|
| RFSF laver en kovending ? Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 06-03-06 11:07 |
|
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=425268/
"Uopmærksomme trafikanter er den største ulykkesrisiko på vejene.
Færdselssikkerhedsråd varmer op til langvarig kampagne mod unoder"
Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
--
Mvh
Jacob
P.S Fjern dyret i min email
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 11:13 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:440c09e0$0$47090$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> "Uopmærksomme trafikanter er den største ulykkesrisiko på vejene.
> Færdselssikkerhedsråd varmer op til langvarig kampagne mod unoder"
Tjaaee ... vi har jo i denne NG talt stolpe op og stolpe ned om fænomenet.
Vi tæller bare ikke, det gør nogle tilfældige journalisters observeren i et
lige så tilfældig vejkryds i Kolding.
Mon ikke snart Duracell-kaninen trænger til nye batterier..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 11:29 |
|
"BJ" skrev
> Tjaaee ... vi har jo i denne NG talt stolpe op og stolpe ned om fænomenet.
> Mon ikke snart Duracell-kaninen trænger til nye batterier..;)
Det er vist ikke nødvendigt, der mangler da ikke indlæg, der mangler måske
noget kvalitet.
mvh
Alex Christensen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 11:44 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c1055$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
>> Tjaaee ... vi har jo i denne NG talt stolpe op og stolpe ned om
>> fænomenet.
>> Mon ikke snart Duracell-kaninen trænger til nye batterier..;)
>
> Det er vist ikke nødvendigt, der mangler da ikke indlæg, der mangler måske
> noget kvalitet.
Den finder du landevejen i din dagligdag som én af ridderne og ikke som
"søndagsbilist".
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Peter Schrøder (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter Schrøder |
Dato : 06-03-06 11:15 |
|
Jacob Rungwald skrev:
> Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
Nej, det er farten der dræber.
Du kan sagtens overleve et sammenstød med et
hus, hvis du kører langsomt nok. Det er da
ikke så svært at forstå?
--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 11:17 |
|
"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
news:440c0bb6$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>> Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
>
> Nej, det er farten der dræber.
> Du kan sagtens overleve et sammenstød med et
> hus, hvis du kører langsomt nok. Det er da
> ikke så svært at forstå?
Specielt hvis man er så uopmærksom ikke at lægge mærke til evt.
forhindringer og betids styre uden om dem.
Det er da ikke så svært at forstå.?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
JimR (06-03-2006)
| Kommentar Fra : JimR |
Dato : 06-03-06 11:53 |
|
"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message
news:440c0bb6$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Jacob Rungwald skrev:
>> Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
>
> Nej, det er farten der dræber.
> Du kan sagtens overleve et sammenstød med et
> hus, hvis du kører langsomt nok. Det er da
> ikke så svært at forstå?
>
> --
>
>
> Med venlig hilsen
> Peter Schrøder
Måske skal husene bare lære at passe bedre på ?
JimR
| |
Kim Frederiksen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 06-03-06 12:24 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:440c09e0$0$47090$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=425268/
>
> "Uopmærksomme trafikanter er den største ulykkesrisiko på vejene.
> Færdselssikkerhedsråd varmer op til langvarig kampagne mod unoder"
>
> Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
>
Ja men så kan man knalde dem der ikke kører for stærkt for at være
uopmærksomme
mvh.
Kim Frederiksen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 14:12 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:440c1bb9$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
> Ja men så kan man knalde dem der ikke kører for stærkt for at være
> uopmærksomme
Begge er vist lige skyldige i uheldene.
Vejle Fjord broen er et lysende eksempel derpå 24/7/365.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Thomas H. (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 06-03-06 13:27 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:440c09e0$0$47090$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=425268/
>
> "Uopmærksomme trafikanter er den største ulykkesrisiko på vejene.
> Færdselssikkerhedsråd varmer op til langvarig kampagne mod unoder"
>
> Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
Åhh endelig gik det op for dem! Er vi ikke en del herinde, der de sidste 6-7
år har sagt igen og igen, at lige netop uopmærksomhed er det største problem
i trafikken, mens alle flueknepperne mente at 5-6 km/t overskridelse dræbte
utrolig mange folk?
Men nu har de jo også fået smadret enhver form for tankegang i trafikken med
deres hysteriske fartkontroller, så de skal jo finde på noget andet..
| |
Kim Frederiksen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 06-03-06 14:02 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:440c2add$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
> Åhh endelig gik det op for dem! Er vi ikke en del herinde, der de sidste
> 6-7 år har sagt igen og igen, at lige netop uopmærksomhed er det største
> problem i trafikken, mens alle flueknepperne mente at 5-6 km/t
> overskridelse dræbte utrolig mange folk?
>
> Men nu har de jo også fået smadret enhver form for tankegang i trafikken
> med deres hysteriske fartkontroller, så de skal jo finde på noget andet..
>
>
Ja, det kunne ikke formuleres bedre. Hvis folk så sig for og brugte
indersiden af hovedet i trafikken, ville der ikke ske ret mange uheld (hvad
der egentlig heller ikke gør). Så betyder det ikke alverden hvor hurtigt der
køres.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
C. Caspersen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 06-03-06 15:20 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:440c32b1$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, det kunne ikke formuleres bedre. Hvis folk så sig for og brugte
> indersiden af hovedet i trafikken, ville der ikke ske ret mange uheld
(hvad
> der egentlig heller ikke gør). Så betyder det ikke alverden hvor hurtigt
der
> køres.
Men de bruger jo netop ikke indersiden.
Derfor har vi færdselsregler. Det er ikke så svært at forstå.
Caspersen
| |
Finn Guldmann (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 06-03-06 21:31 |
|
C. Caspersen skrev:
>> Ja, det kunne ikke formuleres bedre. Hvis folk så sig for og brugte
>> indersiden af hovedet i trafikken, ville der ikke ske ret mange uheld
> (hvad
>> der egentlig heller ikke gør). Så betyder det ikke alverden hvor hurtigt
> der
>> køres.
> Men de bruger jo netop ikke indersiden.
> Derfor har vi færdselsregler. Det er ikke så svært at forstå.
>
Men hvorfor så ikke rette indsatsen mod dem der ikke bruger de små grå,
i stedet for at skyde med spredehagl?
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 14:40 |
|
"Thomas H." > skrev
> Men nu har de jo også fået smadret enhver form for tankegang
Nåh, er det også deres skyld.
mvh
Alex Christensen
| |
Thomas H. (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 06-03-06 17:04 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c3cdd$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nåh, er det også deres skyld.
Ja det kan jeg da garantere dig for, det er blevet banket SÅ hårdt ind i
knolden på de fleste efterhånden, at for høj hastighed er en dødssynd, og
bødetaksterne er strammet til det groteske efterhånden, du tror ikke det er
derfor at folk ligger og snøvler med 90-100 km/t på vores motorveje?
Mange folk tror ikke der er nogen fare så længe de kører det de må, eller
lidt under, derfor behøver de ikke at koncentrere sig, man ser det jo hver
eneste dag derude!
| |
Bagdad Bob (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Bagdad Bob |
Dato : 06-03-06 17:52 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:440c5d87$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:440c3cdd$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Nåh, er det også deres skyld.
>
> Ja det kan jeg da garantere dig for, det er blevet banket SÅ hårdt ind i
> knolden på de fleste efterhånden, at for høj hastighed er en dødssynd, og
> bødetaksterne er strammet til det groteske efterhånden, du tror ikke det
> er derfor at folk ligger og snøvler med 90-100 km/t på vores motorveje?
>
> Mange folk tror ikke der er nogen fare så længe de kører det de må, eller
> lidt under, derfor behøver de ikke at koncentrere sig, man ser det jo hver
> eneste dag derude!
Og nu kan man jo også bare hive i blinklyset og trække ud - uden at se
checke bagfra kommende trafik.
/Abildgaard
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 18:09 |
|
"Thomas H." skrev
> Ja det kan jeg da garantere dig for, det er blevet banket SÅ hårdt ind i
> knolden på de fleste efterhånden, at for høj hastighed er en dødssynd, og
> bødetaksterne er strammet til det groteske efterhånden,
Så prøv at kigge lidt på bødetaksterne i andre lande,
Norge uddeler gladeligt bøder på 10-20.000 kr.
Finland har udskrevet en fartbøde på 1,2 Million kr.
I Frankrig risikerer man en bøde på 30.000 kr. og 3 mdr. fængsel hvis man 2
gange på et år har kørt 50 km/t for meget.
De danske bøder er på et meget beskedent niveau.
Men du kan godt have ret i at hjernen på mange bilister har taget skade, jeg
tror bare ikke det er RFSF skyld.
mvh
Alex Christensen
| |
Henrik Stidsen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 07-03-06 19:29 |
|
Thomas H. expressed precisely :
> Ja det kan jeg da garantere dig for, det er blevet banket SÅ hårdt ind i
> knolden på de fleste efterhånden, at for høj hastighed er en dødssynd, og
> bødetaksterne er strammet til det groteske efterhånden, du tror ikke det er
> derfor at folk ligger og snøvler med 90-100 km/t på vores motorveje?
