Kaos i Sverige
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-03-06 11:59

http://www.expressen.se/index.jsp?a=538059

Det er de altså til dels selv skyld i.

Det undrer mig meget at man netop i Sverige af alle steder har en så
uensartet snerydning på motorvejene som tilfældet er.

Det er helt tydeligt hvor den ene vognmand slutter og den anden
begynder.

Jeg holdt selv i kø på E6 syd for Halmstad, fordi der var sket ulykker
i begge retninger.

Vi kom fra 50 km. gennemsaltet motorvej til et stykke hvor der var så
glat af sammenkørt sne, at når man holdt stille skred lastbilen lige
så stille med vejens hældning.

5 km. efter ulykkesstedet var der igen gennemsaltet helt ned til
Øresundsbron.

Så er der da ikke noget at sige til at folk kører galt!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 03-03-06 12:32

Svenskerne er ikke bedre til snerydning end danskerne. Hvorfor skulle
de også väre det?

Den eneste forskel er at svenskerne körer i mere sikre biler og har
lov om brug af vinterdäk - mange körer stadigväk med pigdäk. Jag
har svoret at jeg aldrig skulle ha pigdäk - men efter et händelig
uheld og et sammenstöd med en snedrive overvejer jeg kraftigt når
däkkene engang skal skiftes... Forskellen er virkelig märkbar.

VH Esben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-06 19:32

Folmer Rasmussen pretended :
> Det undrer mig meget at man netop i Sverige af alle steder har en så
> uensartet snerydning på motorvejene som tilfældet er.

Det er da ikke meget bedre i Danmark. Flere til/frakørsler har de
seneste dage set ud som om de er har været ved at blive vasket med en
kæmpe omgang brun sæbe...

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams