/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ven flytter til Sverige, afgift på Diesel/~
Fra : Frederik


Dato : 01-03-06 15:48

Hej

En ven flytter til Sverige. Han ville normalt køre diesel, men jeg synes, at
kunne huske, at diesel er dyrt i årlig afgift i Sverige i forhold til
benzin.

Er det rigtigt?

Og hvor ser jeg det henne?

Mögens?

Mvh.

Frederik



 
 
Thomas J. (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 01-03-06 17:17

Den Wed, 1 Mar 2006 15:48:08 +0100 sendte "Frederik" <f.caroe@suf.nu>
følgende røgsignaler:

>Hej
>
>En ven flytter til Sverige. Han ville normalt køre diesel, men jeg synes, at
>kunne huske, at diesel er dyrt i årlig afgift i Sverige i forhold til
>benzin.
>
>Er det rigtigt?
>
>Og hvor ser jeg det henne?

Her:
http://www.skatteverket.se/download/18.3d21d85f10922490e108000261/fordonsskattetabeller06.pdf

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Brizz (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 01-03-06 17:29

Frederik skrev:
> Hej
>
> En ven flytter til Sverige. Han ville normalt køre diesel, men jeg synes, at
> kunne huske, at diesel er dyrt i årlig afgift i Sverige i forhold til
> benzin.
>
> Er det rigtigt?

Ja det er ganske korrekt. Den passat jeg havde 1.9 tdi betalte jeg
6600skr om året for til vv. havde det været en 1.8T havde den kostet i
omegnen af 1300 skr


--
Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W

Ukendt (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-06 19:33

> Ja det er ganske korrekt. Den passat jeg havde 1.9 tdi betalte jeg 6600skr
> om året for til vv. havde det været en 1.8T havde den kostet i omegnen af
> 1300 skr

Som nu er steget til nær 1700 svkr. Men der skal stadigvæk køres
nogle km før det kan betale sig med en diesel.

Mvh. Allan



Lars Knudsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-03-06 22:15

On Wed, 1 Mar 2006 19:32:32 +0100, "Allan Møller" <allanatallanmdotdk>
wrote:

>> Ja det er ganske korrekt. Den passat jeg havde 1.9 tdi betalte jeg 6600skr
>> om året for til vv. havde det været en 1.8T havde den kostet i omegnen af
>> 1300 skr
>
>Som nu er steget til nær 1700 svkr. Men der skal stadigvæk køres
>nogle km før det kan betale sig med en diesel.

Ahja.. I øvrigt er hittet heroppe for tiden jo biler der kører på
BioBrændsel... Og man gør da noget - gratis parkering i byerne hvis du
kører i en der kan køre på E85 fx... Det kunne de lære noget af i
København!


** Lars


Ukendt (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-06 22:50

> Ahja.. I øvrigt er hittet heroppe for tiden jo biler der kører på
> BioBrændsel... Og man gør da noget - gratis parkering i byerne hvis du
> kører i en der kan køre på E85 fx... Det kunne de lære noget af i
> København!

Ja de er lidt mere fremme her.
Er E85 Ethanol ?
Der er vist lidt flere muligheder her mht. alternativ brændstof.


Mvh. Allan





Lars Knudsen (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 02-03-06 09:06

Hej,

On Wed, 1 Mar 2006 22:50:03 +0100, "Allan Møller" <allanatallanmdotdk>
wrote:

>> Ahja.. I øvrigt er hittet heroppe for tiden jo biler der kører på
>> BioBrændsel... Og man gør da noget - gratis parkering i byerne hvis du
>> kører i en der kan køre på E85 fx... Det kunne de lære noget af i
>> København!
>Ja de er lidt mere fremme her.
>Er E85 Ethanol ?
>Der er vist lidt flere muligheder her mht. alternativ brændstof.

Ja E85 er Ethanol (85% blandet med 15% benzin) - bilen kan i øvrigt
også køre på alm. benzin. Der er også nogen der kører på biogas, og
hybridbiler med kombineret el/benzin motor. De regnes alle under
"miljøbiler" i Sverige - uden at jeg helt ved hvad det eksakte
kriterie er. Men faktum er at man kan få andet end en Lupo som regnes
som "miljøvenlig".

