/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt pinligt...
Fra : Jasper Norman


Dato : 26-02-06 23:16

Jeg er på jagt efter en god, billig forsikring til min MB E220 CDi 2001.

Jeg er selv assurandør, så det er en smule pinligt, at jeg ikke ved hvor jeg
skal lede. Problemet er, at jeg har talt med venner og bekendte i andre
selskaber, og ingen kan komme under 8000,- Jeg er ikke meget for, at
forsikre den i det selskab hvor jeg selv arbejder, da det kan give en lidt
"træls" stemning ved en evt. skade.

Problemer er også, at jeg stort set kun taler med kollegaer i de større
selskaber, der ikke rigtigt har noget rabat at give af længere...

Der var dog en, der talte noget om et eller andet selskab, der forsikrer
tidl. hyrevogne til en rimelig pris. Er der mon nogen der kender navnet?

Eller muligvis et andet selskab, der er gode til MB?

Hvad giver I andre for en tilsvarende bil?

Mvh

Jasper



 
 
Ole Gaarde Kristense~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 27-02-06 02:09


"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:44022892$0$38675$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er på jagt efter en god, billig forsikring til min MB E220 CDi 2001.
>
> Jeg er selv assurandør, så det er en smule pinligt, at jeg ikke ved hvor
jeg
> skal lede. Problemet er, at jeg har talt med venner og bekendte i andre
> selskaber, og ingen kan komme under 8000,- Jeg er ikke meget for, at
> forsikre den i det selskab hvor jeg selv arbejder, da det kan give en lidt
> "træls" stemning ved en evt. skade.
>
Hov - du har da ikke sagt noget om at du havde planer om at lave skader!
(men jeg forstår dig nu godt

> Problemer er også, at jeg stort set kun taler med kollegaer i de større
> selskaber, der ikke rigtigt har noget rabat at give af længere...
>
> Der var dog en, der talte noget om et eller andet selskab, der forsikrer
> tidl. hyrevogne til en rimelig pris. Er der mon nogen der kender navnet?
>
Ja der er jeg også nysgerrig - det har jeg aldrig hørt om.
Problemet er ofte at de vil have alle forsikringer for at tage bilen med -
det var i hvert fald den besked jeg fik da jeg købte min og var hele rækken
af selskaber igennem. Og det kunne vel være et problem for dig, fordi de
sikkert ikke kan være med prismæssigt i forhold til "dine egne".

> Eller muligvis et andet selskab, der er gode til MB?
>
GF har jeg haft gode erfaringer med (de har en udemærket prisberegner på
www.gf-forsikring.dk ) . Er nu i Nykredit.

> Hvad giver I andre for en tilsvarende bil?
>
Kasko og ansvar - lige i underkanten af 8000 - for en W124 E300D fra 8/93

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Teddy (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Teddy


Dato : 27-02-06 08:21

Ring til dem som handler med sådanne biler. fx Gørløse autoimport.
www.autoimport.dk

Jeg mener at de anbefaler ærø, eller var det sorø brandforsikring til gamle
mercedeser.

Teddy
www.smallblock.dk - køb en ordentlig vogn ...



Martin Kiefer (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 27-02-06 09:53


"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:44022892$0$38675$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er på jagt efter en god, billig forsikring til min MB E220 CDi 2001.
>

Vi fik et tilbud på 7500 for en 2006 MB E280 CDI fra lærerstandens
brandforsikring. Det skulle have været en 2006 ML 280 CDI men den stod ikke
lige i hans katalog hvor det nærmeste var en ML 270 CDI. Men efter et par
dages tænketid så blev prisen for en ML 280 CDI det samme altså de 7.500.

Vi giver 8.500 for en 2005 C180K

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk



Mogens... (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 27-02-06 20:19


"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:4402bddd$0$27608$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Vi fik et tilbud på 7500 for en 2006 MB E280 CDI fra lærerstandens
> brandforsikring. Det skulle have været en 2006 ML 280 CDI men den stod
> ikke lige i hans katalog hvor det nærmeste var en ML 270 CDI. Men efter et
> par dages tænketid så blev prisen for en ML 280 CDI det samme altså de
> 7.500.
> Vi giver 8.500 for en 2005 C180K

Er det helt umuligt at se nogle billeder af dine fede biler!
Eks. www.kiefer.dk ?



