Lige en nem en....
Fra : john smith

Dato : 06-03-06 09:23

Det kan periodisk hyle fra motoren, går ud fra det er kile remmen, det kan
komme tilfældigt eller ved et nedskift eller en accelration.

Og kan forsvinde ved at man slipper speederen eller geare op.

Ellers forsvinder det af sig selv.

Er det kile remmen der skal strammes eller ?

/me

Fra : Thomas J.

Dato : 06-03-06 11:35

Den Mon, 6 Mar 2006 09:22:58 +0100 sendte "john smith"
<someone@microsoft.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Og kan forsvinde ved at man slipper speederen eller geare op.
>
>Ellers forsvinder det af sig selv.
>
>Er det kile remmen der skal strammes eller ?

Og lige et tillægsspørgsmål:
Er hyleriet ikke et tegn på at remmen synger på næstsidste vers ?
Altså at den er ved at være udtørret og stiv....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-03-06 11:46

Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in news:it3o02p3jkg53tnc2615h0420v8agh1p5k@4ax.com:

> Den Mon, 6 Mar 2006 09:22:58 +0100 sendte "john smith"
> <someone@microsoft.com> følgende røgsignaler:

Sandsynligvis ja... det kan ikke skade at prøve.

> Og lige et tillægsspørgsmål:
> Er hyleriet ikke et tegn på at remmen synger på næstsidste vers ?
> Altså at den er ved at være udtørret og stiv....

Ja og nej, hvis den er af gammel dato, så jo... Hvis den er af nyere dato
så trænger den til at strammes. Den giver sig lidt de første par 100 km.

Thomas

Fra : Aksel

Dato : 06-03-06 11:48

"john smith" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og kan forsvinde ved at man slipper speederen eller geare op.
>
> Ellers forsvinder det af sig selv.
>
> Er det kile remmen der skal strammes eller ?

Skift den, hvis den har hylet ret meget er den slidt og ikke værd at arbejde
med.

Grunden til at det forsvinder når du slipper speederen eller gearer op er,
at motoren og dermed generatoren går ned i hastighed og derfor overfører
mindre effekt.
Hyleriet forsvinder af sig selv efter mogle minutter fordi så er
akkumulatoren ladet op, og generatoren kræver meget mindre effekt fordi den
kun skal levere det øjeblikkelige strømforbrug.

Min generator kan give 140 Ampere, det er ca. 1700 Watt (næsten 2 Hk), altså
omkring 10 gange så meget som der bruges ved normal kørsel.

Hilsen Aksel