Fartbøde takster?
Fra : Sven

Dato : 03-03-06 12:31

Hej
Jeg er åbenbart ikke ret god til at bruge Google. jeg har søgt på <fartbøde
takster>, men uden at finde den officielle side med bødetakster, klip i
kørekort mv. Så prøvede jeg hastighedsbøde, men det hjalp heller ikke.
Er her en venlig sjæl der vil hjælpe med at finde en officiel side med
regler og takster for fartbøder?
Altså hvad koster ca 5-8 km/t for hurtigt?
Hvordan er reglerne mht klip i kørekort, er det mange små eller een stor
overskridelse der udløser et klip?
Hvis det er mange små, er det indenfor et tidsinterval, eller gælder
opsummeringen på "livstid"?

Jeg fik en fartbøde for ca 2½ siden for at køre mellem 2 og 8 km/t for
hurtigt (det stor der i det "fine" brev med pasfoto'et)

Sven

Fra : blue

Dato : 03-03-06 12:58

http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf

> Altså hvad koster ca 5-8 km/t for hurtigt?

Det kommer an på hastighedsbegrænsningen, men typisk 500 kr.

http://www.sikkertrafik.dk/klippekort

> Hvis det er mange små, er det indenfor et tidsinterval, eller gælder
> opsummeringen på "livstid"?

3 år.

Fra : Sven

Dato : 03-03-06 14:03

> http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf

> Det kommer an på hastighedsbegrænsningen, men typisk 500 kr.

> http://www.sikkertrafik.dk/klippekort

> 3 år.

Mange tak for hjælpen.
Som jeg læser det, så får jeg IKKE et klip i kørekortet for min nu anden
fartbøde indenfor 2½ år, da begge har overskridelser på under 20% (500,- kr
klassen). Har jeg forstået det korrekt?

Sven

Fra : blue

Dato : 03-03-06 15:42

> [...]
> fartbøde indenfor 2½ år, da begge har overskridelser på under 20% (500,-
> kr klassen). Har jeg forstået det korrekt?

Ja.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-03-06 14:41

Sven wrote:
> [...]
>
> Jeg fik en fartbøde for ca 2½ siden for at køre mellem 2 og 8 km/t for
> hurtigt (det stor der i det "fine" brev med pasfoto'et)

HÆ!!!!!
Hvis du nu Googler det ord du selv bruger om det - bødetakster - kommer
prislisten ind som en sikker nummer ét ;)

Mvh
Søren