Det var dog en herlig overraskelse sådan en lørdag aften. Altid rart at se
når ens kunder er tilfredse.
Men omvendt er det lidt skuffende at se alle de kritiske røster her i
gruppen. Det er fint nok at forholde sig kritisk til tingene, men det er sq
uheldigt at komme med direkte usande påstande. Samme ting oplevede jeg på
www.vagcars.dk hvor en anden kunde (også dengang til min overraskelse) skrev
positivt om den tuning jeg havde lavet af bilen. Mellem linierne blev der
sagt, at jeg havde snydt med målingerne og andre ting. Måske skal man bare
leve med det i Jantelovens hjemland, men det er da irriterende.
De kritiske ting (kommentarer og spørgsmål) svarer jeg lige på her:
----------
"Michael Døj" skriver:
>
> Jeg målte samme strækning/samme hastighed på vej derop. Det er en
> forbedring
> på 2 km/ltr i forhold til samme strækning.
Det skal du ikke helt regne med passer.
> Håber nogen kan bruge dette til noget.
Hvad var prisen på sådan en tur ?
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
-----------
Kørecomputeren i en Passat bliver ikke mere eller mindre præcis af en
OBD-tuning. Den bliver optimistisk af en boks, men OBD'en påvirker ikke
præcisionen. Så tallene kan han regne lige så meget med som på vejen op.
Tuningen kostede 3.995kr. Fremgår i øvrigt af min hjemmeside.
------------
> Jeg synes også det er positivt, at Landberg uden videre "tilbagefører"
> bilens motorstyring til original, hvis der skulle blive problemer med røg,
> i forbindelse med syn.
Hvad med at få den synet med ændringerne? Så er du den bekymring færre.
Niels
-----------------
Hvorfor syne en bil som er et år gammel? FDM i Aalborg er synshal.
FDM-manden som lavede røggastesten sagde at han ville godkende bilen hvis
den var til syn. Er det ikke godt nok?
--------------
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4409a3de$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Jeg synes også det er positivt, at Landberg uden videre "tilbagefører"
>>> bilens motorstyring til original, hvis der skulle blive problemer med
>>> røg, i forbindelse med syn.
>>
>> Hvad med at få den synet med ændringerne? Så er du den bekymring færre.
>>
> Helt enig, få den synet.
Så vidt mig bekendt er FDM's målinger ikke aksepterede den sammenhæng. Kun
godkendt prøvningsinstitut i DK kan bruges i den forbindelse.
MVH Hans
---------------
FDM i Aalborg er synshal. Mon ikke deres målinger så er gode nok? Har selv
haft en importeret Touran med ude at få synet. Den kunne ikke overholde
røggastesten standard og kunne derfor ikke få nummerplader på. Jeg justerede
motorstyringen og så røg den halvt så meget og blev synet og godkendt.
---------------
"Michael Døj" <mdzebra@dojsgiraf.dk> skrev> Jeg målte samme strækning/samme
hastighed på vej derop. Det er en forbedring
> på 2 km/ltr i forhold til samme strækning.
Den slags målinger kan du stikke skråt op, de er totalt intetsigende,
sålænge der ikke er 100 % garanti for ens vindforhold.
Og jeg nægter at tro på at en standardbil pludselig bliver så meget bedre i
brændstoføkonomi. Det ville jo være ret let for en bilproducent at gøre brug
af ligeså kompetente folk som T.L., hvad jeg iøvrigt er sikker på at de
allerede gør.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
-------------
Du kan nægte alt det du vil, men det skulle da være mærkeligt at så mange af
mine kunder lyver. Jeg lover ALDRIG forbedret økonomi men fortæller hvad jeg
oplever på tilsvarende biler. To ens biler kan svinge meget, men ofte bliver
økonomien forbedret. Jeg poster snart et par screendumps af mine udlæsninger
fra motorstyringer i dk.motor.binaer og så kan du se om du virkeligt mener
at bilproducentens folk er så perfekte.
------------
Preben Riis Sørensen wrote:
> Og jeg nægter at tro på at en standardbil pludselig bliver så meget bedre
> i
> brændstoføkonomi. Det ville jo være ret let for en bilproducent at gøre
> brug
> af ligeså kompetente folk som T.L., hvad jeg iøvrigt er sikker på at de
> allerede gør.
Min Citron viser en bedre økonomi på computeren med boks, men det holder
ikke i praksis. Det skyldes at økonomi-beregingen ikke baserer sig på
faktisk brændstofflow, men snarere på dysernes åbningstider. Når en af
boksens effekter er et større brændstoftryk, vil der flyde mere
brændstof igennem dyserne ved en given åbningstid.
I virkeligheden er økonomien nærmest uændret. Men det er svært at
vurdere da man kører lidt friskere med boks end uden. Frisk kørsel
koster, alt andet lige
.
mvh
Peter
----------------
Jeg har heller aldrig påstået andet. Men der er mange som kører længere
literen, også med Picassoer.
------------------
"Michael Døj" <mdzebra@dojsgiraf.dk> skrev i en meddelelse
news:44096ccc$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der er ingen rusken eller "huller" i effekten under acceleration - Blot et
> solidt træk.
Rusken fremkommer når motorophængene ikke kan klare de ekstra HK.
Så der er ikke blevet rørt ret meget ved den ;)
--
Per, Esbjerg
-------------------
Svært ved at læse? Bilen er gået fra 296nm til 371nm og fra 110hk til 140hk.
Om det er meget eller lidt i din verden rager mig en høstblomst, men jeg
giver ikke bilen 100nm og 50hk mere for at tilfredsstille en mavesur og
bagklog nyhedsgruppe. Med 400nm rusker en 101hk Passat TDi i motorophængene,
med 370 kører den perfekt.
------------------
Mogens... skrev:
> OK - så skulle jeg måske af dén årsag overveje en chipning af min 530d
> steptronic?
Du skal ikke chippe den fordi du vil have bedre brændstof økonomi. Du
kan bruge argumentet over for konen. Det sælger altid godt
Chip den fordi du har lyst til extra momens og hk. Jeg var tilfreds med
min Passat 110hk tdi der fik godt 130 med chip. Længere på litteren. I
gns måske 0,5 men det er over meget lang tid.
Gør det fordi du har lyst til det.
--
Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W
---------------
Helt enig. Jeg råder aldrig folk til at få deres bil chippet for at få bedre
brændstoføkonomi. For de 4k som tuningen koster kan man trods alt køre en
del kilometer. Dog ringede der en lykkelig kunde i onsdags og fortalte, at
hans 270CDi gik 5km længere på literen. Kan sq nærmest ikke tro det, men han
kører 100.000km årligt så for ham er enhver forbedring af økonomien
velkommen.
--------------
Det var sådan set blot mine kommentarer.......
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 %
på alle Philips/Osram autopærer.