Jeg har nogen gange overvejet om det er fordi folk kører i så ringe
biler at de ikke kan køre mere end det - det holdt jeg op med da jeg
lagde mærke til det faktisk ofte var nye store biler folk kørte
langsomt i...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx
| |
Leonard (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 06-03-06 14:20 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> wrote:
>Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
Hvor er I altså ulidelige at høre på.
Sammenlign det med at isolere et totalt uisoleret skur:
Hvor får man først den største effekt for færrest penge?
- taget, godt så isolerer vi det indtil der ikke slipper mere varme ud
den vej.
Nu har vi så et skur med et godt isoleret tag, men der slipper stadig
en masse varme ud, hvor får vi nu den største effekt for færrest
penge?
- væggene, godt så isolerer vi dem.
Og sådan arbejder vi os igennem hele huset, døre, vinduer, gulve, nyt
fyr, solvarme hvad ved jeg indtil vi har et hus, der er til at varme
op for meget få penge.
Det samme med tilskadekomne i trafikken.
Først indførte man hastighedsgrænser, det hjalp en god del.
Så fandt man på det med sikkerhedsselerne, det hjalp også en god del.
Vejene er blevet sikrere, autoværn, lyskryds, rundkørsler, omfartsveje
uden svage trafikanter osv.
Bilerne er blevet sikrere, airbags, deformationszoner, sikkerhedsseler
på alle siddepladser osv.
Det har altsammen hjulpet.
Så har man håndhævet hastighedsgrænserne, det har sørme også hjulpet
og endnu mere har det hjulpet at oplyse om hvorfor man håndhæver
reglerne.
Nu er man så nået til næste skridt, og tro mig I skal nok blive trætte
af at høre om at vi skal være mere opmærksomme i trafikken, mindst
ligeså trætte af det som I er af at høre om at farten dræber ...
Nåh, ja, jeg er jo stadig uvederhæftig og ved intet om dette, da jeg
jo flere gange om året er til møde på Lersø Park Alle.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 14:24 |
|
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:p2do02d1vov258eosl3bu2g8fm00djprp9@4ax.com...
KLIP
> Nåh, ja, jeg er jo stadig uvederhæftig og ved intet om dette, da jeg
> jo flere gange om året er til møde på Lersø Park Alle.
Nåeee .... i nummer 280 .... Gammel Kloster..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Jacob Rungwald (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 06-03-06 14:59 |
|
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:p2do02d1vov258eosl3bu2g8fm00djprp9@4ax.com...
> "Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> wrote:
>
>>Kan det nu passe ? Det er da farten der er skyld i ALLE uheld?
>
> Hvor er I altså ulidelige at høre på.
>
> Sammenlign det med at isolere et totalt uisoleret skur:
>
> Hvor får man først den største effekt for færrest penge?
> - taget, godt så isolerer vi det indtil der ikke slipper mere varme ud
> den vej.
>
> Nu har vi så et skur med et godt isoleret tag, men der slipper stadig
> en masse varme ud, hvor får vi nu den største effekt for færrest
> penge?
> - væggene, godt så isolerer vi dem.
>
> Og sådan arbejder vi os igennem hele huset, døre, vinduer, gulve, nyt
> fyr, solvarme hvad ved jeg indtil vi har et hus, der er til at varme
> op for meget få penge.
>
> Det samme med tilskadekomne i trafikken.
> Først indførte man hastighedsgrænser, det hjalp en god del.
> Så fandt man på det med sikkerhedsselerne, det hjalp også en god del.
> Vejene er blevet sikrere, autoværn, lyskryds, rundkørsler, omfartsveje
> uden svage trafikanter osv.
> Bilerne er blevet sikrere, airbags, deformationszoner, sikkerhedsseler
> på alle siddepladser osv.
> Det har altsammen hjulpet.
> Så har man håndhævet hastighedsgrænserne, det har sørme også hjulpet
> og endnu mere har det hjulpet at oplyse om hvorfor man håndhæver
> reglerne.
>
> Nu er man så nået til næste skridt, og tro mig I skal nok blive trætte
> af at høre om at vi skal være mere opmærksomme i trafikken, mindst
> ligeså trætte af det som I er af at høre om at farten dræber ...
Du har tildels ret, hvis ikke det var fordi de har fluekneppet at isolere
taget endnu mere de sidste 6-7 år efter den store vinding efter den første
isolering.
Hvis nu de var gået til væggene rimeligt hurtigt efter taget så havde jeg
kunnet forstå det, men at blive ved med at hæfte sig ved "farten dræber" i
så mange år er uaccebtabelt, den opmærksomhedskampagne skulle have været her
for mindst 4 år siden da jeg skrev til dem omkring de skilte der hænger over
de tyske motorveje, og hvorfor vi ikke havde lignene kampagner herhjemme.