Derimod er diesel ikke rigtig noget endnu, de er som det fremgår af
tråden ret dyre i vægtafgift - selv om de faktisk netop her i 2006 har
nedsat afgiften hvis den har partikelfilter (en eller anden Euro norm,
men i praksis at den har partikelfilter).

** Lars


Brizz (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 01-03-06 23:26

Allan Møller skrev:
>>Ja det er ganske korrekt. Den passat jeg havde 1.9 tdi betalte jeg 6600skr
>>om året for til vv. havde det været en 1.8T havde den kostet i omegnen af
>>1300 skr
>
>
> Som nu er steget til nær 1700 svkr. Men der skal stadigvæk køres
> nogle km før det kan betale sig med en diesel.

Ja men stadig. Mit regnestykke gik op hvis jeg kørte 30kkm. resten var
overskud i forhold til en benziner.


--
Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W

Ukendt (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-06 20:26

>> Som nu er steget til nær 1700 svkr. Men der skal stadigvæk køres
>> nogle km før det kan betale sig med en diesel.
>
> Ja men stadig. Mit regnestykke gik op hvis jeg kørte 30kkm. resten var
> overskud i forhold til en benziner.

Har du så regnet den højere indkøbspris på en diesel med for det var
først da vi regnede den med at vi på vores budget kunne se at det ikke kunne
betale sig.

I vores tilfælde sammenlignede vi en 1.8T Benzin med en 1.9 TDI Passat og
der var
prisforskellen omkring 35.000 svenske kr. Der skal godt nok køres km før det
kan
betale sig.


Mvh. Allan



Brizz (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 02-03-06 23:43

Allan Møller skrev:
Har du så regnet den højere indkøbspris på en diesel med for det var
> først da vi regnede den med at vi på vores budget kunne se at det ikke kunne
> betale sig.
>
> I vores tilfælde sammenlignede vi en 1.8T Benzin med en 1.9 TDI Passat og
> der var
> prisforskellen omkring 35.000 svenske kr. Der skal godt nok køres km før det
> kan
> betale sig.

Jeg købte ikke fra ny så der er priserne udlignet noget. Men nej det er
ikke regnet med da jeg ikke tager det som en faktor der behøves at tage
med da den ikke er større.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W

Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 19:41


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:4405b428$0$11170$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> En ven flytter til Sverige. Han ville normalt køre diesel, men jeg synes,
> at
> kunne huske, at diesel er dyrt i årlig afgift i Sverige i forhold til
> benzin. Er det rigtigt?

Man skal køre manne km. Hvilken bilmodel har han i tankeren? D10...

> Og hvor ser jeg det henne?
> Mögens?

Man kan læse lidt her:
www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,709207,00.html
Desuden er der en side, hvor man kan slå en aktuel bilmodel op og læse
afgiften,
men jeg kan skutte finde den pt.



Lars Knudsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-03-06 20:53

On Wed, 01 Mar 2006 18:40:34 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Man skal køre manne km. Hvilken bilmodel har han i tankeren? D10...

Shhh.. Mit værksted har lige fået ... "Idag ankom B5 nummer 1. Bilen
är fullutrustad och var med på mässan i Frankfurt, först till kvarn på
denna otroligt exklusiva och snabba bil. Sedan att det är nummer 1 är
väl inte precis något negativt?" hjem.

Nøj-da... Tofarvet læder fuldstændig som ny og overdrevet fin - men så
koster den så også en bagatel af ingenting..

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=97F171CCBDEBBF&look=jarls


** Lars



Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 21:00


"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
news:5lub02l9i2fhaj6evlru60p60pm9etjgu7@4ax.com...

> Nøj-da... Tofarvet læder fuldstændig som ny og overdrevet fin - men så
> koster den så også en bagatel af ingenting..
> www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=97F171CCBDEBBF&look=jarls

Sån en B5 så vi i Lund for 3 uger siden - vi kom ikke videre. Vi gloede !



Lars Knudsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-03-06 21:06

On Wed, 01 Mar 2006 19:59:46 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>> Nøj-da... Tofarvet læder fuldstændig som ny og overdrevet fin - men så
>> koster den så også en bagatel af ingenting..
>> www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=97F171CCBDEBBF&look=jarls
>Sån en B5 så vi i Lund for 3 uger siden - vi kom ikke videre. Vi gloede !

Ja.. Og de har to holdende oppe hos Jarls?!?

