Lille bil hvad skal jeg vælge?
Fra : T. Hartung

Dato : 02-03-06 21:40

Min datter får meget snart kørekort - for at berolige mine egne nerver og
have bilen fri overvejer jeg at anskaffe en lille "potte" hun/vi så kan
tøffe rundt i her omkring. Men hvad skal jeg vælge på det brugte marked.
Mine ønsker er sådan:
max 15.000,00 kr, nysynet, fra 1992 - ? minibil, driftsikker/få fejl og
billig i stumper.

Har følgende i tankerne: Citroen AX, Peogeut 205, Ford Fiesta, Fiat Uno
eller Cinquecento, Nissan Micra, Mazda 121 /323 o.s.v. ja mulighederne er
mange. Jeg har aldrig beskæftiget mig med denne genre og typer af brugte
biler - men er der nogle jeg bare skal holde mig fra eller er der nogle som
er temmlig "stabile" og kan anbefales?

M.h.t. stand, km, pris o.s.v skal jeg selv klare det - ved det godt :))

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Stoffer

Dato : 03-03-06 01:20

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> biler - men er der nogle jeg bare skal holde mig fra eller er der nogle
> som er temmlig "stabile" og kan anbefales?

Jeg ville selv kigge på en Toyota Corolla 1,3/1,6 xl, men lige et par år
ældre, så passer det med 15k.
Motoren i sådan en bil køre for evigt, det er rusten der dræber dem.

Måske ville ting som ABS og airbag være en god ide til en begynder, men så
skal du nok kigge på lidt nyere biler. Det var vel omkring 95-96 at
sikkerhed blev standart i den størrelse biler.

Fra : Christopher S

Dato : 03-03-06 10:06

T. Hartung wrote:
> [...]
> er temmlig "stabile" og kan anbefales?
>
> M.h.t. stand, km, pris o.s.v skal jeg selv klare det - ved det godt :))

Jeg har personligt kun gode erfaringer med Ford Escort.. Vel at mærke
hvis man kender en gld pladesmed, eller kan opstøve et velholdt eksemplar.
Jeg købte en til 1500, reparerede den for ca 3500 og solgte den for
10500, da jeg var færdig med at køre rundt i den..