Jo de vil lave penge
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-02-06 18:41

Her til morgen var Politiet ved at kridte op til at få lidt penge i kassen.
(Esbjerg ved Vognsbølparken). Stedet har garanteret ingen ulykker på
samvittigheden, men det er et typisk sted, hvor man ofte kommer lidt friskt
i en blød kurve på en bred vej. Helt ærligt, det er usmageligt, og har intet
med bedring af færdselssikkerheden at gøre. Det er sært at de ikke selv har
lidt kritisk sans for hvad der er rimeligt i deres daglige dont, det gælder
også mange andre ting. Vatnisser.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-02-06 18:57

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> gøre. Det er sært at de ikke selv har lidt kritisk sans for hvad der
> er rimeligt i deres daglige dont, det gælder også mange andre ting.

Ja jeg synes også at det er alt for galt, at færdselsloven skal gælde på
ALLE offentlige veje.
Det burde da være muligt at frede nogle gader og veje, således at dem der
gerne vil køre hurtigere end loven tillader, kan komme til det i fred og ro.

> Vatnisser.

Helt ærligt, de gør bare deres arbejde og der står så vidt jeg ved ikke
nogen steder, at de ikke må udføre hastighedskontrol på de "hurtige" veje.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bagdad Bob

Dato : 27-02-06 21:19

> [...]
> nogen steder, at de ikke må udføre hastighedskontrol på de "hurtige" veje.

Ja stil du dig bare op i køen med alle de andre nikkedukker. Vi andre kan
bare undre os over at vi konsekvent bliver knaldet på vejarbejdet ved 03 om
lørdagen og om søndagen hvor der ingen vejarbejdere er eller på en øde lige
landevej i Nordjylland, mens teenagers med omvendte kasketter kører ræs på
vores villaveje.

Men du kan vel ikke fatte at selvstændigt tænkende menneskers retsbevidsthed
bliver bare en anelse pirret.

/Abildgaard

Fra : alexbo

Dato : 27-02-06 21:54

"Bagdad Bob" skrev

> Men du kan vel ikke fatte at selvstændigt tænkende menneskers
> retsbevidsthed bliver bare en anelse pirret.

Der er ikke meget selvstændigt ved at stille sig op i et hylekor.
Og det selvstændige ved at svine folk til der mener noget andet end een selv
er også svært at få øje på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-02-06 23:12

alexbo skrev:
> Der er ikke meget selvstændigt ved at stille sig op i et hylekor.
> Og det selvstændige ved at svine folk til der mener noget andet end een selv
> er også svært at få øje på.

Uden iøvrigt at tage stilling til emnet, vil jeg tillade mig at pointere
at den der virke lige godt begge veje.

Og at man sommetider burde overveje om man ikke blot er en del af et
hylekor der hyler af et andet hylekor.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 22:15

Bagdad Bob skriver:

> Ja stil du dig bare op i køen med alle de andre nikkedukker. Vi andre kan
> bare undre os over at vi konsekvent bliver knaldet på vejarbejdet ved 03 om
> lørdagen og om søndagen hvor der ingen vejarbejdere er

Så ovehold dog fartgrænserne, eller vælg nogle andre politikere !

Og snup så lige 1 http://www.kinagrill.dk

> eller på en øde lige
> landevej i Nordjylland, mens teenagers med omvendte kasketter kører ræs på
> vores villaveje.

Nu er det jo sådan at _du_ kan opfordre politiet til at lave
fartmålinger rundt omkring, hvor _du_ syntes at det går for vildt for
sig.

Men det kunne jo være at du selv blev snuppet i en sådan, fordi på
villavejen kan man jo sagtens køre 60...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-02-06 22:21

"Bagdad Bob" <Darknatur@web.de> skrev :

>Vi andre kan bare undre os over at vi konsekvent bliver knaldet på vejarbejdet

snipper lige lidt

Mon ikke "man" skal nøjes med at tale for sig selv, sådan i det store
overblik

Det er op til folk selv om de vil knaldes - de kan bare holde
speederfoden i ave, eller tage sig en tudekiks.

At flæbe over at være bøffet i en fartkontrol, er sølle - ingen,
gentager ingen tvinger folk til at tilpasse farten til forholdende -
som f.eks ved vejarbejder, kan være indsnævrede vejbaner, eller måske
ligefrem ting på vejen

>mens teenagers med omvendte kasketter kører ræs på vores villaveje.

