Politi eller fup?
Fra : Sven

Dato : 02-03-06 23:52

Hej.
Kørte her til aften (det var mørkt) langs Fuglebjerg, hvor der er 70 km/t
begrænsning mod Næstved. Inde i højre side holder en varebil med siden til,
med bagenden ragende lidt ud over kørebanen. Pga den ånssvage placering af
denne varebil kigger jeg lige på den, da der kommer et kraftigt rødt
lysglimt. Er det politiet der har "rødblitzet" mig, eller er det en der vil
lave sjov? Jeg aner ikke hvor stærkt jeg kørte, men det kan ikke have været
meget over grænsen da jeg befandt mig ca 50 meter bag en sættevogn, som jeg
havde ligget bagved et stykke tid.
Hvis det er politiet der har blitzet mig, må de så godt blænde folk på den
måde? nattesynet var noget tid om at komme igen.
Hvis det er politiet der har blitzet mig, må de så godt holde så ånssvagt at
bagenden af deres varevogn rager ud på kørebanen?
Hvis det er politiet der har blitzet mig, og jeg har kørt for stærkt, er det
iorden med en bøde, forudsat at de selv har overholdt spillereglerne.

Sven

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 03-03-06 00:27

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til, med bagenden ragende lidt ud over kørebanen. Pga den ånssvage
> placering af denne varebil kigger jeg lige på den, da der kommer et

Nåede du at se, om den var på hvide plader ?

ivan

Fra : Sven

Dato : 03-03-06 00:52

> Nåede du at se, om den var på hvide plader ?

Nej, den holdt som nævnt med siden til, så jeg kunne ikke se nr-pladen

Sven

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-06 00:44

> [...]
> placering af denne varebil kigger jeg lige på den, da der kommer et
> kraftigt rødt lysglimt. Er det politiet der har "rødblitzet" mig, eller er

Jep. Tillykke med den kommede bøde. Og ja, de må åbenbart godt ødelægge dit
nattesyn de næste 200 meter.....!

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Sven

Dato : 03-03-06 00:54

> Jep. Tillykke med den kommede bøde. Og ja, de må åbenbart godt ødelægge
> dit nattesyn de næste 200 meter.....!

ok, så vil jeg begynde at bruge ufine metoder mod dem også , grrrr. Men det
er nok mig selv det går ud over alligevel i sidste ende. Men må de virkelig
holde så ånssvagt, at bagenden på deres bil rager ud på hovedvejen?? Hvis
jeg parkerede sådan ville jeg nok få en bøde.

Sven

Fra : Lars

Dato : 03-03-06 06:36

"Sven" <none@com.com> wrote in message
Men må de virkelig
> holde så ånssvagt, at bagenden på deres bil rager ud på hovedvejen?? Hvis
> jeg parkerede sådan ville jeg nok få en bøde.

Jeg havde en lignende episode engang på bernstofsvej hvor politiet holdte så
dumt af de spærrede det inderste spor - der hvor jeg kørte.
Da var temmelig tæt trafik og jeg således ikke kunne flette ind bag ham som
ligger på side af mig pga. en meget travl mand bagved ham i yderbanen vælger
jeg lige at træde lidt hårdere på speederen således jeg kan flette ind
foran... DUM ide - men flot billede
vh Lars

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 13:09

Lars skrev:
> [...]
> jeg lige at træde lidt hårdere på speederen således jeg kan flette ind

I det tilfælde ville jeg "parkere" helt tæt ved den bil, stige ud og
spørge ham hvornår sporet blev fri igen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 13:50

> I det tilfælde ville jeg "parkere" helt tæt ved den bil, stige ud og
> spørge ham hvornår sporet blev fri igen.

Hvor efter han vil give dig en bøde - for der er standsningsforbud pgl. sted
;))).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 15:44

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Hvor efter han vil give dig en bøde - for der er standsningsforbud pgl. sted
> ;))).

Hvis det spor du kører i er spæret af andre biler bliver du jo nødt til
at stoppe, og så gælder forbudet ikke.

Men hvis der er standsningsforbud gælder det også ham, medmindre han er
afmærket med gult eller blåt blink.

Så han står til samme behandling som ham der bakker i nødsporet.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-06 18:28

Finn Guldmann formulated the question :
> Så han står til samme behandling som ham der bakker i nødsporet.

Hey - ham mødte jeg den anden dag!

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 19:19

Henrik Stidsen skrev:
> Finn Guldmann formulated the question :
>
> Hey - ham mødte jeg den anden dag!

Hvor meget regner du med det kommer til at koste?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-06 19:27

After serious thinking Finn Guldmann wrote :

> Hvor meget regner du med det kommer til at koste?

Hey, jeg kører ikke for stærkt :) (ikke med vilje i hvert fald)

Men det var ikke ham med fotografiapparatet, det var en personbil der
vist havde glemt at køre op af afkørslen der hvor han skulle af...

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 21:26

Henrik Stidsen skrev:
> Hey, jeg kører ikke for stærkt :) (ikke med vilje i hvert fald)

Nej da, sådan noget gør man jo slet ikke i. 0

> Men det var ikke ham med fotografiapparatet, det var en personbil der
> vist havde glemt at køre op af afkørslen der hvor han skulle af...

