lydtæt dør?
Fra : M. Andersen

Dato : 14-02-06 21:22

Hej gruppe!

Jeg skal have en dør sat i mellem to rum i en fælles klinik. Det ene rum er
terapirum og det andet er fodterapeutens. Jeg har folk der græder og skælder
ud og hun har maskiner der kører.
Døren skal kunne blokere for lydene begge veje - det er en helt almindelig
døråbning i standardstørrelse. Nogen idéer?

På forhånd tak

Mette

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 14-02-06 21:30

Det nærmeste du kommer er nok en BD40-60 dør

Det er en branddør med en rimelig isolering, men helt lydtæt bliver det nok
aldrig

thomas

Fra : Jørgen

Dato : 14-02-06 21:39

M. Andersen wrote:

> [...]
> Døren skal kunne blokere for lydene begge veje - det er en helt almindelig
> døråbning i standardstørrelse. Nogen idéer?

En branddør med højt BD tal (BrandDrøjde? som udtrykker hvor længe den kan
holde flammer ude). Hvis nødvendigt kunne ydersiderne desuden beklædes med
Rockfon eller lignende lydisolerende materiale.

På hotelværelser med tunge BD døre høres stemmer fra gangen ikke,

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 14-02-06 22:20

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse news:43f23ff4$0$27608$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Rockfon eller lignende lydisolerende materiale.
>
> På hotelværelser med tunge BD døre høres stemmer fra gangen ikke,

Er der ingen brandkrav er der ingen grund til det, så er det nok med DB-dør.
Den er i sagens natur også tung, men uden brandpasta og selvluk mm som er
krav til BD-døre. En BD dør har ingen gummitætning, det har en DB-dør.
DB-40 er vist det bedste du kan få- alt. 2 døre hvis muligt.

http://www.ds.dk/vispcert?id=30

Fra : M. Andersen

Dato : 16-02-06 08:33

Tak for alle jeres svar!

Jeg undersøger muligheden for en branddør af en art :)

Mette

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 17-02-06 17:33

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse news:43f42a92$0$27544$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak for alle jeres svar!
>
> Jeg undersøger muligheden for en branddør af en art :)
>
> Mette

Hvorfor spørger du så her i gruppen om råd når du handler
med hovedet under armen alligevel.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-02-06 19:24

On Fri, 17 Feb 2006 17:33:12 +0100, Hans M. Pedersen wrote:

> Hvorfor spørger du så her i gruppen om råd når du handler
> med hovedet under armen alligevel.

Det kunne jo være at Mette troede at en DB-dør også var en branddør af
en art.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 17-02-06 19:33

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse news:pan.2006.02.17.18.23.36.154171@mail.is...

> Det kunne jo være at Mette troede at en DB-dør også var en branddør af
> en art.

Det er jo også det jeg mener - hun læser jo ikke hvad der bliver skrevet.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 00:55

On Fri, 17 Feb 2006 19:32:49 +0100, Hans M. Pedersen wrote:

> Det er jo også det jeg mener - hun læser jo ikke hvad der bliver skrevet.

Hvis man nu ikke har lidt forhåndsviden, så kan dit indlæg nu godt
forstås som at en DB-dør er en branddør af en art. Bortset fra det, så
er der ikke nogen grund til at blive fornærmet af at folk ikke vil følge
ens råd.

Fra : Max

Dato : 14-02-06 21:40

Hej

> almindelig døråbning i standardstørrelse. Nogen idéer?

Døren i sig selv er nok ikke det største problem, problemet er
nok at der skal forsegles 100% mellem dør og karm, den mindste
åbning/sprække kan ikke tolereres.

Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-02-06 10:34

On Tue, 14 Feb 2006 21:21:51 +0100, "M. Andersen"
<ikke@taleom.dk> wrote:

> [...]
>Døren skal kunne blokere for lydene begge veje - det er en helt almindelig
>døråbning i standardstørrelse. Nogen idéer?

Skal den kunne åbnes? hvis ikke så:
en plade på hver side, fyld op med jord imellem.
mvh Ebbe

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 15-02-06 23:07

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse news:jat5v11kn7is5jekhjcei91hfjjt1eg58b@4ax.com...

> Skal den kunne åbnes? hvis ikke så:
> en plade på hver side, fyld op med jord imellem.
> mvh Ebbe

En dør kan vel normalt åbnes ?