Thomas J. (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 27-02-06 10:05

Den Sun, 26 Feb 2006 23:15:48 +0100 sendte "Jasper Norman"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> følgende røgsignaler:

>Jeg er på jagt efter en god, billig forsikring til min MB E220 CDi 2001.
>
>Jeg er selv assurandør, så det er en smule pinligt, at jeg ikke ved hvor jeg
>skal lede. Problemet er, at jeg har talt med venner og bekendte i andre
>selskaber, og ingen kan komme under 8000,-

Ja, det er da også for dårligt, men så fik du da mulighed for at se
"problemet" fra kundesiden for en gangs skyld....

>Problemer er også, at jeg stort set kun taler med kollegaer i de større
>selskaber, der ikke rigtigt har noget rabat at give af længere...

Ha ha ha....den var sgu god.

(spiller lige med for en kort bemærkning):
Ja, de store forsikringsselskaber tjener jo ingen penge på deres
kunder. Ja, det er faktisk så grelt at det er ren tilsætning. Det
skyldes jo den intense priskrig på forsikringsområdet, så folk der
prøver at få det billigere endnu burde skamme sig.

Nå, tilbage til virkeligheden.

Men du har altså betalt på den forkerte side af 2-300.000 kr for din
bil, så 8000 kr. er for dyrt at betale i forsikring....?

Nu er sådan en MB'er vel stadig et oplagt mål for biltyve på trods af
alderen. Jeg kan stadig huske at jeg skulle betale 12.500 kr i ren
ansvar for min 20 år gamle Audi 100 2,2.

Til sammenligning giver jeg 7.600 kr. for kasko og ansvar på Getz'en,
og så kommer du med 8000 kr. for en Mercedes....

Snup tilbuddet mens det stadig gælder.....I would.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Ole Gaarde Kristense~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 27-02-06 11:17

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:m9f502tr8t699g2onjlpgaeadkbcs9cndb@4ax.com...
[KLIP]

> Men du har altså betalt på den forkerte side af 2-300.000 kr for din
> bil, så 8000 kr. er for dyrt at betale i forsikring....?
>
Hvad er der nu galt i at forsøge at spare penge bare fordi man kører
Mercedes?

> Nu er sådan en MB'er vel stadig et oplagt mål for biltyve på trods af
> alderen. Jeg kan stadig huske at jeg skulle betale 12.500 kr i ren
> ansvar for min 20 år gamle Audi 100 2,2.
>
Det lyder også urimeligt dyrt. Hvad var begrundelsen? Var det første bil så
du startede fra bunden - sådan trinmæssigt set?

> Til sammenligning giver jeg 7.600 kr. for kasko og ansvar på Getz'en,
> og så kommer du med 8000 kr. for en Mercedes....
>
Det synes jeg også lyder i overkanten - altså for Getz'en. Er der noget
specielt ved den forsikring som f.eks. friskade, fastprisforsikring, ingen
selvrisiko eller andet, eller er det bopæl, alder eller tidligere skader der
spiller ind?

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Thomas J. (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 27-02-06 16:16

Den Mon, 27 Feb 2006 11:16:40 +0100 sendte "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>Hvad er der nu galt i at forsøge at spare penge bare fordi man kører
>Mercedes?

Ikke noget, men kører man MB har man vel råd til at betale hvad det
koster....(a la "skal man spørge om prisen, har man ikke råd")
>
>> Nu er sådan en MB'er vel stadig et oplagt mål for biltyve på trods af
>> alderen. Jeg kan stadig huske at jeg skulle betale 12.500 kr i ren
>> ansvar for min 20 år gamle Audi 100 2,2.
>>
>Det lyder også urimeligt dyrt. Hvad var begrundelsen? Var det første bil så
>du startede fra bunden - sådan trinmæssigt set?

Ingen trin pga. forældede trin (meget længe siden jeg sidst havde haft
bil.

>> Til sammenligning giver jeg 7.600 kr. for kasko og ansvar på Getz'en,
>> og så kommer du med 8000 kr. for en Mercedes....
>>
>Det synes jeg også lyder i overkanten - altså for Getz'en. Er der noget
>specielt ved den forsikring som f.eks. friskade, fastprisforsikring, ingen
>selvrisiko eller andet, eller er det bopæl, alder eller tidligere skader der
>spiller ind?

Bopæl er i den billige ende, ingen tidligere skader, men igen tæller
den "officielt" manglende kørselserfaring.
Selvrisikoen hedder ca. 11.000 kr., til gengæld stiger jeg i
anciennitet selv hvis jeg skulle lave skader.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Ole Gaarde Kristense~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 27-02-06 17:04

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:kh5602526lr7pn1o8neveblbu3i6281tcf@4ax.com...
> Den Mon, 27 Feb 2006 11:16:40 +0100 sendte "Ole Gaarde Kristensen"
> <netpost98@hotmail.com> følgende røgsignaler:
>
> >Hvad er der nu galt i at forsøge at spare penge bare fordi man kører
> >Mercedes?
>
> Ikke noget, men kører man MB har man vel råd til at betale hvad det
> koster....(a la "skal man spørge om prisen, har man ikke råd")
> >
Jeg synes nu du har fordomme - vi har jo brugt pengene på vores biler, så
det drejer sig om at spare hvor der spares kan
Og med de priser man kan købe en brugt Mercedes til (ikke lige Jaspers fra
det oprindelige indlæg) er det inden for de flestes rækkevidde. Men selv en
W124 E300D som min egen med 542.000 km på tælleren - der kan fås for ca.
75.000 kr - koster en bondegård at forsikre fordi de fleste selskaber sætter
præmien efter nyprisen.
Jeg går ikke ud fra at din ovenstående kommentar var kommet hvis det havde
været en Golf i den prisklasse vel?

> >Det lyder også urimeligt dyrt. Hvad var begrundelsen? Var det første bil

> >du startede fra bunden - sådan trinmæssigt set?
>
> Ingen trin pga. forældede trin (meget længe siden jeg sidst havde haft
> bil.
>
Øv - det er da tarveligt at selv den slags forældes.

>
> Bopæl er i den billige ende, ingen tidligere skader, men igen tæller
> den "officielt" manglende kørselserfaring.
> Selvrisikoen hedder ca. 11.000 kr., til gengæld stiger jeg i
> anciennitet selv hvis jeg skulle lave skader.
>
I praksis er din kasko jo så næsten også kun brugbar ved totalskade
Det er dog positivt at du ikke stiger ved skade, men jeg ville nu stadig
kigge min godt og grundigt omkring i forsikringslanskabet for at se om det
ikke kunne gøres billigere. Held og lykke med jagten!

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved




Michael Kirkegaard (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 27-02-06 21:54


Arhhh...
Tror bare at rønnebærrene er sure....

Michael



Jasper Norman (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 27-02-06 23:34

> Øv - det er da tarveligt at selv den slags forældes.
>
Ja, det kommer der mange "trælse" oplevelser ud af


> I praksis er din kasko jo så næsten også kun brugbar ved totalskade
> Det er dog positivt at du ikke stiger ved skade, men jeg ville nu stadig
> kigge min godt og grundigt omkring i forsikringslanskabet for at se om det
> ikke kunne gøres billigere. Held og lykke med jagten!
>
Ja, en selvrisiko på 11.000,- gør sgu ondt. Det er een ting hvis man smadrer
sin bil mod et træ. I det tilfælde er man jo sikkert bare glad for at
overleve. Men det er langt værre hvis man, på en parkeringsplads, bakker på
en fin (Mercedes ) og skal betale 11.000,- for det. Og det værste
scenarie er sikkert, at du låner den ud til søster / bror og de laver en
skade... dobbelt selvrisiko! 22.000,- av!

Mvh

Jasper



Jasper Norman (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 27-02-06 23:29

>>> Til sammenligning giver jeg 7.600 kr. for kasko og ansvar på Getz'en,
>>> og så kommer du med 8000 kr. for en Mercedes....

