Skoda Octavia ´98 - Kvali??
Fra : Jan Jeppesen

Dato : 01-03-06 00:23

Hejsa

Jeg er blevet tilbudt ovennævnte køretøj til 95.000,- med Bl. a. Aircon,
Blaupunkt navigation, Alufælge til 15.000 (sommer + vinterdæk) km. 140000,
supervedligeholdt og helt rustfri..

Er prisen okay, og er det en god bil?

Mvh.
Jan

Fra : TDN

Dato : 01-03-06 06:26

"Jan Jeppesen" <jan.jeppesen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Blaupunkt navigation, Alufælge til 15.000 (sommer + vinterdæk) km. 140000,

Prisen kommer an på motor, det er en god bil.

Her er en brugtbiltest fra FDM:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2001/brugtbiltest.pdf

Mvh
Thomas

Fra : jones_net

Dato : 01-03-06 08:26

"Jan Jeppesen" <jan.jeppesen@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Blaupunkt navigation, Alufælge til 15.000 (sommer + vinterdæk) km. 140000,

Om prisen er OK, kommer an på hvilken motor der ligger deri.
Hvis det er en 1,8 20v SLX, som også betyder at alt udstyr er eldrevet
(soltag, for og bagruder, spejle og sædevarme. Aircon i denne model er ikke
standard), så vil jeg mene prisen er OK, hvis bilen ellers er 100% ok.

Jeg har ovennævnte, og er meget glad for den og motorstørrelsen er god

/J

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 01-03-06 15:36

> [...]
> ok.
>
> Jeg har ovennævnte, og er meget glad for den og motorstørrelsen er god

Det er en 1,6 GLX 101 hk.
Bilpriser siger 98.000,-

Skal prøvekøre den i dag..

Mvh.
Jan

Fra : jones_net

Dato : 02-03-06 11:06

> Det er en 1,6 GLX 101 hk.
> Bilpriser siger 98.000,-

Du kan få 1,8 SLX for samme pris - dog uden navi og AC...
Så det kommer jo noget an på, om du har brug for de 2 ting. i SLX'eren får
du dog soltag med som standard.

> Skal prøvekøre den i dag..

De 101 HK er OK til de 1250 kg, men 125 HK gør det lidt sjovere IMHO...

/J

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 11:08

Jan Jeppesen skriver:

> Det er en 1,6 GLX 101 hk.

Den motor prøvede jeg i en A3. Den kommer jeg aldrig til at forlignes
med, men vi er heldigvis forskellige.

> Skal prøvekøre den i dag..

Hvordan gik det ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : -=JF=- arb

Dato : 02-03-06 11:09

"Jan Jeppesen" <jan.jeppesen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en 1,6 GLX 101 hk.
> Bilpriser siger 98.000,-

Jeg har ikke selv erfaringer med bilen, men havde på et tidspunkt kig på
samme model - men jeg blev af flere frarådet at købe den med begrundelse i
af motoren var lige lille nok til en bil af den størrelse.

Mvh John

Fra : jones_net

Dato : 02-03-06 13:50

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> wrote in message
> [...]
> samme model - men jeg blev af flere frarådet at købe den med begrundelse i
> af motoren var lige lille nok til en bil af den størrelse.

Der er 3 størrelser i den omtalte bil.
75 HK, 101 HK og 125 HK. Følgende er min egen personlige mening, efter at
have prøvet alle 3:
75 HK er alt for lidt! Glem den.
101 HK er OK til bilen, og den er ikke for lille til bilen. Vi havde
egentlig bestemt os til denne, men ville alligevel lige prøve den sidste, da
den har mere udstyr og en pænere farve.
125 HK, den er god til bilen, og du kan sagtens følge med trafikken. Uanset
om det er opstart i lyskryds, eller om du overhaler med 150 på motorvejen.
Den eneste ulempe ved denne motor er, at den larmer vel meget ved 120 og op.
Men den er sq sjov alligevel

/J

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 02-03-06 15:45

>Den motor prøvede jeg i en A3. Den kommer jeg aldrig til at forlignes
>med, men vi er heldigvis forskellige.

>Hvordan gik det ?

>Klaus

Det gik vældig fint. Godt nok en dejlig bil (det var en SLX med soltag,
forlygtevaskere o. a. men med 1.6 101 hk. motoren) Virker ellers som om der
er rigeligt overskud i motoren, ihvertfald til min kørestil

Tak for svarene!

Mvh.
Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 16:19

Jan Jeppesen skriver:

> Det gik vældig fint. Godt nok en dejlig bil (det var en SLX med soltag,
> forlygtevaskere o. a. men med 1.6 101 hk. motoren) Virker ellers som om der
> er rigeligt overskud i motoren, ihvertfald til min kørestil

Okay, du kan godt lide at skifte gear kan jeg forstå

Ellers, ja - det er en fin bil...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?