Route planer til PC?
Fra : Thomas H.

Dato : 28-02-06 12:55

Nogen her der kender et godt (billigt) Europakort til at smide på en bærbar
PC?
Der er ikke DVD-drev i, så det skal helst være på CD, med mindre at man kan
overføre det via netværk.

Jeg har kigget på Microsoft Autoroute 2006, men det dækker ikke fuldt
Frankrig og Italien, som nok er nogle af de steder vi skal bruge - der står
at det kun har "Urban areas" i de lande, men om landet helt mangler, eller
det bare ikke er detaljeret ved jeg ikke.

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 28-02-06 13:53

"Thomas H."
> Nogen her der kender et godt (billigt) Europakort til at smide på en
> bærbar PC?

Jeg har MS Autorute 2002. Jeg synes Frankrig og Italien er godt dækket, med
gadenavne i de byer jeg har tjekket. Sverige er meget daarligere dækket.

Aage

Fra : Lasse

Dato : 28-02-06 14:37

Hej Thomas

Jeg har lånt route 66 som både omhandler skandinavien og europa, på det
lokale bibliotek. Installeret det og det virker fint.

Lasse
..

Fra : Thomas H.

Dato : 28-02-06 16:26

"Lasse" <larsa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas
>
> Jeg har lånt route 66 som både omhandler skandinavien og europa, på det
> lokale bibliotek. Installeret det og det virker fint.

Hehe, må man det?

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-02-06 17:11

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lasse" <larsa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, må man det?

Ja, hvis du husker at afinstallere, når du afleverer programmet.
Det har Lasse selvfølgelig gjort. Han glemte bare at skrive det!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-06 17:41

Lars Frandsen skrev:
> Ja, hvis du husker at afinstallere, når du afleverer programmet.
> Det har Lasse selvfølgelig gjort. Han glemte bare at skrive det!

Måske jeg skulle gå hen og se om jeg kan låne 2004/2005 der. Jeg har
faktisk selv købt dem men har fået lagt dem et sted jeg ikke kan huske.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Thomas H.

Dato : 28-02-06 16:27

> [...]

> Jeg har MS Autorute 2002. Jeg synes Frankrig og Italien er godt dækket,
> med gadenavne i de byer jeg har tjekket. Sverige er meget daarligere

Ok jeg lurer lige lidt på det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-06 16:22

Thomas H. skrev:
> [...]
> at det kun har "Urban areas" i de lande, men om landet helt mangler, eller
> det bare ikke er detaljeret ved jeg ikke.

Lad mig foreslå Route 66

Den har jeg selv brugt de sidste 6 år med gode erfaringer.

Den er ikke fuld dækkende over alt (Det er der ingen af dem der er) men
den er ganske godt med også i det sydlige udland.

Du har dog den fordel at hvis du ved hvor vejen er kan du ofte finde
den. Den kan blot ikke søges på navn.

Jeg har ikke fået købt 2005. Jeg ville faktisk vente på en 2006.

Men 2004 ligger på tre cd-rom'er. og fylder ca 4,2 Gb på harddisken. (Da
de kom med 2003måtte jeg lige ud og finde en størrere hd. Styresystemet
kunne ikke nøjes med de 300 Mb der ville være tilbage på den gamle.)

Du kan se mere på:
http://www.route66.nl/route66/products.php?cid=DK&sec=10&ssec=1&prodid=1510

Efter det der oplyses er også 2005 på cd.

Sådan som jeg mener at kortet skal tolkes er det at rød betyder at alle
veje er med med navn, mørk gul at alle vejene er med men ikke navn på
alle, gul at ikke alle veje er med og lys gul at kun de størrere veje er
med.

Undrer mig dog lidt over farven for Danmark da jeg ved at alle vejene er
med. det har de været senest siden version 2001.

Prisen opgives til ca 590,- kr.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Thomas H.

Dato : 28-02-06 16:26

> [...]
>
> Undrer mig dog lidt over farven for Danmark da jeg ved at alle vejene er
> med. det har de været senest siden version 2001.

Ok takker!
Men umiddelbart ser MS Autoroute da ud til at dække mere?
Men mon ikke de to ligger meget tæt, jeg går nok ikke helt galt i byen med
en af de to

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-06 17:38

Thomas H. skrev:
> Ok takker!
> Men umiddelbart ser MS Autoroute da ud til at dække mere?
> Men mon ikke de to ligger meget tæt, jeg går nok ikke helt galt i byen med
> en af de to

De største forskelle er måden de præsenterer oplysningerne på, prisen og
hvor tit de opdateres.

De grundlæggende vejoplysninger henter de samme sted.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Thomas H.

Dato : 28-02-06 17:45

> De største forskelle er måden de præsenterer oplysningerne på, prisen og
> hvor tit de opdateres.

Prisen er vist nogenlunde det samme.
MS kan man jo sige er opdateret i år, præsentationen ved jeg ikke, men hvis
folk der har prøvet begge to, anbefaler Route66, må man jo lytte til det

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-06 20:13

Thomas H. skrev:
> Prisen er vist nogenlunde det samme.
> MS kan man jo sige er opdateret i år, præsentationen ved jeg ikke, men hvis
> folk der har prøvet begge to, anbefaler Route66, må man jo lytte til det

Jeg har kun et minimalt kendskab til MS's. Men det er nok til at sige at
jeg ikke kan lide de kort jeg får op. Til mig er dem i R66 bedre.

R66 er også opdateret i 2006. Men indtil videre kan jeg kun finde det
til telefoner.

Mener så at man kan hente opdateringer til 2005 på deres hjemmeside.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-02-06 21:37

On Tue, 28 Feb 2006 16:26:01 +0100, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:
[Route 66]

>Ok takker!
>Men umiddelbart ser MS Autoroute da ud til at dække mere?
>Men mon ikke de to ligger meget tæt, jeg går nok ikke helt galt i byen med
>en af de to

Jeg synes MS AutoRoute er ret god, jeg har brugt både Route 66 og MS
(og Garmin Mapsource i forbindelse med min GPS).

MS Autoroute 2006 kan fåes til 400 incl. porto, jeg bestiller
ihvertfald en inden vi skal på bilferie om 3 måneder. Og selvom jeg
kan få fat på en "Backup kopi". Til den pris vil jeg gerne købe det.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159453

2006 versionen har i øvrigt vejvisning vha tale med ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Thomas H.

Dato : 01-03-06 06:56

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159453
>
> 2006 versionen har i øvrigt vejvisning vha tale med ;)

Ja jeg tror også det bliver det - utroligt at jeg vælger et microsoftprodukt
fremfor et andet