Konebil, men hvilken
Fra : Preben Andersen

Dato : 26-02-06 19:36

Vi overvejer en "konebil", dvs. en mindre bil med god brændstoføkonomi
og også gerne en, som har en rimelig gensalgsværdi. Vi har overvejet en
Kia Picanto, men den har ikke fået så god en vurdering i crashtest, så
det skal måske ikke være den. Der findes mange af disse mindre øser, men
hvad skal man vælge i prisområdet 110-120k?

mvh
Preben

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 26-02-06 19:47

en brugt Yaris

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-02-06 19:46

On Sun, 26 Feb 2006 19:35:41 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>det skal måske ikke være den. Der findes mange af disse mindre øser, men
>hvad skal man vælge i prisområdet 110-120k?

Er det ikke lige før en spritny Fiesta sniger sig ind her?
I så fald kan der ikke herske nogen tvivl! (i min verden ihvertfald..)

Ellers de sædvanlige forslag:
Brugt Polo
Ny/brugt Fabia
Clio
Swift
Getz
o.a.

Personligt vil jeg gå temmelig langt for at slippe for en Kia/Chevy!

MVH
Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-06 19:52

Preben Andersen skriver:

> [...]
> det skal måske ikke være den. Der findes mange af disse mindre øser, men
> hvad skal man vælge i prisområdet 110-120k?

Ja, det måtte jo komme: VW fox - den er dog lidt over dit budget (9000
kr).

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Tma86

Dato : 26-02-06 20:32

> Preben Andersen skriver:

> Hvad med en Renault Clio, de har kampagne på dem pt. til 110.000. Den
> skulle være rimelig sikker i crash tests, har fået 4 stjerner.

Mvh Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-06 21:15

Tma86 skriver:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

Du tager grueligt fejl...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 26-02-06 21:22

KLIP

> Du tager grueligt fejl...

Hvorfor det..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-06 21:24

BJ skriver:

> Hvorfor det..?

Fordi jeg har aldrig skrevet noget om Clio.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 26-02-06 21:28

KLIP

> Fordi jeg har aldrig skrevet noget om Clio.

Så nærtagende ville jeg nu ikke være, men nok om det.

Du har ret, spørgsmålet var ikke til dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-06 22:03

BJ skriver:

> Så nærtagende ville jeg nu ikke være, men nok om det.

Du er nærtagende over så meget andet, jeg er over mangelfuld citatteknik

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 26-02-06 22:17

KLIP

> Du er nærtagende over så meget andet, jeg er over mangelfuld citatteknik

Nu ikke så beskeden Claus..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 07:22

BJ skriver:

> Nu ikke så beskeden Claus..

Hvem ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-02-06 07:25

KLIP

> Hvem ?
>
> Klaus

ROTFL ... Klaus..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 26-02-06 21:26

"Tma86" <tma86@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

2005:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=220

2002:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=64

Jeg kan varmt anbefale en Clio. VW Fox kender jeg ikke, men den ligner en
lille cerutkasse..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-02-06 17:11

> [...]
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=64
>
> Jeg kan varmt anbefale en Clio. VW Fox kender jeg ikke, men den ligner

Clio ser da meget fornuftig ud, men jeg kan ikke se den til prisen kr.
110.000. Er det "gammel" model?

mvh
Preben

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 18:36

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Clio ser da meget fornuftig ud, men jeg kan ikke se den til prisen kr.
> 110.000. Er det "gammel" model?

Så hut jeg visker, kører der kampagne på den basisversionen 1.2

Ja, det er den gamle model, da der netop er introduceret en sprit ny.

Du skal nok ringe til Autohuset Vestergaard A/S og hører, hvad der står ..
endnu..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-02-06 17:06

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:4401F8BB.D46511DE@du.kan.finde.den...

> Ja, det måtte jo komme: VW fox - den er dog lidt over dit budget (9000
> kr).

Det er nok lige i overkanten.

mvh
Preben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-06 17:17

Preben Andersen skriver:

> Det er nok lige i overkanten.

I det lange løb, kan det risikeret at blive det bedste køb, sådan
økonomisk set. VW's biler holder prisen godt

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-02-06 17:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:44047787.C030848A@du.kan.finde.den...

> I det lange løb, kan det risikeret at blive det bedste køb, sådan
> økonomisk set. VW's biler holder prisen godt

Du har sikkert ret, men garantien på VW's produkter lader noget tilbage
at ønske sammenlignet med japanske/koreanske. Men selvfølgelig er
garantien ligegyldig, hvis der ikke bliver brug for den

mvh
Preben

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 19:49

> Du har sikkert ret...

Skal jeg nævne et par VW-eksempler på det modsatte, holder Passat W8
og Pheaton prisen aldeles miserabel.

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 19:52

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal jeg nævne et par VW-eksempler på det modsatte, holder Passat W8
> og Pheaton prisen aldeles miserabel.

Du forstår da også lige at trække de værst tænkelige eksempler frem..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 19:56

> Du forstår da også lige at trække de værst tænkelige eksempler frem..