Så var det jo heller ikke ham.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-03-06 01:32

Finn Guldmann presented the following explanation :

> Så var det jo heller ikke ham.

Joo, det var ham der bakkede i nødsporet - der er åbenbart flere af dem
eller også kommer han vidt omkring :)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-06 02:06

Henrik Stidsen skrev:
> Joo, det var ham der bakkede i nødsporet - der er åbenbart flere af dem
> eller også kommer han vidt omkring :)

Det var en der bakkede i nødsporet. Så har du jo ret der hen at der har
været mindst to.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-03-06 02:27

It happens that Finn Guldmann formulated :

> Det var en der bakkede i nødsporet. Så har du jo ret der hen at der har været
> mindst to.

Præcis - og hvor er det bare mærkeligt at se på, kunne ikke lade være
med at tænke på hvad det da var for en idiot - og holdt da også øje med
ham i bakspejlet for at se om det endte i en ulykke, det gjorde det
heldigvis ikke.

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-06 09:58

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> med at tænke på hvad det da var for en idiot - og holdt da også øje med
> ham i bakspejlet for at se om det endte i en ulykke, det gjorde det

Holdt du da stille siden du havde tid til det?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-03-06 12:23

Finn Guldmann was thinking very hard :

> Holdt du da stille siden du havde tid til det?

Dog ikke - derfor jeg brugte bakspejlet :)

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-06 14:48

Henrik Stidsen skrev:
> Dog ikke - derfor jeg brugte bakspejlet :)

Så må han havde brugt det høje bakgear.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-03-06 19:02

> Så han står til samme behandling som ham der bakker i nødsporet.

Anmeld ham bare, så ser vi hvad der sker. Om der andet end at du får "afløb"
og spilder tiden - tvivler jeg på ;)..

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 19:27

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Anmeld ham bare, så ser vi hvad der sker. Om der andet end at du får "afløb"
> og spilder tiden - tvivler jeg på ;)..

Måske det er derfor det har størrere virkning at "anmelde" det til
pressen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-03-06 19:47

> Måske det er derfor det har størrere virkning at "anmelde" det til
> pressen.

Det har kun virkning, hvis der ikke er andet at skrive om. Er der det, fx at
prins Chr har slået en prut, rager det dem en høstblomst ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 21:27

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Det har kun virkning, hvis der ikke er andet at skrive om. Er der det, fx at
> prins Chr har slået en prut, rager det dem en høstblomst ;).

Nu har det åbenbart været i avisen, i tv og i radio. Så lidt er der da
sket.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 09:37

Sven wrote:

> ok, så vil jeg begynde at bruge ufine metoder mod dem også , grrrr.

Hver 5. bil skulle bare være udstyret med missiler der homer ind på
fotovognens radar ... bare for at udjævne odds'ne lidt ... det kan være
det kunne dæmpe lysten til at stille en fotovogn op.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 16:58

> [...]
> virkelig holde så ånssvagt, at bagenden på deres bil rager ud på
> hovedvejen?? Hvis jeg parkerede sådan ville jeg nok få en bøde.

Man kan jo også diskutere det lovlige i at politiet holder i nødsporet på
motorvejen for at lave fartmålinger......jeg kan ikke se at der skulle være
tale om en nødsituation.

For slet ikke at tale om at man bakker 600m i nødsporet

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-06 17:06

Tom skriver:

> Man kan jo også diskutere det lovlige i at politiet holder i nødsporet på
> motorvejen for at lave fartmålinger......

Ved et vejarbejde.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-06 07:26

Henrik B. skrev:
> "Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse

> Jep. Tillykke med den kommede bøde. Og ja, de må åbenbart godt ødelægge dit
> nattesyn de næste 200 meter.....!

Ja de må sgu også bakke i nødsporet på motorvejen, man skulle være
strisser der er ingen grænser for hvad de må i jagten på DK's største
forbrydere FARTSYNDRENE.

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 07:28

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse

> Er det politiet der har "rødblitzet" mig, eller er det en der vil

Ja, hvis der ikke var andet lige foran,bagved.

må de så godt holde så ånssvagt at
> bagenden af deres varevogn rager ud på kørebanen?

De må gøre hva´de vil, du kan bare anmelde det ;):
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=424636/

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 17:00

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis der ikke var andet lige foran,bagved.
>

> må de så godt holde så ånssvagt at
>
> De må gøre hva´de vil, du kan bare anmelde det ;):
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=424636/

he, det må være folk som er ansat i samme firma som mig, der har set
politiet bakke på motorvejen

--
Tom

Fra : Bagdad Bob

Dato : 03-03-06 17:06

> [...]
> det iorden med en bøde, forudsat at de selv har overholdt spillereglerne.

Hvis det var en fin lige landevej med godt udsyn og ikke særlig megen trafik
eller andre faremomenter - så vil jeg tro det var en fotovogn.

/Abildgaard

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-03-06 19:03

Bagdad Bob wrote:
> "Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det var en fin lige landevej med godt udsyn og ikke særlig megen trafik
> eller andre faremomenter - så vil jeg tro det var en fotovogn.

Hehehe... det er sjovt fordi det er sandt...

> /Abildgaard

Lars B