heloplakering ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-02-06 00:08

dytten har fået en del buller ig det kan ikke betale sig at lave hver enkel
med tilhørende lakering, så alle buler rettes og hele dytten skal ha' ny
"facade" med en omgang maling, men hvor i Kbh. laver de et stykke ordenligt
arbejde og til en ok pris ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-02-06 00:33

Hej!

Johnny B [2000] wrote:

> [...]
> "facade" med en omgang maling, men hvor i Kbh. laver de et stykke ordenligt

Tja, er du frisk på at afmontere _alt_ selv?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-06 06:23

> Tja, er du frisk på at afmontere _alt_ selv?

Så meget er det heller ikke, der skal afmonteres, hvis der ikke er tale om
farveskifte..

P.S: Hvis bilen skal males "orange", så skal det ikke koste mere end 6-8.000
kroner - såfremt der ikke er farveskifte.

P.S: Vent med at betale til du er tilfreds. Husk på at det ikke er købers
ansvar, at maleren betaler skat. Det er KUN maleren, der kan komme i
problemer, når der males "orange".

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-02-06 10:14

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Så meget er det heller ikke, der skal afmonteres, hvis der ikke er tale om
> farveskifte..

Kommer jo an på hvor godt resultatet skal blive. Personligt ville jeg fjerne
alle gummilister, kofangere, lygter, (aftagelige) ruder, skrabelister, mærker,
låse osv. inden en omlakering, og sætte det på bagefter igen.

Ellers kommer der synlige kanter ml. lister og lak m.m. fra lakeringen, hvilket
jeg ikke synes er pænt.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-06 10:36

> Kommer jo an på hvor godt resultatet skal blive. Personligt ville jeg
> fjerne alle gummilister [...] ellers kommer der synlige kanter ml. lister
> og lak m.m. fra lakeringen, hvilket jeg ikke synes er pænt.

Mange malere har en slags tynd snor/ledning, som de kan lægger ind under de
fleste lister. Dermed skubbes listen ud, og der kan lakeres ned under den.

Men det er rigtigt, at lygter og andre ting naturligvis skal fjernes - det
er blot ikke NÆR så mange ting, som når der er tale om farveskifte.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-02-06 10:50

Hej!

Jan W Nielsen wrote:
> Mange malere har en slags tynd snor/ledning, som de kan lægger ind under de
> fleste lister. Dermed skubbes listen ud, og der kan lakeres ned under den.

Tja, der har altid været malingsrester på lister de gange jeg ikke har
afmonteret dem. Selv på aut. Ford-værksted...

Men ok, nu er jeg også ret kritisk

> Men det er rigtigt, at lygter og andre ting naturligvis skal fjernes - det
> er blot ikke NÆR så mange ting, som når der er tale om farveskifte.

Ved farveskift ville jeg foretrække at man malede karosseriet _helt_ fri for
stumper. Ahem, der kom perfektionisten vist op i mig igen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-03-06 00:14

Kim Voss Schrader wrote:

> Ved farveskift ville jeg foretrække at man malede karosseriet _helt_
> fri for stumper. Ahem, der kom perfektionisten vist op i mig igen

Jeg forstår dig nu godt, det var også sådan jeg ville gøre hvis jeg ville
omlakere den sølvfarvede rustbunke.
--
Mvh. Uffe Ravn
Opel Rekord 1984 Stationcar.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-03-06 00:25

Uffe Ravn wrote:

> Jeg forstår dig nu godt, det var også sådan jeg ville gøre hvis jeg
> ville omlakere den sølvfarvede rustbunke.

Og det er nu ikke så svært, jeg har lige laget et billede af en af
Rekorderne i næsten total strippe tilstand i dk.binaer.motor

Emnelinie: heloplakering.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-03-06 02:22

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> Og det er nu ikke så svært, jeg har lige laget et billede af en af
> Rekorderne i næsten total strippe tilstand i dk.binaer.motor

Well, det ligner nu ikke parkeringspladsen hos en autolakerer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-03-06 08:14

Kim Voss Schrader wrote:

> Well, det ligner nu ikke parkeringspladsen hos en autolakerer

Hmm. så må jeg være blevet snydt

Mvh. Uffe Ravn