isolere bryggers
Fra : Martin

Dato : 11-02-06 11:16

vi har et bryggers som er uisoleret,dvs. rå ydervægge og betongulv,ideen var
at få pæne vægge samt flisegulv,hvordan ville i gøre ?

har tænkt lidt over dette : http://www.airflexdanmark.dk/ måske evt. de der
gipsplader med isolering i ? (hvor købes disse iøvrigt ?)

Martin

Fra : Leonard

Dato : 11-02-06 11:55

"Martin" <ole@ole.ole> wrote:

>vi har et bryggers som er uisoleret,dvs. rå ydervægge og betongulv,ideen var
>at få pæne vægge samt flisegulv,hvordan ville i gøre ?

Er der isolering i gulvet?
- et klinkegulv vil altid virke koldt uden varme i.

Jeg ville hakke gulvet op, isolere og lægge varmeslanger i, og så
slutte af med nogle flotte klinker. Pissedyrt, men lækkert og det
holder i 100 år.

Er der hulrum i væggene?
- så ville jeg få et tilbud på at få blæst isolering i. Nemt og
rimeligt billigt.
- hvis ikke ville jeg bruge stålreglar og isolere med
glasuld/isover/rockwoll og sætte 2 lag gipsplade op.
Det fylder, men det virker.

>har tænkt lidt over dette : http://www.airflexdanmark.dk/ måske evt. de der
>gipsplader med isolering i ? (hvor købes disse iøvrigt ?)

Læs lige tilbage i gruppen, d. 8. var der en tråd om nøjagtigt det
samme. Det korte svar er at det ikke virker i vores kolde klima.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 11-02-06 12:53

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse news:l9gru15gu8a8droad5dr8vf9ere6fufhda@4ax.com...

> [...]
> rimeligt billigt.
> - hvis ikke ville jeg bruge stålreglar og isolere med
> glasuld/isover/rockwoll og sætte 2 lag gipsplade op.

Kan stor set kun tilslutte mig ovenstående, dog kan man nøjes
med et lag gips.
Måske kunne dette produkt anvendes i gulv afh. af forholdene
mest højdemæssigt, det er i hvert fald blevet rigtig populær :
http://www.litexdanmark.dk/

Fra : Martin

Dato : 11-02-06 14:31

> Måske kunne dette produkt anvendes i gulv afh. af forholdene
> mest højdemæssigt, det er i hvert fald blevet rigtig populær :
> http://www.litexdanmark.dk/

det ser interessant ud,men kan det betale sig at anvende uden gulvvarme ?

vil det isolere mærkbart ?

Martin