Jeg gider ikke høre mere om den gode gensalgspris for VAG's

Nuvel - ovennævnte er outsidere, som mine tyske kolleger nyder
godt af i disse dage. På grund af en ringe gensalgspris for Pheaton,
kan de leje firmabilen Pheaton 4,2 V8 til samme pris som en Passat
st car...

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 19:57

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg gider ikke høre mere om den gode gensalgspris for VAG's

LOL

> [...]
> godt af i disse dage. På grund af en ringe gensalgspris for Pheaton,
> kan de leje firmabilen Pheaton 4,2 V8 til samme pris som en Passat

O.k., de koster da heller ikke mange basøre på mobile.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 19:59

KLIP

> O.k., de koster da heller ikke mange basøre på mobile.

Det er ufattelig billigt..))

http://www.mobile.de/SIDkoU1IU4b4RdTzxZVQt5YPA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1141156618A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C586%81G-t-vCaMiMkQuSeVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B26E25200AGCPKWHinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=1&bereich=pkw&id=11111111198944982&

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 20:02

> Det er ufattelig billigt..))

> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=1&bereich=pkw&id=11111111198944982&

Ja, det er en meget lav leasingpris for sådan et køretøj

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 20:05

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det er en meget lav leasingpris for sådan et køretøj

Det må man sige .. 2.850 kr. pr. måned for en potte, der fra ny i DK koster
pænt på den anden side af 1.5 mill kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 20:07

> Det må man sige .. 2.850 kr. pr. måned for en potte, der fra ny i DK
> koster pænt på den anden side af 1.5 mill kr.

5 km/l, det hvide ud af øjnene i serviceudgifter og minus prestige
ift. "omverdenen". Alle tror det er en Passat !

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 20:11

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 5 km/l, det hvide ud af øjnene i serviceudgifter og minus prestige
> ift. "omverdenen". Alle tror det er en Passat !

Her kan de få den ægte vare smidt i nakken, stort set for ulejligheden:

http://www.mobile.de/SIDH3hRaHGyd8-TounVktMgiQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1141157381A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C136%81L-t-vCaMiMkMoQuSeVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B25E25200Bw8AGCPKWHinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=2&bereich=pkw&id=11111111199147372&

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 20:15

> Her kan de få den ægte vare smidt i nakken, stort set for ulejligheden:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=2&bereich=pkw&id=11111111199147372&

Vildt, men bilen er usælgelig. Vi oplever det i stor stil, hvor jeg bor.
Der er en del til salg - men trods meget lave priser, står de der endnu...

Fra : Brian

Dato : 28-02-06 20:26

BJ wrote:

> Her kan de få den ægte vare smidt i nakken, stort set for
> ulejligheden:

Det må da vidst også være en fejl, hva' ?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 20:08

KLIP

Hvad kan man få af brugt bil I DK til 99.000 kr...?

I Tyskland sådan en her:

http://www.mobile.de/SID-EpyQbuK9wLMDLz3GzsdkQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1141157128A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C585%81G-t-vCaMiMkQuSeVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B26E25200AGCPKWHinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=6&bereich=pkw&id=11111111199247698&

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 20:12

> Hvad kan man få af brugt bil I DK til 99.000 kr...?
> I Tyskland sådan en her:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=6&bereich=pkw&id=11111111199247698&

Jeg vil tro, annoncen er fake - oplever jeg ret tit på mobile.de
Forlden på en attraktiv Golf V 4 motion, der på papiret sad
lige i øjet - tlf. nr. (2 stk) virkede ikke

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 20:14

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil tro, annoncen er fake - oplever jeg ret tit på mobile.de
> Forlden på en attraktiv Golf V 4 motion, der på papiret sad
> lige i øjet - tlf. nr. (2 stk) virkede ikke

O.k., har du for sjovs skyld prøvet på den blå S60R..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 20:16

> O.k., har du for sjovs skyld prøvet på den blå S60R..?

Nope - sån er a' æ' :)

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 20:20

KLIP

> Nope - sån er a' æ' :)

Prisen er blevet sat lidt ned og der er kommet en sort med sort læder til
med færre kilometer til samme pris...............

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 20:26

> Prisen er blevet sat lidt ned og der er kommet en sort med sort læder til
> med færre kilometer til samme pris...............

OK - du følger den?

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 21:02

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK - du følger den?

Yessss...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 21:04

> Yessss...

Den er å' okay - hvis man vil køw en Volvo

Fra : BJ

Dato : 28-02-06 22:01

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er å' okay - hvis man vil køw en Volvo

Jeg har jo lært at nøjes, da jeg ikke har råd til en BMW..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 28-02-06 22:04

> Jeg har jo lært at nøjes, da jeg ikke har råd til en BMW..

Nej sån er dét jo

Fra : Anders Sørensen

Dato : 26-02-06 21:16

Den Sun, 26 Feb 2006 19:35:41 +0100, skrev "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk>:

> [...]
>det skal måske ikke være den. Der findes mange af disse mindre øser, men
>hvad skal man vælge i prisområdet 110-120k?

Toyota Aygo. Der kan man forvente en god gensalgsværdi, sandsynligvis
bedre end søstrene Citroën C1 og Peugot 107.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-02-06 17:04

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:m034025anfsej7ccp0k870or9rqgg3mtmj@4ax.com...

> Toyota Aygo. Der kan man forvente en god gensalgsværdi, sandsynligvis
> bedre end søstrene Citroën C1 og Peugot 107.

Den var nok værd at overveje. Er den crashtestet? Er der ingen forskel
mellem de 3 biler bortset fra navnet? Hvad med garanti?

mvh
Preben

Fra : Anders Majland

Dato : 28-02-06 17:11

> Den var nok værd at overveje. Er den crashtestet? Er der ingen forskel
> mellem de 3 biler bortset fra navnet? Hvad med garanti?

Mener at FDM har en artikel i nyeste nummer (fåes på biblioteket og jo
der er forskelle både på udstyr, priser og garanti så det er ikke ligetil at
kårre det bedste køb

Fra : Anders Sørensen

Dato : 01-03-06 17:50

Den Tue, 28 Feb 2006 17:04:09 +0100, skrev "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk>:

> [...]
>
>Den var nok værd at overveje. Er den crashtestet? Er der ingen forskel
>mellem de 3 biler bortset fra navnet? Hvad med garanti?

Der er 3 års garanti på Toyotaen, jeg mener kun der er 2 år på de 2
andre.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-02-06 22:26

> Der findes mange af disse mindre øser, men hvad skal man vælge i
> prisområdet 110-120k?

En ny Ford Ka ?
Men den er nok heller ikke det sikreste ....

/A

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-02-06 17:12

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:4402b966$1$46978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> En ny Ford Ka ?
> Men den er nok heller ikke det sikreste ....

Ka vil hun ikke ha'. Hun synes, den er grim

mvh
Preben

Fra : Thomas J.

Dato : 27-02-06 09:48

Den Sun, 26 Feb 2006 19:35:41 +0100 sendte "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>det skal måske ikke være den. Der findes mange af disse mindre øser, men
>hvad skal man vælge i prisområdet 110-120k?

En Ford Ka ?
(Hvis ikke det er en konebil, så ved jeg ikke hvad)

Og så kan 1,3'eren fåes til små 100.000 kr fra ny i øjeblikket.
Den har et "grimt" design, men køreegenskaberne skulle være ganske
gode.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : JS

Dato : 27-02-06 10:36

Thomas J. wrote:
> [...]
>
> Og så kan 1,3'eren fåes til små 100.000 kr fra ny i øjeblikket.
> Den har et "grimt" design, men køreegenskaberne skulle være ganske

Den kører ganske udmærket. Ganske acceptabelt støj- og stabilitetsniveau ved
170 km/t men derudover er der ikke meget pænt at sige om den. Den har en
lang række fejl, som jeg desværre ikke kan huske, men måske andre kan?

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 17:21

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en lang række fejl, som jeg desværre ikke kan huske, men måske andre kan?

Forkert!
Ford Ka har et meget flot design, men en svaghed over for rust, så den skal
efterbehandles inden den forlader butikslokalet.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 27-02-06 18:32

Tom wrote:

> Forkert!
> Ford Ka har et meget flot design, men en svaghed over for rust, så
> den skal efterbehandles inden den forlader butikslokalet.

Skal man ikke være Ford-mand for at synes at den bredrøvede
trillebør, har et flot design ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 18:58

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Skal man ikke være Ford-mand for at synes at den bredrøvede
> trillebør, har et flot design ?

jo, eller også skal man bare være kvinde

--
Tom

Fra : JS

Dato : 28-02-06 16:21

Tom wrote:
> "Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> jo, eller også skal man bare være kvinde

Og det er du? Hmm. dér overraskede du sgu.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 18:35

> Og det er du? Hmm. dér overraskede du sgu.

jow jeg er da stadig ford-mand selv om rusten snitter dybe sår i glæden

--
Tom

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-02-06 19:36

Tom wrote:

> Forkert!
> Ford Ka har et meget flot design,

Så vil jeg nødigt se et grimt design.....

Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 20:16

Tom skriver:

> Ford Ka har et meget flot design

Hvor ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas J.

Dato : 28-02-06 01:38

Den Mon, 27 Feb 2006 17:21:23 +0100 sendte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> følgende røgsignaler:

>Forkert!
>Ford Ka har et meget flot design

Mon ikke at du forveksler den med Audi TT-wanna-be'en, Street Ka ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-02-06 10:04

Preben Andersen wrote:
> [...]
> det skal måske ikke være den. Der findes mange af disse mindre øser, men
> hvad skal man vælge i prisområdet 110-120k?

Jeg ville kigge på:

Toyota Aygo
Suzuki Swift

Med venlig hilsen