Invalidebil
Fra : Søde Linda

Dato : 26-02-06 20:12

Jeg skal søge om en erhvervsbil med automatgaer mm
pga gigtsygdom
Hvordan er reglerne ?
Skal man betale fuld registrerings afgift ?
Må den være på gule plader og samtidig fritages for vægtafgift ?
Hvordan med diesel ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-06 20:21

"Søde Linda" <abc@def.gf> skrev :

>Hvordan er reglerne ?

De er vist så indviklede, at du skal have din "konsulent" på kommunen
i tale - han/hun *skal* vide sådanne ting

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-02-06 21:11

> Hvordan er reglerne ?
>
> De er vist så indviklede, at du skal have din "konsulent" på kommunen
> i tale - han/hun *skal* vide sådanne ting

Nu prøver jeg lige igen. Der er noget i det nyhedsgruppehalløj der ikke
virker.

Prøv at ringe til Kaj på 9757 8828. Han er ret skrap i invalidebiler.

Mvh
FOC

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 20:28

"Søde Linda" <abc@def.gf> wrote:

Du har postet til 3 grupper, men ikke den hvor du sandsynligvis får
det bedste svar: dk.helbred.handicap

>Jeg skal søge om en erhvervsbil med automatgaer mm
>pga gigtsygdom

Er det en firmabil, der skal indrettes til dig eller en privatbil, som
du skal bruge på dit job?
- jeg går udfra det sidste og at du vil søge kommunen om støtte til
køb af bilen.

>Hvordan er reglerne ?

De er meget omfattende.

>Skal man betale fuld registrerings afgift ?

Ja, hvis det er en personbil. En nedstolet bus til kørestolsbrugere er
fritaget for reg.afgift.

>Må den være på gule plader og samtidig fritages for vægtafgift ?

Ja, den må gerne være på gule plader, men om du slipper for
misundelsesafgiften ved jeg ikke.

>Hvordan med diesel ?

Så kommer du til at betale udligningsafgiften, altså forskellen på
samme bils ejerafgift i benzinudgaven.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-02-06 21:05

Leonard wrote:

> Ja, hvis det er en personbil. En nedstolet bus til kørestolsbrugere er
> fritaget for reg.afgift.

Er det specielle regler fordi det er til erhverv ?
Jeg har en kammerat, som sidder i kørestol, og jeg er 99% sikker på, at han
ikke betaler afgift på personbilerne.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 26-02-06 21:16

> Er det specielle regler fordi det er til erhverv ?
> Jeg har en kammerat, som sidder i kørestol, og jeg er 99% sikker på, at
> han ikke betaler afgift på personbilerne.

Man betaler ikke vægtafgift.

/Mikael

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-02-06 21:19

Mikael Mortensen wrote:

> Man betaler ikke vægtafgift.

Jeg er nu også temmeligt sikker på, at han ikke betaler reg. afgift (i hvert
fald ikke fuld afgift).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-02-06 21:39

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Man betaler ikke vægtafgift.

Nej - og heller ikke ejerafgift, men - er der tale om en dieselbil betales
udligningsafgiften.

Og sidst men ikke mindst skal der en tilladelse til for at kan blive
godkendt til invalidebil.

På dette link er der måske noget brugbart for dig.
http://www.gigtforeningen.dk/4d546a26-8699-4860-b1e1-eff67a35b8ce.W5Doc

Held og lykke med projektet.

MVH Hans

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 22:43

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Er det specielle regler fordi det er til erhverv ?

Nej.

>Jeg har en kammerat, som sidder i kørestol, og jeg er 99% sikker på, at han
>ikke betaler afgift på personbilerne.

Jeg er 99% sikker på at han har betalt almindelig reg.afgift på
personbil. Hvis ikke, så må han meget gerne fortælle mere om hvordan
han er sluppet for det.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-02-06 22:45

Leonard wrote:

> Jeg er 99% sikker på at han har betalt almindelig reg.afgift på
> personbil. Hvis ikke, så må han meget gerne fortælle mere om hvordan
> han er sluppet for det.

Det kan godt være at det er mig der har misforstået noget så.
Spørger ham lige næste gang jeg ser ham.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Karen