Fartmøde - dårligt billede
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 27-02-06 09:50

Lige for at få det slået fast:

Hvis man er blevet 'knipset' og fået tilsendt et brev med billede osv
- og billedet er så elendigt, at man ikke kan identificere personen
på billedet som mig - kan jeg så på nogen måde undgå at betale
bøden?

Så vidt jeg kan læse er jeg forpligtet til at oplyse om, hvem der har
kørt bilen - med mindre den der kørte ikke var berettiget til at
køre den... synes fandme det er nogle mærkelige regler...

/Kenneth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 09:54

numzie@gmail.com skriver:

> [...]
> - og billedet er så elendigt, at man ikke kan identificere personen
> på billedet som mig - kan jeg så på nogen måde undgå at betale

Ja, du kan sige at det ikke var dig og at du ikke vil oplyse, hvem der
kørte bilen på det pågældende tidspunkt. Du vil så blive indkaldt til et
retsmøde, hvor man vil forsøge at finde ud af hvem det så var (eller om
det med sandsynlighed ville kunne fatslås at det var dig).

Finder de så ud af at det er dig, har du opgivet urigtige oplysninger,
det kommer du så også til at betale for....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas J.

Dato : 27-02-06 10:23

Den Mon, 27 Feb 2006 09:53:35 +0100 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Finder de så ud af at det er dig, har du opgivet urigtige oplysninger,
>det kommer du så også til at betale for....

På den anden side har han vel ikke pligt til at udtale sig, hvis det
ellers ville inkriminere ham selv. Så hvis han nu ikke siger: "Det var
ikke mig", men i stedet siger: "Jeg ønsker at benytte min ret til ikke
at udtale mig hvis en udtalelse inkriminerer mig" eller noget i den
retning.....Hvad så ?

Risikerer han så ikke højst en bøde plus sagens omkostninger (der vel
ikke udgør mere end 500 kr i dag).

Men hvis det kun er en bøde på 500 kr. han prøver at undgå, så ville
jeg nok anbefale at betale ved kasse 1 og i øvrigt højlydt gøre dem
opmærksomme på at det er sidste gang han benytter den dårlige
fotograf. *G*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Leonard

Dato : 27-02-06 10:38

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Finder de så ud af at det er dig, har du opgivet urigtige oplysninger,
>det kommer du så også til at betale for....

Næh, for det er ikke ulovligt at lyve når man gør det for at undgå
straf. Det er ulovligt at vidne falsk, når det er andre der er sigtet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-02-06 14:44

Leonard skrev:
> Næh, for det er ikke ulovligt at lyve når man gør det for at undgå
> straf. Det er ulovligt at vidne falsk, når det er andre der er sigtet.

Men når det er dig selv der er sigtet må du lyve som 10 vilde heste.

Hvis du selv risikerer straf for det du siger må du undlade at udtale dig.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-06 23:43

> [...]
>
> Finder de så ud af at det er dig, har du opgivet urigtige oplysninger,
> det kommer du så også til at betale for....

Hvis man nægter, vil der normalt blive sendt en politier ud til pgl., og
han/hun vil så kort beskrive, om han/hun kan genkende den formastelige ud
fra billedet.
Hvis det er negativt, vil det normalt aldrig ende i retten men i stedet med
bøden på 500 kr. for ikke at oplyse, hvem der har ført bilen.
Sagen sendes kun til retten, hvis man forventer, at den vil kunne føre til
dom, hvilket en negativ genkendelse ikke giver anledning til.

Kurt

Fra : Lasse

Dato : 28-02-06 14:40

Fordel er hvis man er en vellignende tvilling og man normalt deler bilen
??????

Lasse

Fra : Broegger

Dato : 27-02-06 10:01

numzie@gmail.com skrev news:1141030173.237224.159880
@t39g2000cwt.googlegroups.com:

> [...]
> - og billedet er så elendigt, at man ikke kan identificere personen
> på billedet som mig - kan jeg så på nogen måde undgå at betale

Hvis det er dig (og du ved det vel?) så betal dog bøden. Du har dummet
dig, så tag konsekvensen! Alt andet er spild af resourcer!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-06 11:39

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er dig (og du ved det vel?) så betal dog bøden. Du har dummet
> dig, så tag konsekvensen! Alt andet er spild af resourcer!