At andre opfører sig tåsket, berettiger vist ikke helt til at folk
"hævner sig"

>Men du kan vel ikke fatte at selvstændigt tænkende menneskers retsbevidsthed
>bliver bare en anelse pirret.

skal vi ikke holde os til at gå efter bolden ?

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-02-06 21:49

Bagdad Bob wrote:
> [...]
> ved 03 om lørdagen og om søndagen hvor der ingen vejarbejdere er
> eller på en øde lige landevej i Nordjylland,

Hvis ikke du kan klare ovenstående, så kunne du jo f.eks. prøve at overholde
de gældende hastighedsregler, så var du over de problemer.

> mens teenagers med
> omvendte kasketter kører ræs på vores villaveje.

Og hvor skriver jeg at det er OK ?

> Men du kan vel ikke fatte at selvstændigt tænkende menneskers
> retsbevidsthed bliver bare en anelse pirret.

Jeg kan ikke fatte, at tænkende mennesker overhovedet kan finde på, at
brokke sig over at de ikke må overtræde loven.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 16:32

> Jeg kan ikke fatte, at tænkende mennesker overhovedet kan finde på, at
> brokke sig over at de ikke må overtræde loven.

Dem der måler hastighed kan starte med at overholde loven. Det var ganske
præcist defineret at det ikke skulle være en pengemaskine - og se nu hvad
der var fremme i pressen for ganske få dage siden. Det er ikke de steder
hvor ulykkerne sker, der bliver kontrolleret - men der hvor farten er høj
(men hvor der ikke sker ret mange ulykker).

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-06 17:38

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Dem der måler hastighed kan starte med at overholde loven.

Jeg tvivler på, at der ligefrem er en lov, som forbyder Politiet at lave
fartkontroller på udvalgte steder.

> [...]
> ikke de steder hvor ulykkerne sker, der bliver kontrolleret - men der
> hvor farten er høj (men hvor der ikke sker ret mange ulykker).

Som jeg skrev tidligere i denne tråd, så er der tæt ved hvor jeg bor, en vej
med 50 km/t begrænsning, men som ofte bliver brugt til mere end den dobbelte
hastighed.
Der er heldigvis ikke sket nogle alvorlige ulykker endnu og det er måske
netop fordi at Politiet holder der jævnligt.
Skulle det nu, ifølge dig, være "ulovligt" at de holder der ?
Jeg synes det er helt OK.
Hvis man vil undgå fartbøder, så kan man bare lade være med at køre for
hurtigt, længere er den ikke.
Så kan man kalde det en pengemaskine eller ej, men det rykker ikke ved
mening.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KT

Dato : 28-02-06 18:20

> [...]
> hvor ulykkerne sker, der bliver kontrolleret - men der hvor farten er høj
> (men hvor der ikke sker ret mange ulykker).

Det er jo for så vidt fuldstændig ligegyldigt hvor de fanger overtræderne -
bare det har en generel afsmittende effekt på lovlydigheden.
Er der en max tavle skal den naturligvis overholdes uanset du kan lide den
eller ej.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 21:21

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo for så vidt fuldstændig ligegyldigt hvor de fanger
> overtræderne -

Politiet må overtræde loven - resten må ikke?

Sådan fungerer samfundet ikke - undtagen når det gælder fartkontrol!

--
Per, Esbjerg

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-02-06 23:21

"Bagdad Bob" <Darknatur@web.de> skrev i en meddelelse

> [...]
lige
> landevej i Nordjylland, mens teenagers med omvendte kasketter kører ræs på

Ja, stil du dig bare op i køen af hylere.

Lad os få noget dokumentation i stedet for alt det varme luft.

/Caspersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-02-06 21:25

> [...]
> gerne vil køre hurtigere end loven tillader, kan komme til det i fred og

Prøv lige at forholde dig til det, at der er fornuft i at stå der hvor der
rent faktisk sker ulykker. Det andet er bødejagt for pengenes skyld.

> Helt ærligt, de gør bare deres arbejde og der står så vidt jeg ved ikke
> nogen steder, at de ikke må udføre hastighedskontrol på de "hurtige" veje.