Men nej, det kan jo ikke give samme indtægt i statskassen, som fartfæller nu
engang kan.
Mvh
Jacob
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 15:07 |
|
"Jacob Rungwald" skrev i
> Men nej, det kan jo ikke give samme indtægt i statskassen, som fartfæller
> nu engang kan.
Mener du Rådet for Større Færdselssikkerhed tager mere hensyn til
statskassen end til færdselsikkerheden.?
mvh
Alex Christensen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 15:13 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c423d$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
>> Men nej, det kan jo ikke give samme indtægt i statskassen, som fartfæller
>> nu engang kan.
>
> Mener du Rådet for Større Færdselssikkerhed tager mere hensyn til
> statskassen end til færdselsikkerheden.?
Det gør han sikkert ikke, men bortset fra det, så bidder man vel heller ikke
i den hånd, der fodrer en.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 15:26 |
|
"BJ" skrev
> men bortset fra det, så bidder man vel heller ikke i den hånd, der fodrer
> en.
Vil det sige at du mener at RFSF af frygt for at miste et statstilskud
anbefaler en bøderegn over fartbilister, selv om de selv mener at det ikke
gavner færdselssikkerheden.
De må i så fald havde været noget nervøse da de anbefalede et klip i
kørekortet i stedet for større bøder.
mvh
Alex Christensen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 15:39 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c468d$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
>> men bortset fra det, så bidder man vel heller ikke i den hånd, der fodrer
>> en.
>
> Vil det sige at du mener at RFSF af frygt for at miste et statstilskud
> anbefaler en bøderegn over fartbilister, selv om de selv mener at det ikke
> gavner færdselssikkerheden.
De er vel lige så utilregnelige og bestikkelige som ansatte/virksomheder i
det private erhvervsliv, eller regner du sligt for både 112% hæderlige og
ditto ubestikkelige..?
> De må i så fald havde været noget nervøse da de anbefalede et klip i
> kørekortet i stedet for større bøder.
De skal jo optræde politisk korrekt for at begå sig.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Leonard (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 06-03-06 19:21 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
>> Mener du Rådet for Større Færdselssikkerhed tager mere hensyn til
>> statskassen end til færdselsikkerheden.?
>
>Det gør han sikkert ikke, men bortset fra det, så bidder man vel heller ikke
>i den hånd, der fodrer en.
Da den nuværende regering kom til skulle der partout skæres i alle råd
og nævn for at spare. Det gik kraftigt udover RFSF.
Da samme regering ville indføre 130 km/t på motorvejene, brugte RFSF
megen energi på at advare om følgerne, stik imod regeringen.
I dag er RFSF mindst ligeså stort som det var før regeringen skar ned
på råd og nævn.
Så den kan du nok ikke skyde RFSF på ...
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
Jacob Rungwald (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 06-03-06 15:58 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c423d$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Jacob Rungwald" skrev i
>
>> Men nej, det kan jo ikke give samme indtægt i statskassen, som fartfæller
>> nu engang kan.
>
> Mener du Rådet for Større Færdselssikkerhed tager mere hensyn til
> statskassen end til færdselsikkerheden.?
Nej, jeg siger bare at de har valgt den nemme løsning(fart der kan
måles=død), der så samtidigt gav statskassen en masse penge, staten lytter
jo til hvad Rådet siger, og sålænge deres ord passer med mange penge til
staten, så er alt jo fryd og gammen :) Den rigtige løsning,
trafiksikkerhedsmæssigt, havde jo været at komme med denne kampagne for
laaaaaang tid siden. Det er lidt svært at give bøder for uopmærksomhed, for
hvornår er det lige man er uopmærksom ?
Mvh
Jacob
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 16:38 |
|
"Jacob Rungwald" skrev
> Den rigtige løsning, trafiksikkerhedsmæssigt, havde jo været at komme med
> denne kampagne for laaaaaang tid siden.
Det har den da også været, men der kommer hele tiden nye bilister til, som
tror de ved det hele, så nu kører den en gang til.
RFSF har eksisteret i 70 år, tror du kun de har satset på fartkampagner i
alle årerne.
I de senere år har der været spritkampagne, selekampagne,
hastighedskampagne, og nu kommer så en opmærksomshedskampagne.
Men der er da klart at uanset hvad de gør, kan man sige, "hvorfor gør de
ikke noget andet", eller "hvorfor har de ikke gjort det tidligere".
Man kan da også skyde dem alle mulige motiver i skoene, det er helt gratis,
her skal man ikke stå til ansvar for noget.
mvh
Alex Christensen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 16:43 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c57cc$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
> RFSF har eksisteret i 70 år, tror du kun de har satset på fartkampagner i
> alle årerne.