Sgu da ikke hvis man kan undgå det. Og jo flere ressourcer man kan binde ved
at forsøge at undgå at betale bøden, jo bedre.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Leonard

Dato : 27-02-06 12:01

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Sgu da ikke hvis man kan undgå det. Og jo flere ressourcer man kan binde ved
>at forsøge at undgå at betale bøden, jo bedre.

Underlig holdning.
Ressourcerne skal i så fald tages af vores fælles pengekasse, kaldet
statskassen, du ved den vi alle betaler skat til at holde fyldt.

Hvis billedet er klart og tydeligt og der ikke er tvivl om at man har
begået overtrædelsen, så ser jeg ingen grund til at spilde hverken
egne eller samfundets ressourcer på at forsøge at slippe.

Hvis billedet er så ringe, at det er umuligt at identificere personen,
så er det jo bare at meddele at man ikke kan genkende personen udfra
billedet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : alexbo

Dato : 27-02-06 12:10

"Kim Frederiksen" skrev

> Sgu da ikke hvis man kan undgå det. Og jo flere ressourcer man kan binde
> ved at forsøge at undgå at betale bøden, jo bedre.

Ja, for jo flere ressourcer man bruger jo større bliver skatten, og jo
større skat jo bedre.

Der mange der finder det som deres pligt at være rigtig vanskelige, lige så
snart de kommer i forbindelse med myndighederne.
Det må være ud fra ønsket om at hjælpe de rigtig kriminelle, for jo større
ressourcer der skal bruges på alm. borgere, jo mindre er der til at bekæmpe
rigtig kriminalitet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-06 12:19

> Det må være ud fra ønsket om at hjælpe de rigtig kriminelle, for jo større
> ressourcer der skal bruges på alm. borgere, jo mindre er der til at
> bekæmpe
> rigtig kriminalitet.

Aha ... så vi er enige om at hastighedsovertrædelser ikke er "rigtig"
kriminalitet?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : alexbo

Dato : 27-02-06 13:30

"Kim Frederiksen" skrev i

> Aha ... så vi er enige om at hastighedsovertrædelser ikke er "rigtig"
> kriminalitet?

Ja, efter min mening er "rigtig" kriminalitet noget straffelovsovertrædelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-06 12:27

> [...]
> så
> snart de kommer i forbindelse med myndighederne.

Det er fordi de ikke er ærlige omkring fart. Kald det nu det det er, nemlig
en extra bilskat.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-02-06 12:38

Kim Frederiksen wrote:

> Det er fordi de ikke er ærlige omkring fart. Kald det nu det det er,
> nemlig en extra bilskat.

Som du helt selv er herre over om du modtage opkrævninger på.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-06 12:50

> Som du helt selv er herre over om du modtage opkrævninger på.

I teorien ja, i praksis nej.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : alexbo

Dato : 27-02-06 13:35

"Kim Frederiksen" skrev

> Det er fordi de ikke er ærlige omkring fart. Kald det nu det det er,
> nemlig en extra bilskat.

Hvem er "de" ?
politiet, folketinget, alle der ikke mener som dig,"hele verden".

Det er deres egen skyld jeg er vanskelig.
Direkte fra børnehaven.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-06 14:20

> Hvem er "de" ?
> politiet, folketinget, alle der ikke mener som dig,"hele verden".

Dem der laver loven, i dette tilfælde politikerne

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bagdad Bob

Dato : 27-02-06 17:30

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Sgu da ikke hvis man kan undgå det. Og jo flere ressourcer man kan binde
> ved at forsøge at undgå at betale bøden, jo bedre.

Hørt. Lad os storme maskineriet ind til de genindfører fornuftig
retshåndhævelse på området!

/Abildgaard

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 20:50

Bagdad Bob wrote:

> Hørt. Lad os storme maskineriet ind til de genindfører fornuftig
> retshåndhævelse på området!