Dem der ukritisk gør som befalet, uden at spille tilbage til dem der mangler
realitetssans, er nogen vatnisser.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-02-06 21:57

Preben Riis Sørensen wrote:

> Prøv lige at forholde dig til det, at der er fornuft i at stå der
> hvor der rent faktisk sker ulykker. Det andet er bødejagt for
> pengenes skyld.

Her hvor jeg bor, er der en bred vej med max 50 km/t, hvor der ofte køres
med over 100 km/t.
Det er nærmest et mirakel, at der ikke er sket nogen alvorlige uheld endnu.
Det er jo ikke klasificeret som en farlig vej (endnu), må Politiet så heller
ikke stå der ?

> Dem der ukritisk gør som befalet, uden at spille tilbage til dem der
> mangler realitetssans, er nogen vatnisser.

Realitetssans ?
Du sidder og klager din nød, fordi Politiet laver fartkontrol på en vej,
hvor folk, som du selv skriver:
"hvor man ofte kommer lidt friskt
i en blød kurve på en bred vej"
Og iøvrigt så behøver du ikke kalde mig øgenavne, det børnehave-niveau er
jeg kommet over.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-02-06 22:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev >
> Her hvor jeg bor, er der en bred vej med max 50 km/t, hvor der ofte køres
> med over 100 km/t.

Der er selvf. brådne kar allevegne, det er ikke dem jeg skriver om.

> [...]
endnu.
> Det er jo ikke klasificeret som en farlig vej (endnu), må Politiet så

Det må de da, men gør det næppe, med mindre vejen buer, så de kan overraske
synderne.

> Og iøvrigt så behøver du ikke kalde mig øgenavne, det børnehave-niveau er
> jeg kommet over.

Tihi, hvor er det lige jeg kalder dig noget som helst? Undskyldning udbedes.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-02-06 23:24

> Det må de da, men gør det næppe, med mindre vejen buer, så de kan
overraske
> synderne.

Prøv lige at læse hvad du skriver.....

Hvis politiet kan overraske dig, fordi vejen buer - så kan et barn løbende
efter en bold også overraske dig. Eller en hund. Eller et vejarbejde. Find
selv på flere.

/Caspersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-06 00:34

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter en bold også overraske dig. Eller en hund. Eller et vejarbejde. Find

Hold fast hvor er i skarphjernede, meget mere end jeg er. Men jeg prøver i
det mindste at holde mig til emnet.

Og jo hvis lasermanden stod midt på vejen, ville jeg nok se ham og speede
op....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-06 13:58

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev >
>
> Der er selvf. brådne kar allevegne, det er ikke dem jeg skriver om.

Det var nu også mere for at fortælle, at der er veje med få ulykker, som har
stor glæde af Politiets arbejde.

> Det må de da, men gør det næppe, med mindre vejen buer, så de kan
> overraske synderne.

Jo de holder der nemlig jævnligt, selvom det er en snorlige vej.

> Tihi, hvor er det lige jeg kalder dig noget som helst? Undskyldning
> udbedes.

Jeg synes bare, at ordet "vatnisse" ikke lyder særligt godt, specielt mellem
voksne mennesker, som diskuterer/debaterer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-06 18:25

> [...]
mellem
> voksne mennesker, som diskuterer/debaterer.

Æhøm, jeg har kun kaldt Politiet for vatnisser, men dem diskuterer jeg ikke
med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-06 19:20

Preben Riis Sørensen wrote:

> Æhøm, jeg har kun kaldt Politiet for vatnisser,

OK så har jeg misforstået dig.

> men dem diskuterer
> jeg ikke med.

Næh det kan jeg næsten forstå af dit ordbrug.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-06 10:43

Preben Riis Sørensen wrote:

> Prøv lige at forholde dig til det, at der er fornuft i at stå der hvor der
> rent faktisk sker ulykker. Det andet er bødejagt for pengenes skyld.