Tja, der er jo et spørgsmål om den evige trinplacering, der bestemt ikke
altid er lige rimelig. Men du er da velkommen til at sende mig en mail...
det kunna da være at vi finder ud af noget med Getz´. Desværre er det blevet
sådan, at har man ikke haft bil i 3 år, ryger man tilbage som nystarter!
Ikke altid lige rimeligt, men som sagt, kan man nogen gange finde ud af
noget med hovedkontoret.

Mht. til præmien på de 8000,- Jeg skal nok få smør på brødet uanset om
præmien er 6 eller 8000,- Men på den anden side, skal man jo ud og tjene
5.000,- for at smide de sidste 2000,- til forsikringen. Og tro mig... jeg
kan sagtens finde på noget sjovere at bruger pengene til, end at proppe dem
i lommerne på selskaberne der årligt tjener 2 mia. eller mere Og noget
helt andet... jeg er nordjyde! Man tager altså ikke den første og bedste
pris heroppe uden at kæmpe lidt for det. Hvad ville naboerne ikke tænke? Jeg
har ingen trailer, og det er slemt nok i naboernes øjne


Mvh

Jasper



Ukendt (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-06 23:43


"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:44037d24$0$38709$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>> Til sammenligning giver jeg 7.600 kr. for kasko og ansvar på Getz'en,
>>>> og så kommer du med 8000 kr. for en Mercedes....
>
> Tja, der er jo et spørgsmål om den evige trinplacering, der bestemt ikke
> altid er lige rimelig.

he, jeg tror jeg var ca. 10 år eller sådan noget om at opnå elitebilist
status. Så en dag tager fruen sit kørekort og vil selvfølgelig forsikre i
hendes eget navn. Pokker mig om ikke forsikringen tilbyder hende (uden hun
presser på) at hun kan få "min" elitebilist status lige fra dag 1 som
absolut nystartet billist.....jeg fatter ikke deres politik

--
Tom



Thomas J. (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 28-02-06 01:20

Den Mon, 27 Feb 2006 23:28:54 +0100 sendte "Jasper Norman"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> følgende røgsignaler:

>Tja, der er jo et spørgsmål om den evige trinplacering, der bestemt ikke
>altid er lige rimelig. Men du er da velkommen til at sende mig en mail...
>det kunna da være at vi finder ud af noget med Getz´. Desværre er det blevet
>sådan, at har man ikke haft bil i 3 år, ryger man tilbage som nystarter!
>Ikke altid lige rimeligt, men som sagt, kan man nogen gange finde ud af
>noget med hovedkontoret.

Tak for tilbuddet, men da jeg håber på at kradse af inden året er
omme, så kan det vist være det samme....Med mindre at jeg vinder 10
millioner i Lotto, så kan jeg nok overtale kroppen til holde fast i
livet lidt endnu.
>
>Mht. til præmien på de 8000,- Jeg skal nok få smør på brødet uanset om
>præmien er 6 eller 8000,- Men på den anden side, skal man jo ud og tjene
>5.000,- for at smide de sidste 2000,- til forsikringen. Og tro mig... jeg
>kan sagtens finde på noget sjovere at bruger pengene til, end at proppe dem
>i lommerne på selskaberne der årligt tjener 2 mia. eller mere Og noget
>helt andet... jeg er nordjyde!

Wow, point taken !

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Per Henneberg Kriste~ (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-02-06 15:14


"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:kh5602526lr7pn1o8neveblbu3i6281tcf@4ax.com...

> Ingen trin pga. forældede trin (meget længe siden jeg sidst havde haft
> bil.

Jeg havde engang bil ved Topsikring *). Så kom energikrisen og jeg solgte
den 6-cylrede. Der gik 2½ år, så ville jeg gerne tilbage i folden med en
lille MC på 350 cc. Topsikring ville ikke tage mig fordi det var mere end 2
år siden bla bla bla...

Jeg spurgte Tryg. De vile gerne tage min gamle ancinitet. Jeg havde 350´eren
i 3 måneder, så købte jeg en 1100 cc og henvendte mig til Topsikring. Nu
ville de gerne tage mig med hele min gamle ancinitet inklusive ...

*) Det gamle TopDanmark ....
--
Per, Esbjerg



Ukendt (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-06 17:30


"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:44022892$0$38675$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er på jagt efter en god, billig forsikring til min MB E220 CDi 2001.
>
> Jeg er selv assurandør, så det er en smule pinligt, at jeg ikke ved hvor
> jeg skal lede. Problemet er, at jeg har talt med venner og bekendte i
> andre selskaber, og ingen kan komme under 8000,- Jeg er ikke meget for, at
> forsikre den i det selskab hvor jeg selv arbejder, da det kan give en lidt
> "træls" stemning ved en evt. skade.

Det forstår jeg ikke, du er da berettiget til at forsikre din bil hvor du
vil. Næsten alle får da rabat på de "varer" som man køber i det firma man er
ansat i. Har i slet ikke en firmapolitik for Jer selv som ansatte?

--
Tom



Ukendt (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-06 18:41

> Jeg er på jagt efter en god, billig forsikring til min MB E220 CDi 2001.
>
> Jeg er selv assurandør, så det er en smule pinligt, at jeg ikke ved hvor
> jeg

Så er du vel i fagforening og kan få forsikret igennem Runa som tilbyder
medlemmer
forsikringer til en pris som ligger langt under det de selv sælger.

Har en "veninde" i Topdanmark som aldrig kunne drømme om at bruge det selvom
hun
for 20 % i rabat - Runa er billigere.

https://www.runa.dk/BaseWeb/CgiRelayS.exe


Mvh. Allan



Jasper Norman (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 27-02-06 23:18

> Så er du vel i fagforening og kan få forsikret igennem Runa som tilbyder
> medlemmer
> forsikringer til en pris som ligger langt under det de selv sælger.

Jo, jeg kan sagtens få det billigere i mit "eget" selskab, og det ender da
sikkert også med, at jeg gør det. Jeg synes såmænd bare at jeg nemt kan
komme i en kattepine ved skader af den ene eller anden slags. Jeg er da
sikker på, at selskabet dækker de skader jeg måtte have. Men hvad nu hvis
jeg har 5 skader på et år? Det er omkring dette antal skader, at selskaberne
nemt kan finde på, at "sanere" kunderne. Altså smide dem ud! Men kan / vil
de det når det er deres medarbejdere vi taler om? Eller omvendt kunne man
forestille sig, at det ikke er velset at anmelde en skade under fx.4.000,-
Assurandører har en skadesprocent på 400% (Det beløb selskabet betaler ud
for hver 100,- de får i kassen). Så vi er ikke velkomne kunder i butikken


>
> Har en "veninde" i Topdanmark som aldrig kunne drømme om at bruge det
> selvom hun
> for 20 % i rabat - Runa er billigere.

Tja, så må Top op og stå på rabatten Men måske slulle din "veninde"
overveje Top alligevel. Specielt deres ulykkesforsikringer er mange gange
bedre end Runa´s, der bestemt ikke har den bedste type på markedet.

(Og nej, jeg arbejder ikke hos Top

Mvh

Jasper



Thomas J. (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 28-02-06 01:13

Den Mon, 27 Feb 2006 23:18:13 +0100 sendte "Jasper Norman"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> følgende røgsignaler:

>Jo, jeg kan sagtens få det billigere i mit "eget" selskab, og det ender da
>sikkert også med, at jeg gør det. Jeg synes såmænd bare at jeg nemt kan
>komme i en kattepine ved skader af den ene eller anden slags. Jeg er da
>sikker på, at selskabet dækker de skader jeg måtte have. Men hvad nu hvis
>jeg har 5 skader på et år? Det er omkring dette antal skader, at selskaberne
>nemt kan finde på, at "sanere" kunderne. Altså smide dem ud!

Så må vi jo håbe at du arbejder i Codan, for med alle de skader
Paprika Steen får i reklamerne, burde hun være blevet smidt ud for
længe siden, men da hun åbenbart kan blive ved i det uendelige, så kan
du vel også....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Brian (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 28-02-06 19:43

Thomas J. wrote:

> Så må vi jo håbe at du arbejder i Codan, for med alle de skader
> Paprika Steen får i reklamerne, burde hun være blevet smidt ud for
> længe siden, men da hun åbenbart kan blive ved i det uendelige, så kan
> du vel også....

Hun frygter nok ikke at blive smidt ud, hendes bror kan nok skaffe
hende en god pris hos Alka...

/Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste