Privat køb-Salg
Fra : Mikkel

Dato : 05-03-06 10:07

Er det noget specielt man skal være opmærksom på ved køb af bil fra en
privat handel

Bilen er hentet i tyskland for ca. 3 år siden, men udover der er et sted man
kan ringe for at få oplyst om der er tinglyst gæld i bilen, er der så andet
man bør checke. ?

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 10:27

"Mikkel" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man
> kan ringe for at få oplyst om der er tinglyst gæld i bilen, er der så

Ja du bør da som minimun også gennemgå det tekniske ved bilen og sparke lidt
til dækkene
Men ellers er det sim du siger kun at undersøge for evt. restgæld.

Du kan evt. også lige gå ind i applus og checke om der er evt. mangler fra
sidste syn som ikke er blevet udbedret

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 10:28

> [...]
> man
> kan ringe for at få oplyst om der er tinglyst gæld i bilen, er der så

Undersøg bilen for restgæld
Det er altid vigtigt at undersøge, om der er restgæld i bilen - specielt
hvis der er tale om en nyere brugt bil. For at undersøge dette kan man ringe
til "Bilbogen" v/retten i Århus på tlf. 86 12 91 45 mellem kl. 11 og 14. Man
skal kunne oplyse bilens stelnummer (står på registreringsattesten).
Oplysningen er gratis.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 10:42

> [...]
> man
> kan ringe for at få oplyst om der er tinglyst gæld i bilen, er der så

Det med restgælden fandt jeg her. Der står en del gode råd
http://www.bilguiden.dk/Info/FDM/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-03-06 12:11

"Mikkel" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse news:due9j5

er der så andet
> man bør checke. ?

Lav en slutseddel, så det ligger helt fast hvad det drejer sig om. Mener der
er en på FDM.dk.

Fra : Finn

Dato : 05-03-06 12:25

Tak for jeres gode råd