Den der "B5 nr. 1" ankom mens jeg ventede på at de skiftede
brændstofpumpen under forsædet i min.. mmm.. Pænt holdende udenfor i
tomgang - og der siger den jo ikke meget - mens de bakkede alle de
andre biler rundt så den kunne komme ind forrest i udstillingen.

Nice! Andet er der vist ikke at sige om det.

I øvrigt er det nogen helvede når sådan en brændstofpumpe går i
stykker, jeg havde måske 60 hk eller noget at gøre godt med.. Znork...

Og der er jo to stk. pumper udover trykpumpen i en 530d - en i tanken
og en under sædet.. Den første vi skiftede var selvfølgelig IKKE den
der var defekt.. Hrm..

** Lars


Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 21:14


"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
news:dfvb029l9blvnofldgvkqibd8k2sik98u5@4ax.com...

> Ja.. Og de har to holdende oppe hos Jarls?!?

OK - denne var på plader og holdt ved "Møbelgården/Miljøgården"

> Og der er jo to stk. pumper udover trykpumpen i en 530d - en i tanken
> og en under sædet.. Den første vi skiftede var selvfølgelig IKKE den
> der var defekt.. Hrm..

Man kender ikke et måleinstrument åp stedet?



Lars Knudsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-03-06 21:22

On Wed, 01 Mar 2006 20:13:53 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>> Ja.. Og de har to holdende oppe hos Jarls?!?
>OK - denne var på plader og holdt ved "Møbelgården/Miljøgården"

De her har skam også plader på Men tror ikke de er "i trafik".


>> Og der er jo to stk. pumper udover trykpumpen i en 530d - en i tanken
>> og en under sædet.. Den første vi skiftede var selvfølgelig IKKE den
>> der var defekt.. Hrm..
>Man kender ikke et måleinstrument åp stedet?

Iflg. værkstedet så nej - fejlen man kan udlæse er at trykket er for
lavt inden højtrykspumpen - og nægter den vel egentlig meget
hensigtsmæssigt at effekten til meget mere end ingentingt.

Problemet var også at den var periodisk - men hyppigt.

Burde man have kunnet måle sig frem til hvad for en af dem der var
defekt - hvordan?


** Lars

Lars Knudsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-03-06 21:28

On Wed, 01 Mar 2006 20:13:53 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>> Og der er jo to stk. pumper udover trykpumpen i en 530d - en i tanken
>> og en under sædet.. Den første vi skiftede var selvfølgelig IKKE den
>> der var defekt.. Hrm..
>Man kender ikke et måleinstrument åp stedet?

I øvrigt fedt.. Nu kører den jo så!

Så bakker man ud fra højre side skråparkeringen i Poul Ankers gade -
stop - gearvælgeren i D. I samme øjeblik smækker en "dame" sin lille
Peugeot i bakgear og *SMAK* direkte ud i min sidedør...

*GRRRRRR*

"Du må jo have holdt i den blinde vinkel".. Jow tak - lige bag ved det
midt på vejen?! "..og" proklamerer hun glad - "jeg skal alligevel på
værksted med min fordi kileremmen skal skiftes, det kan du nok høre"..
Jowtak...

Men man skal jo gøre hvad man kan for at holde sig gode venner med
værkstedet... *suk*


** Lars


Eg Egemarke (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 01-03-06 20:57

Da benzin og diesel er næsten lige dyrt herovre, skal der kører GEVALDIGT
mange km før det kan betale sig med en diesel i sverige, de er 4 x så dyre i
vejskat (vægtafgift kan det sammen lignes med)

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 22:02


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4405fc82$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> Da benzin og diesel er næsten lige dyrt herovre, skal der kører GEVALDIGT
> mange km før det kan betale sig med en diesel i sverige, de er 4 x så dyre
> i vejskat (vægtafgift kan det sammen lignes med)

Nu ér vejskatten jo ikke alt - driftsudgiften betyder også noget.
Man kan eksempelvis få betragtelige rabatter på dieselolie,
hvilket ikke på samme måde/niveau er muligt for benzin!

Lars har tidligere gjort regnestykket "for åben skærm"



Lars Knudsen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-03-06 22:12

On Wed, 01 Mar 2006 21:01:34 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>> Da benzin og diesel er næsten lige dyrt herovre, skal der kører GEVALDIGT
>> mange km før det kan betale sig med en diesel i sverige, de er 4 x så dyre
>> i vejskat (vægtafgift kan det sammen lignes med)
>
>Nu ér vejskatten jo ikke alt - driftsudgiften betyder også noget.
>Man kan eksempelvis få betragtelige rabatter på dieselolie,
>hvilket ikke på samme måde/niveau er muligt for benzin!

Ja - jeg har en aftale om 100 øre på Q8 / F24 på diesel - kombineret
med vores nuværende køreselsbehov på 60.000 km/år er der ikke rigtig
noget valg.


>Lars har tidligere gjort regnestykket "for åben skærm"

Da jeg lavede regnestykket var break-even umiddelbart omkring 30.000
km for mig (530i vs 530d).

** Lars


Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 22:24


"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
news:ja3c02190ij0o57qu7hdi79tnsp4etfmok@4ax.com...

> Ja - jeg har en aftale om 100 øre på Q8 / F24 på diesel - kombineret
> med vores nuværende køreselsbehov på 60.000 km/år er der ikke rigtig
> noget valg.

Nemlig ja

> Da jeg lavede regnestykket var break-even umiddelbart omkring 30.000
> km for mig (530i vs 530d).

Og sån en 530d er ikke det ringeste man kan lade sig transportere i.
Ejendommelig feeling at træde på pedalen og kun kunne registrere
speedometernålens himmelflugt. Der er ingen motorstøj eller lignende !

/MK
'03 530d Touring



Lars Knudsen (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 02-03-06 09:11

On Wed, 01 Mar 2006 21:23:46 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>> Da jeg lavede regnestykket var break-even umiddelbart omkring 30.000
>> km for mig (530i vs 530d).
>Og sån en 530d er ikke det ringeste man kan lade sig transportere i.

Så afgjort ikke! Det var mere overvejelser om hvordan pokker jeg
sælger en high-miler diesel igen, nok ikke i Sverige. Men det må jeg
jo muntre mig med når jeg syn's det er tid.


>Ejendommelig feeling at træde på pedalen og kun kunne registrere
>speedometernålens himmelflugt. Der er ingen motorstøj eller lignende !

Ja.. Hehe.. Det er rigtig komfortabelt og lækkert. Jeg vælger også
meget gerne en diesel næste gang. Desværre rækker økonomien nok ikke
helt til en Alpina

** Lars

Brizz (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 02-03-06 16:51

Lars Knudsen skrev:

> Så afgjort ikke! Det var mere overvejelser om hvordan pokker jeg
> sælger en high-miler diesel igen, nok ikke i Sverige. Men det må jeg
> jo muntre mig med når jeg syn's det er tid.

Det har vi jo snakket om. Vi skal bare lige have prisen på plads

--
Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W

Lars Knudsen (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 02-03-06 20:30

On Thu, 02 Mar 2006 11:50:34 -0400, Brizz <news@FJERNgronaerten.dk>
wrote:

>> Så afgjort ikke! Det var mere overvejelser om hvordan pokker jeg
>> sælger en high-miler diesel igen, nok ikke i Sverige. Men det må jeg
>> jo muntre mig med når jeg syn's det er tid.
>Det har vi jo snakket om. Vi skal bare lige have prisen på plads

Nåhja.. Men nu har jeg ny sidedør lige om lidt - det må trække op!!



** Lars


Brian (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-03-06 20:51

Lars Knudsen wrote:

> Nåhja.. Men nu har jeg ny sidedør lige om lidt - det må trække op!!
>> o)

Ja, det trækker jo gerne op i prisen at bilen er tidligere skadet

/Brian



Lars Knudsen (03-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 03-03-06 12:42

On Thu, 2 Mar 2006 20:51:20 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:

>> Nåhja.. Men nu har jeg ny sidedør lige om lidt - det må trække op!!
>>> o)
>Ja, det trækker jo gerne op i prisen at bilen er tidligere skadet

Shhhh...

Det er nu heldigvis hvad der kan betegnes som en "blød bule" - men
pænt ser det nu ikke ud...

** Lars



Brizz (02-03-2006)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 02-03-06 23:42

Lars Knudsen skrev:
> Nåhja.. Men nu har jeg ny sidedør lige om lidt - det må trække op!!
>
Ja du kan få lov at leverer den med fuld tank :D


--
Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste