|
| BILMEKANIKERE DYRERE END LÆGER Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 27-02-06 07:53 |
|
LONDON:
Det er en god idé at tjekke sin bankkonto, før man vælger at køre bilen på
værksted. Mkanikerne i Storbritannien kræver nemlig mere i betaling end
faggrupper som læger og jurister.
En tur på værkstedet kan koste over 1000 kroner i timen, mens læger tager
lidt over det halve, og jurister kan hyres for blot 300 kroner i timen.
Bilmagasinet What Car? opfordrer bilisterne til at se sig godt for, før de
vælger at forkæle bilen.
"Forbrugerne kan spare masser af penge, hvis de gør deres forarbejde
ordentligt og finder de billige værksteder," siger Steve Fowler fra What
Car?.
Et af eksemplerne i magasinets nyeste nummer behandler et servicetjek af
Audi A4 1.9 TDI. I Skotland kunne det klares for 2400 kroner, mens
bilværksteder i London krævede 4800 kroner.
/Jan W Nielsen
| |
BJ (27-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-02-06 08:03 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:4402a1b1$0$10505$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
> Et af eksemplerne i magasinets nyeste nummer behandler et servicetjek af
> Audi A4 1.9 TDI. I Skotland kunne det klares for 2400 kroner, mens
> bilværksteder i London krævede 4800 kroner.
Selvom priser lyder besnærende i Skotland, tror jeg ikke det kan betale sig
for en londoner at køre efter det.
Han brænder nok hele besparelsen op i brændstof flere gange..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Jan W Nielsen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 27-02-06 08:13 |
|
> Selvom priser lyder besnærende i Skotland, tror jeg ikke det kan betale
> sig for en londoner at køre efter det.
Det tror jeg, du har helt ret i - men prisen på de 1000 kroner i timen er
også gældende i DK.
Det har formanden for de danske automobilforhandlere sagt flere gange - uden
den timepris kan man ikke overleve i branchen i dag.
Fuldkommen grotesk, IMO.
/Jan W Nielsen
| |
BJ (27-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-02-06 08:20 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:4402a66a$0$10505$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
> Fuldkommen grotesk, IMO.
Der er vist ingen tvivl om, værkstedspriserne generelt er høje i Danmark.
Hvis dette ikke var tilfældet, ville mange afholde sig fra at køre
henholdsvis til Sverige og Tyskland for at få potten serviceret.
Jeg har selv undersøgt forholdet og besparelsen for service med "mit" mærke,
ligger i omegnen af 40 til 60% i Tyskland.
Har man tiden og lysten, kan man shoppe temmelig meget for besparelsen og
samtidig stiller "mit mærke" en lånevogn gratis til rådighed..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Per Rasmussen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Rasmussen |
Dato : 27-02-06 11:19 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4402a801$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> news:4402a66a$0$10505$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
>> Fuldkommen grotesk, IMO.
>
> Der er vist ingen tvivl om, værkstedspriserne generelt er høje i Danmark.
>
> Hvis dette ikke var tilfældet, ville mange afholde sig fra at køre
> henholdsvis til Sverige og Tyskland for at få potten serviceret.
>
> Jeg har selv undersøgt forholdet og besparelsen for service med "mit"
> mærke, ligger i omegnen af 40 til 60% i Tyskland.
Har netop fået foretaget 280 kkm. service i Flensburg, pris 350 ?. Prisen i
Fredericia 5600 dkr.
>
> Har man tiden og lysten, kan man shoppe temmelig meget for besparelsen og
> samtidig stiller "mit mærke" en lånevogn gratis til rådighed..
Gør de så ikke ved "mit mærke", men prisen for en kundevogn er 20? for en ½
dag.
--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen
Volvo V70 2,4T
| |
BJ (27-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-02-06 11:27 |
|
"Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4402d21d$0$27520$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> Har netop fået foretaget 280 kkm. service i Flensburg, pris 350 ?. Prisen
> i Fredericia 5600 dkr.
2.625,- kr. ... der kan købes en del billigbajere for siger og skriver
2.975,- kr.
> Gør de så ikke ved "mit mærke", men prisen for en kundevogn er 20? for en
> ½ dag.
Hmm ... det lod jeg mig ellers fortælle var gratis, da jeg i sin tid
forhørte mig om service på S80´eren hos Volvo i Flensborg.
Jeg har dog aldrig fået mig taget sammen til at afprøve det.
Nuvel, 150 kr. for en potte en halv dag er jo rystende billigt også .... 3
kasser billigbajere..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Per Rasmussen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Rasmussen |
Dato : 27-02-06 16:54 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4402d3f7$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4402d21d$0$27520$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP.
>
> Hmm ... det lod jeg mig ellers fortælle var gratis, da jeg i sin tid
> forhørte mig om service på S80´eren hos Volvo i Flensborg.
Ja Tiderne skifter.
Alting bliver dyrere :)
>
> Jeg har dog aldrig fået mig taget sammen til at afprøve det.
>
> Nuvel, 150 kr. for en potte en halv dag er jo rystende billigt også .... 3
> kasser billigbajere..
Kan man alligevel ikke nå at drikke på den tid det tager at lave
serviceeftersyn.
Kundebil V50 (Nydeligt lille automobil, til de penge. :))
I øvrigt. Når bilen bliver taget ind for gennemgang, er du selv med, så der
ikke
er tvivl om hvad der skal laves, hvis der er ekstra. På min var der en
defekt momentstav,
som lige skulle skiftes. Ingen grimme overraskelser når regningen skal
betales.
--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen
Volvo V70 2,4T
| |
BJ (27-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-02-06 17:14 |
|
"Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44032084$0$27603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>> Nuvel, 150 kr. for en potte en halv dag er jo rystende billigt også ....
>> 3 kasser billigbajere..
> Kan man alligevel ikke nå at drikke på den tid det tager at lave
> serviceeftersyn.
Arrhhh ... hvis nu ens synk er til den gode side..
> Kundebil V50 (Nydeligt lille automobil, til de penge. :))
I Tyskland, ja ... ellers ved vi jo nok, hvad SKAT skal have for
ulejligheden..;)
> I øvrigt. Når bilen bliver taget ind for gennemgang, er du selv med, så
> der ikke
Perfekt.
Det samme gør jeg nu også lokalt, hvis min tid tillader det.
Kantinen er fortræffelig og med en bærbar og internetforbindelse, er den
fuldt på højde med mit kontor, hvor serviceniveauet dig ikke er så
fortræffeligt..:)
> er tvivl om hvad der skal laves, hvis der er ekstra. På min var der en
> defekt momentstav,
> som lige skulle skiftes.
O.k. Har du fået skiftet det øvre store alu-ophæng på din..?
Jeg har fået skiftet 2 gange nu. Det nye skulle være endnu en ny generation
altså endnu mere forstærket.
> Ingen grimme overraskelser når regningen skal betales.
Sådan skal det også være.
Jeg anvender den samme mekanikker på min potte og han ringer omgående, hvis
han støder på uventede defekter.
Servicemæssigt, har jeg _intet_ at klage på Hos Vestergaard Automobiler i
Vejle, jeg har altid fået en frem_ra_gen_de behandling.
Måske også derfor, jeg ikke har lyst til at bryde rækken ved afprøvning af
Volvo, Flensborg.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Per Rasmussen (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Rasmussen |
Dato : 28-02-06 08:15 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44032555$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:44032084$0$27603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Nuvel, 150 kr. for en potte en halv dag er jo rystende billigt også ....
>>> 3 kasser billigbajere..
>> Kan man alligevel ikke nå at drikke på den tid det tager at lave
>> serviceeftersyn.
>
> Arrhhh ... hvis nu ens synk er til den gode side..
:)
>
>> Kundebil V50 (Nydeligt lille automobil, til de penge. :))
>
> I Tyskland, ja ... ellers ved vi jo nok, hvad SKAT skal have for
> ulejligheden..;)
Ja man burde flytte teltstængerne syd- eller østpå :)
>
>> I øvrigt. Når bilen bliver taget ind for gennemgang, er du selv med, så
>> der ikke
>
> Perfekt.
>
> Det samme gør jeg nu også lokalt, hvis min tid tillader det.
>
> Kantinen er fortræffelig og med en bærbar og internetforbindelse, er den
> fuldt på højde med mit kontor, hvor serviceniveauet dig ikke er så
> fortræffeligt..:)
Det må du jo gøre noget ved ;)
klip.
>
> O.k. Har du fået skiftet det øvre store alu-ophæng på din..?
Ja lige nøjagtigt det.
>
> Jeg har fået skiftet 2 gange nu. Det nye skulle være endnu en ny
> generation altså endnu mere forstærket.
Det lyder fint, for den gl. type holder godt nok ikke længe.
>
>> Ingen grimme overraskelser når regningen skal betales.
>
> Sådan skal det også være.
>
> Jeg anvender den samme mekanikker på min potte og han ringer omgående,
> hvis han støder på uventede defekter.
>
> Servicemæssigt, har jeg _intet_ at klage på Hos Vestergaard Automobiler i
> Vejle, jeg har altid fået en frem_ra_gen_de behandling.
Det har jeg bestemt heller Ikke i Fredericia. Glimragende Service, men
udsigten til at spare 3 kkr. på service, og så fik jeg lige skiftet tandrem
(godt nok lidt tidligt, men svogeren har lige haft en knækket rem til 13
kkr, og det var endda på en Fiat,så jeg var blevet lidt nervøs, at jeg så
sparede 1000 på det gør jo ikke sagen værre.)