Nej da, vi er nogen som godt kan huske stænklapkampagnen og stadig helt
frivillig kører med sligt.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 16:53 |
|
"BJ" skrev
> Nej da, vi er nogen som godt kan huske stænklapkampagnen og stadig helt
> frivillig kører med sligt.
Jeg husker den mere som en lov end som en kampagne,
da den blev ophævet smed folk deres stænklapper ind i justitsministerens
have.
mvh
Alex Christensen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 17:00 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c5ae0$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
>> Nej da, vi er nogen som godt kan huske stænklapkampagnen og stadig helt
>> frivillig kører med sligt.
>
> Jeg husker den mere som en lov end som en kampagne,
> da den blev ophævet smed folk deres stænklapper ind i justitsministerens
> have.
Den startede vel som dygtig lobby-arbejde, helt på linie med håndfri
betjening af mobiltelefoner (da hørerørsbetjening var på sit højeste).
Har man i øvrigt ikke kørt en kampagne for brug af tågelys monteret bag på
biler..?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 18:19 |
|
"BJ" skrev
> Den startede vel som dygtig lobby-arbejde, helt på linie med håndfri
> betjening af mobiltelefoner (da hørerørsbetjening var på sit højeste).
Jeg har læst det flere gange, jeg forstår ganske enkelt ikke hvad du mener,
hvad mener du med hørerørsbetjening?
> Har man i øvrigt ikke kørt en kampagne for brug af tågelys monteret bag på
> biler..?
Måske jeg ved det ikke, men det lyder som en god ide at informere om korrekt
brug af tågebaglys, der er mange der glemmer at slukke, når de ikke længere
er til gavn.
mvh
Alex Christensen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 19:47 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c70e6$1$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "BJ" skrev
>
>> Den startede vel som dygtig lobby-arbejde, helt på linie med håndfri
>> betjening af mobiltelefoner (da hørerørsbetjening var på sit højeste).
> Jeg har læst det flere gange, jeg forstår ganske enkelt ikke hvad du
> mener, hvad mener du med hørerørsbetjening?
I de gode gamle dage, var der ikke handfri montering. Der var betjeningen og
hørerøret det samme, med mindre man da brugte nogen rigtig oldsager.
Lad mig i flæng nævne Siemens hedengange produkter som jeg startede med at
give 27.000 kr. for).
>> Har man i øvrigt ikke kørt en kampagne for brug af tågelys monteret bag
>> på biler..?
> Måske jeg ved det ikke, men det lyder som en god ide at informere om
> korrekt brug af tågebaglys, der er mange der glemmer at slukke, når de
> ikke længere er til gavn.
Det tror jeg ikke, man gjorde i hine tider.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
jan@stevns.net (06-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 06-03-06 19:53 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :
>I de gode gamle dage, var der ikke handfri montering. Der var betjeningen og
>hørerøret det samme, med mindre man da brugte nogen rigtig oldsager.
Hmmmm... Min still going strong Motorola GSM1000, er da født med
håndfri betjening - og har som du nævner det hele molevitten i røret
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 19:59 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:h41p02dfisaor1ov55mcbompnlj1aurr30@dtext.news.tele.dk...
KLIP
>>I de gode gamle dage, var der ikke handfri montering. Der var betjeningen
>>og
>>hørerøret det samme, med mindre man da brugte nogen rigtig oldsager.
>
> Hmmmm... Min still going strong Motorola GSM1000, er da født med
> håndfri betjening - og har som du nævner det hele molevitten i røret
Det havde hverken min Siemens NMT 450 eller 900. Det var ekstraudstyr,
faktisk at sammenligne med nutidens håndfri sæt som følger med enhver
telefon.
At ingen gider bruge dem, siger mere om folks ligegyldighed, men bevares, vi
betalte også gladelig 3 til 4.000 kr. for et håndfrit tilbehør, så _det_
blev sku brugt .... hver gang.
http://www.munich-handy.de/handy/siemens_nmt450_mt407.htm
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 20:06 |
| | |
alexbo (06-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-03-06 19:57 |
|
"BJ" skrev i
> Lad mig i flæng nævne Siemens hedengange produkter som jeg startede med at
> give 27.000 kr. for).
Og hvad mener du så RFSF agiterede for da de gamle NMT telefoner var de
eneste på markedet?
>> Måske jeg ved det ikke, men det lyder som en god ide at informere om
>> korrekt brug af tågebaglys, der er mange der glemmer at slukke, når de
>> ikke længere er til gavn.
> Det tror jeg ikke, man gjorde i hine tider.
Mener du man bare opfordrede til at tænde tågebaglyset?
mvh
Alex Christensen
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 20:08 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c87b6$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
> Og hvad mener du så RFSF agiterede for da de gamle NMT telefoner var de
> eneste på markedet?
Håndfri betjening.
> Mener du man bare opfordrede til at tænde tågebaglyset?
Ret beset, ja.
Selv den gang, havde folk også brug for støttepædagoger, jeg tror endda, det
var i hine tider, ordet blev opfundet.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Hans L. Jørgensen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 06-03-06 22:23 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:440c5c6d$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Den startede vel som dygtig lobby-arbejde, helt på linie med håndfri
> betjening af mobiltelefoner (da hørerørsbetjening var på sit højeste).
>
Med fare for at blive stenet, - har dukket hovedet.
Der står i loven ikke noget om at du ikke må benytte høre, (fanden
forstådet).
Derimod skal den håndholdte mobil være fastgjort således at du kan betjene
tastaturet uden at holde den i hånden.
Det kunne langt de fleste hørerørsbetjente mobiler inkl. de "slæbbare".
Hvis ikke de må bruges vil alle biler med LMR anlæg (LandMobilRadio) stort
set være ulovlig at bruge, og det er de ikke. Selv om de fleste blot er
monteret med en "håndkrydre".
Selv en telefon med bluetoth, er ikke lovlig før den sidder fastgjort i en
holder.
MVH Hans
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 23:15 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:sK1Pf.5017$dU7.2779@news.get2net.dk...
KLIP
> Det kunne langt de fleste hørerørsbetjente mobiler inkl. de "slæbbare".
Ikke Siemens 450 og 900. De havde ingen indbygget højtaler og med mindre din
hørelse var/er ualmindelig skarp, ville ingen alm. mennesker kunne høre en
ping med hørerøret liggende på sædet.
Når du satte hørerøret i holderen, afbrød telefonen.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Hans L. Jørgensen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 06-03-06 23:24 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:440cb471$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:sK1Pf.5017$dU7.2779@news.get2net.dk...
>
> KLIP
>
>> Det kunne langt de fleste hørerørsbetjente mobiler inkl. de "slæbbare".
>
> Ikke Siemens 450
Jeg havde en Siemens 450 (slæbbar), så længe røret sad i bøjlen var der
højtaler på, først når jeg løftede røret af afbrød den højtaleren.
> Når du satte hørerøret i holderen, afbrød telefonen.
>
Ok - på min kunne jeg taste nummeret ind og med en knap aktivere opkald,
når der blev svaret tog man "knoglen" og højtaler blev derved af brudt,
men - kunne dog genetableres ved tastetryk, og ja - det er rigtigt den
afbrød når du placrede knoglen i bøjlen.
MVH Hans
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 23:36 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:2E2Pf.5995$st.5397@news.get2net.dk...
KLIP
> Jeg havde en Siemens 450 (slæbbar), så længe røret sad i bøjlen var der
> højtaler på, først når jeg løftede røret af afbrød den højtaleren.
Ja så må jeg havde glemt det.
Jeg hjalp eller min salgschefkollega i mobiltelefonafdelingen med at sælge
lortet og havde således fri adgang til samtlige modeller.
På et tidspunkt havde jeg en 900 monteret til forstolene og en af de nye
håndholdte på til bagsædepassagererne i min Mazda 3.0i V6..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 23:48 |
| | |
Leonard (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 06-03-06 19:26 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> wrote:
>Hvis nu de var gået til væggene rimeligt hurtigt efter taget så havde jeg
>kunnet forstå det, men at blive ved med at hæfte sig ved "farten dræber" i
>så mange år er uaccebtabelt, den opmærksomhedskampagne skulle have været her
>for mindst 4 år siden da jeg skrev til dem omkring de skilte der hænger over
>de tyske motorveje, og hvorfor vi ikke havde lignene kampagner herhjemme.
Nu tager det jo lidt tid at skrue en kampagne igang, og så kan man jo
altid diskutere om den skulle have været igang før. Men nu er den her
og så kunne det jo være passende om alle her i gruppen støtter op om
den.
http://www.paavejsammen.dk/
Men hvormange af denne gruppes skribenter tør køre med et klistermærke
i bagruden, der forpligter til at køre ordentlig og lade alle unoderne
blive hjemme?
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 19:48 |
|
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:gdvo02tc9d9tmhh11d70nho9upb559vbgr@4ax.com...
KLIP
> Men hvormange af denne gruppes skribenter tør køre med et klistermærke
> i bagruden, der forpligter til at køre ordentlig og lade alle unoderne
> blive hjemme?
Vi er mange, der ikke behøver et klistermærke som støttepædagog, men du har
sikkert ret i, lige så mange burde have et, men á tror ikke , det hjælper en
pind.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Leonard (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 06-03-06 21:03 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
>Vi er mange, der ikke behøver et klistermærke som støttepædagog, men du har
>sikkert ret i, lige så mange burde have et, men á tror ikke , det hjælper en
>pind.
Hvis I er så mange, så kunne i jo passende gå foran ved at vise at I
synes det er en rigtig kampagne. Det værste der kan ske er vel at
almindelig hensyntagen til hinanden, også i trafikken, bliver moderne.
Forøvrigt er det jo ikke første gang en lignende kampagne kører, jeg
husker fra min barndom, hvordan voksne mennesker begyndte at kaste
håndtegn som nutidens rappere
"Tak for hjælpen i trafikken" eller noget lignende hed den kampagne.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
BJ (06-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-03-06 21:34 |
|
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:555p0212af04pbb2amf2rmj2ufaorb9ddl@4ax.com...
KLIP
>>Vi er mange, der ikke behøver et klistermærke som støttepædagog, men du
>>har
>>sikkert ret i, lige så mange burde have et, men á tror ikke , det hjælper
>>en
>>pind.
>
> Hvis I er så mange, så kunne i jo passende gå foran ved at vise at I
> synes det er en rigtig kampagne. Det værste der kan ske er vel at
> almindelig hensyntagen til hinanden, også i trafikken, bliver moderne.
For mit vedkommende, er det noget, der aldrig er gået af mode.
> Forøvrigt er det jo ikke første gang en lignende kampagne kører, jeg
> husker fra min barndom, hvordan voksne mennesker begyndte at kaste
> håndtegn som nutidens rappere
Det kan vist ikke være fra din barndom..
> "Tak for hjælpen i trafikken" eller noget lignende hed den kampagne.
Den har altid eksisteret, men er ikke en del af de sidse mange åringers
almindelige opdragelse.
Jo højere uddannelsesniveau, jo mere hoven og ligegyldig med andre, hvis det
da ikke lige er nød- eller ulands-hjælpindsamlinger.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Finn Guldmann (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-03-06 01:11 |
|
Leonard skrev:
>> Vi er mange, der ikke behøver et klistermærke som støttepædagog, men du har
>> sikkert ret i, lige så mange burde have et, men á tror ikke , det hjælper en
>> pind.
> Hvis I er så mange, så kunne i jo passende gå foran ved at vise at I
> synes det er en rigtig kampagne. Det værste der kan ske er vel at
> almindelig hensyntagen til hinanden, også i trafikken, bliver moderne.
> Forøvrigt er det jo ikke første gang en lignende kampagne kører, jeg
> husker fra min barndom, hvordan voksne mennesker begyndte at kaste
> håndtegn som nutidens rappere
> "Tak for hjælpen i trafikken" eller noget lignende hed den kampagne.
>
Nåååh den der "døde" da man fandt ud af at tegnet betød noget álá "Op i
r*ven" i et andet land?
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-03-06 23:05 |
|
Leonard skriver:
>
> Men hvormange af denne gruppes skribenter tør køre med et klistermærke
> i bagruden, der forpligter til at køre ordentlig og lade alle unoderne
> blive hjemme?
Jeg tør sku godt, men du får mig ikke til det.
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Leonard (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 07-03-06 09:12 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>> Men hvormange af denne gruppes skribenter tør køre med et klistermærke
>> i bagruden, der forpligter til at køre ordentlig og lade alle unoderne
>> blive hjemme?
>Jeg tør sku godt, men du får mig ikke til det.
Og hvorfor ikke?
- og indrømmet, selvom jeg har mærket liggende på bordet, så er det
ikke sat på bilen endnu.
Men hvorfor er vi sådan?
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-03-06 09:30 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-03-06 16:05 |
| | |
Christian B. Andrese~ (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 07-03-06 11:12 |
|
Leonard wrote:
> "Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> wrote:
>
> >Hvis nu de var gået til væggene rimeligt hurtigt efter taget så havde jeg
> >kunnet forstå det, men at blive ved med at hæfte sig ved "farten dræber" i
> >så mange år er uaccebtabelt, den opmærksomhedskampagne skulle have været her
> >for mindst 4 år siden da jeg skrev til dem omkring de skilte der hænger over
> >de tyske motorveje, og hvorfor vi ikke havde lignene kampagner herhjemme.
>
> Nu tager det jo lidt tid at skrue en kampagne igang, og så kan man jo
> altid diskutere om den skulle have været igang før. Men nu er den her
> og så kunne det jo være passende om alle her i gruppen støtter op om
> den.
> http://www.paavejsammen.dk/
Sjovt at se at en af sponsorerne er Mercedes Benz, når man så tænker
på at vel 80 % af alle hyrevogne er MB og ser hvordan de kører
> Men hvormange af denne gruppes skribenter tør køre med et klistermærke
> i bagruden, der forpligter til at køre ordentlig og lade alle unoderne
> blive hjemme?
