Ttemperaturen skifter ipå vandet i brusere~
Fra : Mathias Staugaard Ni~

Dato : 07-02-06 09:28

Jeg er netop flyttet ind i en lejlighed, hvor temperaturen skifter relativt
meget på vandet i brusekabinen. Uden at man har rørt regulatoren på
blandingsbatteriet, skifter temperaturen hele tiden fra lunkent til ret
varmt, til stor gene når man tager bad.

Kan det være blandingsbatteriet eller varmtvandsbeholderen, der er noget
galt med, eller kan det blot være fordi det er en etageejendom? Jeg bor på
4. sal.

Blandingsbatteriet er rimeligt nyt - et Damixa - men vidst ikke en af de
dyreste modeller.

Hvad kan jeg gøre?

Mvh,

Mathias.

Fra : Prikke

Dato : 07-02-06 09:45

"Mathias Staugaard Nielsen" <staugaard@tiscali.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4. sal.
>

> Blandingsbatteriet er rimeligt nyt - et Damixa - men vidst ikke en af de

Jeg ved ikke om hele systemet i jeres etageejendom hænger sammen. Men i
vores paracelhus ligger bruseren på 1. sal vist sidst på linien, for det er
tydeligt at mærke både på temperatur og tryk hvis der tændes for nogle af de
andre vandhaner i huset eller for bruseren nedenunder. Måske er det samme
problem hos dig.

Mvh Rikke

Fra : Holst

Dato : 07-02-06 09:53

Mathias Staugaard Nielsen wrote:

> [...]
> 4. sal.
>
> Blandingsbatteriet er rimeligt nyt - et Damixa - men vidst ikke en af de

Når dine underboer tænder for vandet, så vil det være ganske naturligt,
at vandtrykket falder oppe hos dig. Så tændes der for det varme vand
nede på 1. sal, så falder vandtrykket, og du får leveret mindre varmt
vand, hvorfor temperaturen på vandet, der kommer ud af dine bruser, falder.

> Hvad kan jeg gøre?

Flytte ned i stuen. Ellers er der næppe meget at gøre.

Fra : Mathias Staugaard Ni~

Dato : 07-02-06 12:32

Der er ikke problemer med vandtrykket - det er konstant. Jeg tror ikke, at
det har noget at gøre med de andre lejeres forbrug af vand. Skiftet mellem
kold og varmt vand sker med ret præcise periodiske intervaller - det er ikke
sådan tilfældigt en gang i mellem.

Varmvandsbeholderen sidder vidst lige indenfor brusekabinen, og man kan høre
en konstant brummen fra den, når man tager bad. Tonen skifter i takt med
udsvingene i temperaturen.

Mathias.

Fra : Holst

Dato : 07-02-06 12:35

> [...]

> en konstant brummen fra den, når man tager bad. Tonen skifter i takt med

Har du egen varmtvandsbeholder?

Fra : kb

Dato : 07-02-06 13:54

hej der.
har du egen vandvarmer i lejlighed?
er det en elvandvarmer?
isåfald har hej samme oplevelse i mit sommerhus.
jeg tror det er noget ventilnoget i vandvarmeren som giver
små udsving i udløbstemperaturen.
mvh. kb

Fra : Mathias Staugaard Ni~

Dato : 07-02-06 14:30

Det kunne det godt være.
Jeg er vidst ikke den eneste lejlighed, der bruger vandvarmeren. Men den er
placeret et eller andet sted bag en væg i min lejlighed - jeg kan i hvert
fald høre den sige forskellige lyde, når lejligheden under mig bruger vand.

Kan det "ventil-noget" ordnes, eller må man blot affinde sig med det?

Mathias.

Fra : .Kody

Dato : 07-02-06 17:35

> [...]
>
> Varmvandsbeholderen sidder vidst lige indenfor brusekabinen, og man kan
> høre en konstant brummen fra den, når man tager bad. Tonen skifter i takt

Jeg har præsis de samme problemer som du beskriver.
Vekslingen mellem kold og varm, synes næste af følge en sinus kurve.
Samtidig kan man meget tydelig høre en mekanisk lyd, med samme interval,
måske fra danfoss termostaten ved vandvarmeren.
Min vandvarmer er af gennemstrømstypen, og jeg bor i hus, så lyden kommer
ikke fra noboerne.

..Kody

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 07-02-06 18:14

"Mathias Staugaard Nielsen" <staugaard@tiscali.se> skrev i en meddelelse news:43e8851e$0$1799$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Måske var det lige smart du informerer om hvorvidt det er et termostatblandingsbatteri
du har eller den "gammeldags" type.
Er det termostat kan det sagtens være regulatoren i den.

Fra : Mathias Staugaard Ni~

Dato : 07-02-06 22:08

Fra : Allan Jensen \(2750~

Dato : 07-02-06 10:01

> [...]
> galt med, eller kan det blot være fordi det er en etageejendom? Jeg bor på

Nu behøver det blandingsbatteri som er installeret ikke være af
Termostattypen -
så er den slags ændringer du omtaler meget tydelige.

Så kunne løsnngen være at skifte det ud til et med indbygget termostat
regulering.