ABS/ASC lampe lyser på BMW E46
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-03-06 19:24

Hejsa

Jeg skiftede støddæmpere foran på min bil idag, og derefter er ABS/ASC
lampen begyndt at lyse gult. Jeg har ikke haft bremsekaliber osv afmonteret,
og ledningen er ikke blevet hevet over til ABS føleren, kan det være skidt
der har sat sig mellem bremse og føler, og kan systemet selv nulstille hvis
jeg får fjernet skidt og støv fra føleren, eller skal man til BMW ? Det er
lidt noget møg i dette vejr :)

What to do ?

Jacob

P.S Fjern dyret i min email

Fra : Michael D Clarke

Dato : 05-03-06 09:36

hvor meget fik du taget af bilen for at skifte dine dæmpere?
Det lyder nemlig som om du har været uheldig med at stikket til føleren er
trukken ud eller at du måske har stødt til føleren imens du arbejdede ved
den.
Har du prøvet at rulle med bilen efter følgende?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-03-06 14:39

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Michael D Clarke" <clarke_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> den.
> Har du prøvet at rulle med bilen efter følgende?

Jeg syntes ikke jeg kom til at hive i ledninger eller stødt på føleren, jeg
var meget påpasselig, men det hele har løst sig selv idag :) Jeg kørte en
prøvetur efter den sidste dæmper var skiftet, og efter 300m gik alle
advarselslamper ud, og systemet fungerer nu perfekt :) Det har nok bare
været noget skidt der havde sat sig forkert.

Jacob

Fra : ena

Dato : 06-03-06 09:20

> [...]
> selv nulstille hvis jeg får fjernet skidt og støv fra føleren, eller skal
> man til BMW ? Det er lidt noget møg i dette vejr :)

Du skal lige få lavet en fejlkodeudlæsning - Claus og jeg har en CS som du
ved mail mig hvis jeg skal lave udlæsningen - ud fra det kan vi se hvad der
er galt

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-03-06 10:59

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Du skal lige få lavet en fejlkodeudlæsning - Claus og jeg har en CS som du
> ved mail mig hvis jeg skal lave udlæsningen - ud fra det kan vi se hvad
> der er galt

Lamperne begyndte desværre at lyse igen her til morgen, midt i snekaos, så
jeg smuttede ind til BMW i Silkeborg og fik fejlkodeudlæst og skiftet
venstre bagføler, farvel 1750kr :(

Alle andre dage kunne jeg selv have skiftet, men det er surt at køre i sne
uden asc/abs

Mvh
Jacob