinks/44737540B4F4D225C2256DC0002FBFBF?OpenDocument&m=mjmimb

Fra : Martin

Dato : 18-02-06 14:43

> Ja selvfølgelig - Du har kigget ved Gyproc og Danogips ?

nej,ellers ville jeg jo ikke stille spørgsmålet :)

er her nogle der har erfaring med disse 2 typer ?

om den ene type er bedre end den anden ?

det skal helst være så tynd som muligt,da det jo går ud over pladsen jo
tykkere det er...

Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-06 00:27

"Martin" <ole@ole.ole> wrote in message

> det skal helst være så tynd som muligt,da det jo går ud over pladsen jo
> tykkere det er...

Tjaa i nye huse er det noget med at loftisoleringen skal være mindst 300mm,
og her er der tale om 50mm tror det har meget at sige hvilken virkning det
har jo tykkere det er

Fra : Anders Majland

Dato : 19-02-06 21:25

> Tjaa i nye huse er det noget med at loftisoleringen skal være mindst
> 300mm, og her er der tale om 50mm tror det har meget at sige hvilken
> virkning det har jo tykkere det er

Jeg har købt nogen i Bauhaus - og mener at det var danogips. Jeg valgte den
tykke variant med mineraluld på bagsiden (Fåes i 2 tykkelser og de har nogle
nogle med noget skumplast, men de må ikke anvendes i etagebyggeri)

Fra : Per H

Dato : 19-02-06 22:57

On Sun, 19 Feb 2006 21:25:14 +0100, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev:

> [...]
>tykke variant med mineraluld på bagsiden (Fåes i 2 tykkelser og de har nogle
>nogle med noget skumplast, men de må ikke anvendes i etagebyggeri)

Det er sikkert danogips varmvægsplader du omtaler. Hvorfor må de ikke
benyttes i etagebyggeri. De er da brandsikre i kl. A.

Vh Per

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-06 10:23

> Det er sikkert danogips varmvægsplader du omtaler. Hvorfor må de ikke
> benyttes i etagebyggeri. De er da brandsikre i kl. A.

Kravene er forskellige mellem det almindeligre bygningsreglement og
småhusreglementen. Jeg har ikke lige refererencen ved hånden men det er
noget med at det "skumplast" ikke er modstandsdygtigt nok overfor brand.
Eneste fordel ved plasten over mineralulden er at det er rarere at arbejde
med.

/A