Jeg tør godt, tør du ?
--
Christian
www.yee-haw.dk
| |
Martin Sørensen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 07-03-06 14:46 |
|
BJ skrev:
> Jo højere uddannelsesniveau, jo mere hoven og ligegyldig med andre, hvis det
> da ikke lige er nød- eller ulands-hjælpindsamlinger.
>
Det var da noget af en påstand! Betyder det så at de højest
uddannede kører kassevogn / softroader / BMW 3er [indsæt
favorithadebil]
Eller har du bare et problem med højtuddannede?
Min opfattelse (fra Storkøbenhavn) er at der gives mindre ved dørene
i de store byer end på landet. Vi ved også at er overvægt af
højtuddannede i byerne i forhold til landområderne. Til gengæld er
Citroën vist et akademikermærke, og jeg har ikke opfattelse af at
Citronisterne er mere bissede end f.eks. VW-folket eller Bimmerne,
sådan i almindelighed. Måske er det lidt mere kompliceret end som
så?
Mvh
Civilingeniør Martin Sørensen
| |
Finn Guldmann (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-03-06 18:56 |
|
Martin Sørensen skrev:
>> Jo højere uddannelsesniveau, jo mere hoven og ligegyldig med andre, hvis det
>> da ikke lige er nød- eller ulands-hjælpindsamlinger.
> Det var da noget af en påstand! Betyder det så at de højest
> uddannede kører kassevogn / softroader / BMW 3er [indsæt
> favorithadebil]
> Eller har du bare et problem med højtuddannede?
> Min opfattelse (fra Storkøbenhavn) er at der gives mindre ved dørene
> i de store byer end på landet. Vi ved også at er overvægt af
> højtuddannede i byerne i forhold til landområderne. Til gengæld er
> Citroën vist et akademikermærke, og jeg har ikke opfattelse af at
> Citronisterne er mere bissede end f.eks. VW-folket eller Bimmerne,
> sådan i almindelighed. Måske er det lidt mere kompliceret end som
> så?
>
Jeg har ikke noget belæg for at kæde bilvalg og uddannelsesniveau
sammen. Men i trafikken har jeg bemærket mig en vis overvægt udi
alternativ kørsel fra forvoksede 2CV i "X-klassen".
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
BJ (07-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-03-06 19:34 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dukhgd$jem$1@newsbin.cybercity.dk...
KLIP
> Jeg har ikke noget belæg for at kæde bilvalg og uddannelsesniveau sammen.
> Men i trafikken har jeg bemærket mig en vis overvægt udi alternativ kørsel
> fra forvoksede 2CV i "X-klassen".
Det har jeg nu heller ikke, det var også ment som en provokation med
indbygget stof til eftertanke.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Christian B. Andrese~ (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 07-03-06 15:20 |
|
Martin Sørensen wrote:
> BJ skrev:
>
> > Jo højere uddannelsesniveau, jo mere hoven og ligegyldig med andre, hvis det
> > da ikke lige er nød- eller ulands-hjælpindsamlinger.
> >
> Det var da noget af en påstand! Betyder det så at de højest
> uddannede kører kassevogn / softroader / BMW 3er [indsæt
> favorithadebil]
>
> Eller har du bare et problem med højtuddannede?
>
> Min opfattelse (fra Storkøbenhavn) er at der gives mindre ved dørene
> i de store byer end på landet. Vi ved også at er overvægt af
> højtuddannede i byerne i forhold til landområderne. Til gengæld er
> Citroën vist et akademikermærke, og jeg har ikke opfattelse af at
> Citronisterne er mere bissede end f.eks. VW-folket eller Bimmerne,
> sådan i almindelighed. Måske er det lidt mere kompliceret end som
> så?
Min opfattelse er at Volvo og Saab ejere kører generelt pænt, mens
jeg synes der er en overvægt af VW folk som har en tendens til at
ville foran
--
Christian
www.yee-haw.dk
| |
BJ (07-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-03-06 16:52 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1141741216.575718.166230@e56g2000cwe.googlegroups.com...
KLIP
>Min opfattelse er at Volvo og Saab ejere kører generelt pænt,
.... og vi er ikke højtuddannede, men tjener blot penge..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Christian B. Andrese~ (08-03-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 08-03-06 12:21 |
|
BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1141741216.575718.166230@e56g2000cwe.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >Min opfattelse er at Volvo og Saab ejere kører generelt pænt,
>
> ... og vi er ikke højtuddannede, men tjener blot penge..
Ha Ha
--
Christian
www.yee-haw.dk
| |
|
|