Netop ... min pointe er at siden der er gået forretning i fartkontrol, så
lad os gøre hvad vi kan for den ikke giver overskud.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 22:11

Kim Frederiksen skriver:

> Netop ... min pointe er at siden der er gået forretning i fartkontrol, så
> lad os gøre hvad vi kan for den ikke giver overskud.

Let nok, overhold fartgrænserne, så er det rent underskud !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 27-02-06 10:05

Broegger wrote:
> numzie@gmail.com skrev news:1141030173.237224.159880
> @t39g2000cwt.googlegroups.com:

> Hvis det er dig (og du ved det vel?) så betal dog bøden. Du har dummet
> dig, så tag konsekvensen! Alt andet er spild af resourcer!

Tak for din holdningsytring. Det er helt naturligt, at vi har
forskellige holdninger til både situationer og debatkriterier, men det
var ikke lige det, jeg spurgte om :)

Til Klavs - tak for dit svar. Jeg tænkte nok, at der skete noget a la
det. Undrer mig bare over de - for mig at se - usammenhængende "Hvis
du ikke kørte bilen, så..."-punkter og strafbarhedsprincippet
afhængig af hvem der så kørte bilen.

/Kenneth

Fra : Broegger

Dato : 27-02-06 10:50

numzie@gmail.com skrev news:1141031092.785587.28240
@i39g2000cwa.googlegroups.com:

> Tak for din holdningsytring. Det er helt naturligt, at vi har
> forskellige holdninger til både situationer og debatkriterier, men det
> var ikke lige det, jeg spurgte om :)

Hvis det ikke er dig der har kørt bilen, må du da meget undskylde!

<snip>

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-06 13:18

Kim Frederiksen wrote:
> "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Sgu da ikke hvis man kan undgå det. Og jo flere ressourcer man kan binde ved
> at forsøge at undgå at betale bøden, jo bedre.

Kan virkelig godt se at det smarte i at et retslokale + dommer + andet
personale skal optages af en sag hvor du ikke vil erkende din
overtrædelse................NOT.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 15:05

Kan virkelig godt se at det smarte i at et retslokale + dommer + andet
personale skal optages af en sag hvor du ikke vil erkende din
overtrædelse................NOT.

Hvis myndigherne vil spilde ens tid med anklager, så må de have orden i
tingene. Normalt får man erstatning, hvis man bliver anklaget uforskyldt!

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-06 13:20

Kim Frederiksen wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fordi de ikke er ærlige omkring fart. Kald det nu det det er, nemlig
> en extra bilskat.

Hvis man kører pænt og overholder de fleste hastighedsgrænser så
pålægegs man ikke den skat.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-06 13:23

Kim Frederiksen wrote:
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> I teorien ja, i praksis nej.

I praksis jo, jeg har jaft kørekort i 15 år, har i snit kørt 20.000
km pr. år = ca. 300.000 km.
Jeg har 0 bøder, men det er ikke fordi jeg har kørt 100 % efter
hastighedsgrænserne, men fordi jeg kører pænt hvor det betyder noget
og hvis jeg skal / vil køre stærkt gør jeg det på motorvejen.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-06 13:41

> [...]
>hastighedsgrænserne, men fordi jeg kører pænt hvor det betyder noget
>og hvis jeg skal / vil køre stærkt gør jeg det på motorvejen.

Jeg er heller aldrig blevet fotograferet. Jeg har fået en enkelt bøde på 10
år, men der kørte jeg også 134Km/t på en landevej ... et snorlige stræk
uden sideveje eller andre trafikanter, skal lige indskydes. Den eneste busk
der stod i miles omkreds, skjulte en radar, desværre. Gad vide hvorfor de
mon i øvrigt valgte dette snorlige stykke landevej uden historie for
ulykker?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 15:05

Kim Frederiksen skriver:

> [...]
> der stod i miles omkreds, skjulte en radar, desværre. Gad vide hvorfor de
> mon i øvrigt valgte dette snorlige stykke landevej uden historie for

Hvor i alverden var det henne ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-06 15:21

> Hvor i alverden var det henne ?

Nakskov-Syd vejen ... før Tjennemarkeskoven.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 15:03

> Jeg er heller aldrig blevet fotograferet.

Vent til du bliver fotograferet lige indenfor et byskilt med 70 et sted,
hvor du er ved at bremse ned til de 50 du påstår du plejer at køre.

Så skal der nok komme andre boller på dine meningsmålinger ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 00:16

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> køre.
> Så skal der nok komme andre boller på dine meningsmålinger ;)

Ikke forstået. Jeg synes de er nogle narrøve uanset hvad

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henning

Dato : 27-02-06 13:33

On 27 Feb 2006 00:49:33 -0800, numzie@gmail.com wrote:

> [...]
>- og billedet er så elendigt, at man ikke kan identificere personen
>på billedet som mig - kan jeg så på nogen måde undgå at betale

Du får en bøde på 500,- for ikke at oplyse hverm der kørte bilen.
Derefter efterforsker politiet selv sagen, kan du udpeges uden tvivl
pålægges du derefter fartbøden.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-06 10:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Frederiksen skriver:

> Let nok, overhold fartgrænserne, så er det rent underskud !

Drop det Klaus, dem som mener det er en pengemaskine forstår det ikke

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 15:06

Drop det Klaus, dem som mener det er en pengemaskine forstår det ikke

Se på hvor ATK bliver brugt. Det har netop været fremme at det bliver brugt
der hvor der er penge i det - og ikke der hvor det reelt er farligt at køre.

Selvfølgelig lige stik imod hensigterne med ATK.

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-06 15:20

> [...]
> der hvor der er penge i det - og ikke der hvor det reelt er farligt at køre.
>
> Selvfølgelig lige stik imod hensigterne med ATK.

Det vil jeg godt give dig ret i, men stadig, det er kun en pengemaskine
sålænge folk kører for stærkt.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 09:59

Christian B. Andresen wrote:

> Det vil jeg godt give dig ret i, men stadig, det er kun en
> pengemaskine sålænge folk kører for stærkt.

Det kan lade sig gøre fordi hovedparten af bilisterne ikke altid overholder
hastighedsgrænserne. Og det gør de ikke fordi de instinktivt kører efter
forholdene når de ikke lige kigger på speedometeret. Det er også derfor man
sjældent ser en fotovogn lige ud for en skole om morgenen eller
eftermiddagen. Der ved folk sgu godt at det er skidt at køre stærkt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 09:59

Kim Frederiksen skriver:

> Det er også derfor man
> sjældent ser en fotovogn lige ud for en skole om morgenen eller
> eftermiddagen. Der ved folk sgu godt at det er skidt at køre stærkt.

Sjovt nok ryger en god del af forældrene der afleverer børn i skolen,
direkte frem til bødekassen, når der er tjek ved skoler....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-03-06 19:27

> Kim Frederiksen skriver:

> Sjovt nok ryger en god del af forældrene der afleverer børn i skolen,
> direkte frem til bødekassen, når der er tjek ved skoler....

Ikke at forglemme lærerne!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-06 19:55

Lars Frandsen skriver:

> Ikke at forglemme lærerne!

Rolig nu, dem der ikke kommer i 2VC, kommer på cykel.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-06 15:20

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-06 10:19

Kim Frederiksen wrote:

> Det kan lade sig gøre fordi hovedparten af bilisterne ikke altid overholder
> hastighedsgrænserne. Og det gør de ikke fordi de instinktivt kører efter
> forholdene når de ikke lige kigger på speedometeret.

Længe leve fartpiloten.
Desuden er det noget sikere på motorvej og landevej at følge med de
andre biler.
> at Det er også derfor man
> sjældent ser en fotovogn lige ud for en skole om morgenen eller
> eftermiddagen. Der ved folk sgu godt at det er skidt at køre stærkt.

Se det er faktisk lige sådanne steder jeg plejer at se fotovogne, og
faktisk også på de tidspunkter, specielt eftermiddag.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-06 10:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Frederiksen skriver:

> Sjovt nok ryger en god del af forældrene der afleverer børn i skolen,
> direkte frem til bødekassen, når der er tjek ved skoler....

Og når der er "pengemaskine" med levende betjente så fanges der også
forældre som ikke kan lide deres børn, nemlig dem som tror at en
autostol har en magnetisk evne til at holde på børn uden brug af
selen.

--

Christian
www.yee-haw.dk