>
> Måske også derfor, jeg ikke har lyst til at bryde rækken ved afprøvning af
> Volvo, Flensborg.
Var egentlig også grunden til at jeg først nu fik taget mig sammen nu.
--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen
Volvo V70 2,4T
| |
Jakob Jeppesen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Jakob Jeppesen |
Dato : 27-02-06 11:30 |
|
"Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:4402d21d$0$27520$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4402a801$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> samtidig stiller "mit mærke" en lånevogn gratis til rådighed..
>
> Gør de så ikke ved "mit mærke", men prisen for en kundevogn er 20? for en ½ dag.
>
>
> Venlig Hilsen
> Per Rasmussen
> Volvo V70 2,4T
Det var da sjovt - specielt i betragtning af, at dit og BJ's mærke
er det samme...
/Jakob
| |
Finn Guldmann (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-02-06 14:50 |
|
Jakob Jeppesen skrev:
>>> samtidig stiller "mit mærke" en lånevogn gratis til rådighed..
>> Gør de så ikke ved "mit mærke", men prisen for en kundevogn er 20? for en ½ dag.
>> Venlig Hilsen
>> Per Rasmussen
>> Volvo V70 2,4T
> Det var da sjovt - specielt i betragtning af, at dit og BJ's mærke
> er det samme...
>
Der er måske mere end et Vølle-værksted dernede?
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Ukendt (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-02-06 17:38 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4402a801$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> news:4402a66a$0$10505$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
>> Fuldkommen grotesk, IMO.
>
> Der er vist ingen tvivl om, værkstedspriserne generelt er høje i Danmark.
>
> Hvis dette ikke var tilfældet, ville mange afholde sig fra at køre
> henholdsvis til Sverige og Tyskland for at få potten serviceret.
Hmm, her ude på Lars Tyndsk*ds mark får jeg da med sjældne mellemrum min bil
serviceret (når jeg ikke gider selv), det koster 275,- +moms pr time,
hvilket jeg synes er ok. Kvaliteten er også ok
--
Tom
| |
BJ (27-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-02-06 17:41 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44032adc$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
> Hmm, her ude på Lars Tyndsk*ds mark får jeg da med sjældne mellemrum min
> bil serviceret (når jeg ikke gider selv), det koster 275,- +moms pr time,
> hvilket jeg synes er ok. Kvaliteten er også ok
Der er da også helt fint, men det ændrer ikke på det faktum, der er fast
rutefart af biler til Sverige og Tyskland som bliver serviceret der.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-02-06 18:15 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44032b88$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:44032adc$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Hmm, her ude på Lars Tyndsk*ds mark får jeg da med sjældne mellemrum min
>> bil serviceret (når jeg ikke gider selv), det koster 275,- +moms pr time,
>> hvilket jeg synes er ok. Kvaliteten er også ok
>
> Der er da også helt fint, men det ændrer ikke på det faktum, der er fast
> rutefart af biler til Sverige og Tyskland som bliver serviceret der.
Hehe min bil har kun set et Ford værksted 2 gange (tyskland) i de år jeg har
haft den.
1. gang var til en gratis justering af tåbelygterne efter at jeg havde købt
alle delene hos dem.
2. gang var for at få skiftet tandremmen med garanti og det hele
--
Tom
| |
Brian (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-02-06 18:29 |
|
Tom wrote:
> Hmm, her ude på Lars Tyndsk*ds mark får jeg da med sjældne mellemrum
> min bil serviceret (når jeg ikke gider selv), det koster 275,- +moms
> pr time, hvilket jeg synes er ok. Kvaliteten er også ok
Det samme kan vi her i Verdens Navle (Horsens). 285,- + moms for
en mere end OK mekaniker - så gider jeg godt nok ikke selv ligge og
fedte i indkørslen for at skifte olie.
/Brian
| |
Thomas J. (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Thomas J. |
Dato : 27-02-06 10:09 |
|
Den Mon, 27 Feb 2006 07:52:33 +0100 sendte "Jan W Nielsen"
<intetsvar@nitetsvar.dk> følgende røgsignaler:
>LONDON:
>
>Det er en god idé at tjekke sin bankkonto, før man vælger at køre bilen på
>værksted. Mkanikerne i Storbritannien kræver nemlig mere i betaling end
>faggrupper som læger og jurister.
>
>En tur på værkstedet kan koste over 1000 kroner i timen, mens læger tager
>lidt over det halve, og jurister kan hyres for blot 300 kroner i timen.
Så konklusionen er altså at hvis man vil have lavet bilen, så lad
advokaten gøre det. *G*
--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06
| |
Per Beer Hansen (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 27-02-06 17:14 |
|
Jan W Nielsen wrote:
> LONDON:
>
> Det er en god idé at tjekke sin bankkonto, før man vælger at køre
> bilen på værksted. Mkanikerne i Storbritannien kræver nemlig mere i
> betaling end faggrupper som læger og jurister.
>
> En tur på værkstedet kan koste over 1000 kroner i timen, mens læger
> tager lidt over det halve, og jurister kan hyres for blot 300 kroner
> i timen. Bilmagasinet What Car? opfordrer bilisterne til at se sig
> godt for, før de vælger at forkæle bilen.
Jamen er det ikke også rimeligt nok ?
Det er det hårdeste/beskidteste arbejde, som er højest lønnet
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (27-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-02-06 17:41 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:7zFMf.59$De2.48@news.get2net.dk...
> Jan W Nielsen wrote:
>> LONDON:
>>
>> Det er en god idé at tjekke sin bankkonto, før man vælger at køre
>> bilen på værksted. Mkanikerne i Storbritannien kræver nemlig mere i
>> betaling end faggrupper som læger og jurister.
>>
>> En tur på værkstedet kan koste over 1000 kroner i timen, mens læger
>> tager lidt over det halve, og jurister kan hyres for blot 300 kroner
>> i timen. Bilmagasinet What Car? opfordrer bilisterne til at se sig
>> godt for, før de vælger at forkæle bilen.
>
> Jamen er det ikke også rimeligt nok ?
> Det er det hårdeste/beskidteste arbejde, som er højest lønnet
jow, det er derfor at politikere får en god løn, der er jo altid kø ved
håndvasken
--
Tom
| |
BJ (27-02-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-02-06 17:43 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44032b7e$0$84036$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
>> Jamen er det ikke også rimeligt nok ?
>> Det er det hårdeste/beskidteste arbejde, som er højest lønnet
>
> jow, det er derfor at politikere får en god løn, der er jo altid kø ved
> håndvasken
Så skulle du se ved håndklædeautomaten. Her er den om mulig endnu
længere..;)
Lidt lige som på de store arbejdspladser.
Masser af folk som ligger og "gnaver" i ryaen på direktionsgangene og ditto
folk som sidder fast i "håndklædeslyngen" på toilettet.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Thomas J. (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Thomas J. |
Dato : 28-02-06 01:28 |
|
Den Mon, 27 Feb 2006 17:43:26 +0100 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:
>Lidt lige som på de store arbejdspladser.
>
>Masser af folk som ligger og "gnaver" i ryaen på direktionsgangene og ditto
>folk som sidder fast i "håndklædeslyngen" på toilettet.
Det er måske der at denne her stammer fra:
En mand kom flyvende i en varmluftballon, og indså at han ikke vidste
hvor han befandt sig.
Han gik ned i højde og fik øje på en mand under sig.
Han gik yderligere ned og råbte, "Undskyld, men kan du fortælle hvor
jeg befinder mig?"
Manden under ham råbte tilbage, "Du er i en ballon 10 meter over denne
mark."
"Du må da arbejde i IT branchen ? " råbte ballonskipperen.
"Det gør jeg," svarede manden. "Hvordan kunne du vide det?"
Ballonskipperen svarede "Alt hvad du fortalte er teknisk set korrekt,
men jeg kan ikke bruge det til noget."
Manden under ham råbte, "Du må arbejde med virksomhedsledelse."
"Det gør jeg," svarede ballonskipperen. "Men hvordan kunne du vide
det?"
Manden svarede, "Du ved ikke hvor du er, eller hvor du skal hen, men
forventer at jeg kan hjælpe; og nu er du i samme situation som før du
mødte mig, men nu er det pludselig min skyld."
--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06
| |
Per Henneberg Kriste~ (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-02-06 15:08 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:4402a1b1$0$10505$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> LONDON:
>
> Det er en god idé at tjekke sin bankkonto, før man vælger at køre bilen på
> værksted. Mkanikerne i Storbritannien kræver nemlig mere i betaling end
> faggrupper som læger og jurister.
Og det er jo dybt uretfærdigt. Selv om reparationerne stort set er ens -
udskiftning af reservedele, eftersyn og vedligeholdelse - så burde det være
lægerne, der tjente mest.
Jeg mener - de udfører jo arbejdet mens motoren går!
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Leif Neland (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 28-02-06 16:47 |
|
> Og det er jo dybt uretfærdigt. Selv om reparationerne stort set er
> ens - udskiftning af reservedele, eftersyn og vedligeholdelse - så
> burde det være lægerne, der tjente mest.
>
> Jeg mener - de udfører jo arbejdet mens motoren går!
Ved visse hjerteoperationer stopper man ofte hjertet...
Leif
| |
|
|