ang. undervognsbehandling og vask
Fra : Bo

Dato : 01-03-06 22:28

Hej Gruppe.

Min bil er undervognsbehandlet fra ny (årgang 02). Jeg har hørt, at det kan
skade undervognsbehandlingen, hvis man for ofte vasker med undervognsskyl og
alt det der. Er der noget om det? Og i så fald skal man så ikke bare en gang
i mellem give den en vask med undervognsskyl?

VH Bo.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 22:48

Bo skriver:

> Min bil er undervognsbehandlet fra ny (årgang 02). Jeg har hørt, at det kan
> skade undervognsbehandlingen, hvis man for ofte vasker med undervognsskyl og
> alt det der. Er der noget om det?

Nej.

Hvis undervognsvasken kan vaske din undervognsbehandling af, er
behandlingen ikke bedre værd end den alligevel skulel fjernes. Tænk på,
hvad en tur gennem en halvdyb vandåyt kan skabe af kaskader op under din
bil.

Overvej i stedet at få bilen undervognsbehandlet igen. Det er 4 år
gammelt nu, det snask der sidder der nu.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-03-06 05:46

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> bil.
>
> Overvej i stedet at få bilen undervognsbehandlet igen. Det er 4 år
> gammelt nu, det snask der sidder der nu.

Plejer det ikke også at blive anbefalet at få fornyet
undervognsbehandlingen hvert 2 år ?, på min "sticker" i forruden fra
Dinetrol står det i hvert fald.

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 07:00

Martin Vollert skriver:

> Plejer det ikke også at blive anbefalet at få fornyet
> undervognsbehandlingen hvert 2 år ?

Jo

> på min "sticker" i forruden fra
> Dinetrol står det i hvert fald.

Kan du så få den pillet af, den skæmmer !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-03-06 09:02

> Nej.

Det er så ikke rigtigt... Prøv at se Dinitrol's (og DTI's) egen anbefaling:
http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=25&lang=da&nummer=11
http://www.dinitrol.dk/fundanemt/files/Folder.pdf?PHPSESSID=6cdd8a25805b5707b281e13a59220208

> [...]
> behandlingen ikke bedre værd end den alligevel skulel fjernes. Tænk på,
> hvad en tur gennem en halvdyb vandåyt kan skabe af kaskader op under din

Hvis du kan få en vandpyt til at give et tryk på ca. 20 Bar, så kører du for
stærkt

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 09:12

"Michael Jørgensen" skriver:

> Det er så ikke rigtigt... Prøv at se Dinitrol's (og DTI's) egen anbefaling:
> [...]

Det har aldrig været DTI's anbefaling.
Dinitrol mener det.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-03-06 09:57

[snip]
> Det har aldrig været DTI's anbefaling.
> Dinitrol mener det.

Indtil videre er det jo så blot en påstand.

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 10:05

"Michael Jørgensen" skriver:

> Indtil videre er det jo så blot en påstand.

Hvor ser du DTI anbefale det ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-03-06 11:49

[snip]

> Hvor ser du DTI anbefale det ?

Dinitrol skriver at DTI anbefaler det. Fra det første link jeg henviser til:
"Både Teknologisk Institut og Dinitrol anbefaler rustbeskyttelse fra ny samt
genbehandling hvert 2. -3. år, samt at man undgår undervognsvask i
vaskehallen."

Ja - det er Dinitrol der skriver dette, men hvilken interesse skulle de have
i at komme med urigtige oplysninger på dette punkt???

Man skulle da netop tro at Dinitrol - hvis de har urent mel i posen -
omvendt har interesse i:

1) At fastholde at deres rustbeskyttelse godt kan tåle undervognsskyl (i
hvert fald ikke reklamere med at det *ikke* kan tåle det).

2) At få vasket beskyttelsen af hurtigst muligt, så det bliver tydeligt at
genbehandling hvert år er en nødvendighed.

Jeg vil næsten foreslå at du kontakter Jan Helbo, Teknologisk Institut, 7220
1350 hvis du fortsat er i tvivl.

Bolden er på din banehalvdel - du mangler fortsat at fremlægge
argumenter/dokumentation for dine påstande.

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 11:55

"Michael Jørgensen" skriver:

> [...]
> "Både Teknologisk Institut og Dinitrol anbefaler rustbeskyttelse fra ny samt
> genbehandling hvert 2. -3. år, samt at man undgår undervognsvask i

Den havde jeg overset - my mistake

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-03-06 12:10

[snip]
> Den havde jeg overset - my mistake

10-4

Michael

Fra : Bo

Dato : 05-03-06 21:51

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er så ikke rigtigt... Prøv at se Dinitrol's (og DTI's) egen

Hmm - disse links giver jo svaret på mit spørgsmål. Jeg har da også indtil
nu undgået undervognsvasken. Problemet er bare, at det somregel kun er den
billigste vask man kan få uden undervognsvask - eller også vasker jeg bare
på den forkerte servicestation.

Mange tak for svarene iøvrigt.
vh Bo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 07:46

Bo skriver:

> [...]
> billigste vask man kan få uden undervognsvask - eller også vasker jeg bare

Spuler du så selv skærmkasserne med vandslange inden vaks ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?