Ja, er det ikke skønt at man bare ved at være lovlydig kan få andre til
at betale skat for en? Det er en herlig tid vi lever i

--
vh
Torben

Fra : alexbo

Dato : 27-02-06 19:19

"Preben Riis Sørensen" skrev

> [...]
> (Esbjerg ved Vognsbølparken). Stedet har garanteret ingen ulykker på
> samvittigheden, men det er et typisk sted, hvor man ofte kommer lidt

Bløde kurver på brede veje er et af de steder hvor det tit går galt,
god fart på bilen og kurven ser ikke ud af noget særligt, resultatet er tit
at bilen kører, enten lige over i en modkørende eller bare af vejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 27-02-06 19:50

> [...]
> har
> lidt kritisk sans for hvad der er rimeligt i deres daglige dont, det

Hej Preben, det er omkring ATK - altså varevogne med indbygget blitz og
måleudstyr, man har lavet en politisk beslutning om, at 2/3 af målingerne
skal foregå på farlige vejstrækninger.

ivan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-02-06 21:22

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Preben, det er omkring ATK - altså varevogne med indbygget blitz og
> måleudstyr, man har lavet en politisk beslutning om, at 2/3 af målingerne
> skal foregå på farlige vejstrækninger.

Holdningen må kunne overføres direkte til de øvrige fartmålinger. Det er jo
ikke målemetoden der er det interessante, men det at der er fornuft i, at
være der hvor det faktisk har en færdselssikkerhedsmæssig gavnlig effekt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 28-02-06 15:32

> [...]
> være der hvor det faktisk har en færdselssikkerhedsmæssig gavnlig effekt.

Hvis man ved politiet "kun" står på 7 (tilfældigt tal) veje i ens by, fordi
de er de farligste, så tror jeg der er en tendens til at man kun kører pænt
på netop disse veje.
Hvis de kan dukke op alle steder er der nok en større chance for at der
generelt trædes lettere på speederen - og det er vel det der i sidste ende
er målet.

Vi har f.eks. 3-4 steder her i byen hvor de ofte gemmer sig med en laser.
Alle steder er det brede lige veje med god oversigt, og ingen af stederne
har været plaget af ulykker. Resultatet - og det kan faktisk mærkes - er at
folk kører pænere generelt, fordi politiet jo kan dukke op hvor det skal
være. Det burde så resultere i at folk også kørte pænere på de farlige
vejstrækninger.

At jeg så synes de *også* burde stå noget mere foran skoler, ved
vejarbejder, og på uheldsplagede vejstrækninger er en anden sag.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-02-06 23:01

Sparvath [8210] skrev:
> Hej Preben, det er omkring ATK - altså varevogne med indbygget blitz og
> måleudstyr, man har lavet en politisk beslutning om, at 2/3 af målingerne
> skal foregå på farlige vejstrækninger.

Hvis det er en kontrol med 3-5 betjente og en laserpistol skal der
virkelig mange bøder til før man kan kalde det pengemaskineri.

Men hvorfor dansk politi ikke opgraderer til det de har i Frankrig, ved
jeg ikke.

Der har jeg set dem bruge en kikkert med indbygget fartmåler. Så kan de
til enhver tid køre ud og holde et sted med udsigt til trafikken. Også
blot gå i gang med at måle.

Til mig at se kan de foretage målingen på så lang afstand at de kan nå
at komme ud af bilen og stoppe en evt. fartsynder inden denne er kommet
hen til deres bil.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-06 00:36

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev
> Hvis det er en kontrol med 3-5 betjente og en laserpistol skal der
> virkelig mange bøder til før man kan kalde det pengemaskineri.

Mon ikke de skal have deres hyre alligevel?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-06 03:22

Preben Riis Sørensen skrev:
> Mon ikke de skal have deres hyre alligevel?

Jo, men de bruger vel kassetænkning der ligesom så mange andre steder.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Thomas J.

Dato : 28-02-06 01:45

Den Mon, 27 Feb 2006 18:41:07 +0100 sendte "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>(Esbjerg ved Vognsbølparken). Stedet har garanteret ingen ulykker på
>samvittigheden, men det er et typisk sted, hvor man ofte kommer lidt friskt

Tag det roligt, det er jo sidst på måneden og krisen kradser vel også
hos polisen....? *G*
Næh du, vi skal være glade for at betjentene ikke er på samme
overenskomst som taxichaufførerne (indtægt: 50% af det "indkørte"),
sikke mange rapporter der ville blive skrevet.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-06 18:28

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev
> Næh du, vi skal være glade for at betjentene ikke er på samme
> overenskomst som taxichaufførerne (indtægt: 50% af det "indkørte"),
> sikke mange rapporter der ville blive skrevet.

Inddirekte er de, og det har jeg også overvejet om det er derfor de er så
listige. Det drejer sig sikkert om at komme hjem og vise at man har lavet
'et godt stykke arbejde' = delt et stort antal bøder ud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-02-06 20:16

> Inddirekte er de, og det har jeg også overvejet om det er derfor de er så
> listige. Det drejer sig sikkert om at komme hjem og vise at man har lavet
> 'et godt stykke arbejde' = delt et stort antal bøder ud.

Tænk - vi har et politi i Danmark, som laver det, som de er ansat til!

Lad os klage! Vi laver en forening www.hvorforgørpolitiethvaddeeransattil.dk

/Caspersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-06 22:34

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev

> Tænk - vi har et politi i Danmark, som laver det, som de er ansat til!

Du har så stadig ikke fattet, at jeg netop er harm over at de ikke gør det
de er ansat til, men står og bondefanger folk på steder, hvor det ikke
gavner en dyt for færdselssikkerheden. Til orientering så lægger jeg ikke
flere indlæg i denne tråd, desangående.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-06 22:39

"Preben Riis Sørensen" skriver:

> [...]
> de er ansat til, men står og bondefanger folk på steder, hvor det ikke
> gavner en dyt for færdselssikkerheden. Til orientering så lægger jeg ikke

Bondefanger ?

Det er da heldigvis folks egen beslutning om de vil tages i en
fartkontrol.
Og vil du vide hvor der oftest er kontrol, er politiet så flinke selv at
fortælle det. For Esbjerg kan du se følgende:
<http://www.politi.dk/Esbjerg/da/Borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/ATK/atk.htm?showMunicipality=561&ShowPoliceJurisdiction=33>

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Peter Juul

Dato : 03-03-06 21:36

"Preben Riis Sørensen" skrev

> [...]
> listige. Det drejer sig sikkert om at komme hjem og vise at man har lavet
> 'et godt stykke arbejde' = delt et stort antal bøder ud.

Pardon my French..... Men mage til vås skal man da lede længe efter - Der er
_ingen_ i Politiet der har som mål for en arbejdsdag af dele så mange bøder
m.m ud til borgerne. Og der er ingen der er provisionsaflønnet i den butik,
og heller ingen der "måler tissemænd" på bødeblokken til fyraften.

Hvis Politiet ville kunne de skovle penge ind til statskassen dagligt, blot
ved at sætte ind overfor manglende lys, ingen brug af sele, "rødt
lys-kørsler" osv osv... (fyld selv på listen - den er uendelig) der sker
hver dag.

At mange af de steder man laver ATK er vanvittige er en anden sag, og ordet
pengemaskiner har osse strejfet mig.... Men vi har en lovgivning her i
landet - du kan overholde den eller lade være - vælger du at lade være, må
du ta' skraldet som et mandfolk. Det andet er sgu for fesent...

VenHils
Peter
(der ikke spiller hellig - det går til tider temmelig raskt for sig - men
jeg hyler ikke den dag hammeren falder)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-03-06 07:51

"Peter Juul" <ptSLET@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i landet - du kan overholde den eller lade være - vælger du at lade være,
> må du ta' skraldet som et mandfolk. Det andet er sgu for fesent...

Politiet overholder ikke lovgivningen. Det var en helt klar politisk aftale
at ATK skulle stå der hvor det var farligt at køre for stærkt - og det gør
de så ikke. Politiet gør det til en pengemaskine.

Spørgsmålet er så hvorfor de gør det.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 10:05

> [...]
> aftale at ATK skulle stå der hvor det var farligt at køre for stærkt - og
> det gør de så ikke. Politiet gør det til en pengemaskine.

Det kan du spørge A.Fjog om, han har en skattelettelse der skal financiers.
Og bilister,husejere er jo den "evige kilde" til rigdom, læs; nemme ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-03-06 14:14

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> at ATK skulle stå der hvor det var farligt at køre for stærkt - og det gør
> de så ikke. Politiet gør det til en pengemaskine.

Sikkert fordi de får at vide at der er et hul i statens indtægter der
skal lukkes.

Som tidligere belyst har politiet jo ikke noget direkte økonomisk ud af
at placere FF'erne efter økonomien i stedet for efter trafiksikkerheden.

Og så gør man den simple øvelse (som kan bruges så mange andre steder)
at følge hvor pengene går hen for at finde ud af hvem der afgør hvordan
tingene skal være.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86