/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Continental eller Yokohama?
Fra : morten d jensen


Dato : 26-02-06 17:08

Halløjsa!

Jeg er ved at finde ud af hvilket sommerdæk jeg vil have til vores Octavia
II i størrelsen: 225/45 17 W

Jeg har fået anbefalet både Continental SportContact2 og Yokohama c.drive
som værende relativt lydløse.

Er der nogen af jer der har erfaring med de nævnte dæk? - specielt Yokohama?

Kan ikke huske, at have læst noget negativt om Conti men omvendt har jeg
slet ikke læst noget om Yoko....

Kom glad!

Venligst,
Morten



 
 
Mogens... (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-02-06 17:11


"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4401d25f$0$38647$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Er der nogen af jer der har erfaring med de nævnte dæk? - specielt
> Yokohama?

Man kan ikke sammenligne på tværs af mærker på dén måde.
Gør man det alligevel, kan jeg nævne, at jeg ALDRIG køber et
Yokohama-dæk igen!

Find nogle aktuelle modeller og anvend evt. testsiderne på www.adac.de
www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp?id=913&location=2%5FTests



morten d jensen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : morten d jensen


Dato : 26-02-06 17:59


"Mogens skrev i en meddelelse

> Find nogle aktuelle modeller og anvend evt. testsiderne på www.adac.de
> www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp?id=913&location=2%5FTests


Tak for link!

Der er vist ingen tvivl om at det er Potenza vi skal have på øsen...

Venligst,
Morten



Henrik B. (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-06 20:44

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:hqkMf.46289$d5.202410@newsb.telia.net...

> Gør man det alligevel, kan jeg nævne, at jeg ALDRIG køber et
> Yokohama-dæk igen!

Fordi?

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-02-06 22:50


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:440204f0$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Fordi?

Ekstremt dårligere egenskaber på fugtig vej!



Kim Kristensen (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 27-02-06 10:13


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:EopMf.46330$d5.202617@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:440204f0$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Fordi?
>
> Ekstremt dårligere egenskaber på fugtig vej!
>
>
Nu kan sådan noget jo ændre sig, og de har aldrig svigtet mig i vådt fører.
Tungen på vægtskålen var for mit vedkommende en test op mod Bridgestone
RE720 i vådt og tørt fører lige efter Yokohama A539 blev introduceret, RE720
vandt med et mulehår på tørt underlag og A539 med det samme mulehår på vådt.
Grunden til at RE720 var referencedækket var at det var det dæk (på
daværende tidspunkt) som havde klaret sig bedst på vådt underlag i den
nyeste store test af den type sommerdæk, og så gjorde det jo heller ikke
noget at A539 støjede mindre og kostede mindre and RE720.

Da jeg begyndte at køre på motorcykel var mange (hvis ikke alle) japanske
motorcykler befængt med Bridgestonedæk fra fabrikken, det bedste men kunne
sige om dem var at nå der var luft nok i dem skabte de en vis afstand mellem
fælgen og underlaget. Sådan er det ikke mere og i dag er Bridgestone manges
favorit nå den tohjulede skal regummieres, og jeg går også efter Bridgestone
til den tohjulede.

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-02-06 18:25

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4402c297$0$24308$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>> > Fordi?
>>
>> Ekstremt dårligere egenskaber på fugtig vej!
>>
>>
> Nu kan sådan noget jo ændre sig, og de har aldrig svigtet mig i vådt
> fører.
> Tungen på vægtskålen var for mit vedkommende en test op mod Bridgestone
> RE720 i vådt og tørt fører lige efter Yokohama A539 blev introduceret,
> RE720
> vandt med et mulehår på tørt underlag og A539 med det samme mulehår på
> vådt.
> Grunden til at RE720 var referencedækket var at det var det dæk (på
> daværende tidspunkt) som havde klaret sig bedst på vådt underlag i den
> nyeste store test af den type sommerdæk, og så gjorde det jo heller ikke
> noget at A539 støjede mindre og kostede mindre and RE720.

Det er åbenbart MEGET forskelligt, hvordan de dæk opfører sig på forskellige
biler...

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 27-02-06 20:10


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:440335c9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er åbenbart MEGET forskelligt, hvordan de dæk opfører sig på
> forskellige biler...

Prøver lige igen: Man kan ikke sammenigne 2 dæk udelukkende
vha. navnet. Det skal gøres ift. et aktuelt dæk!
De Yoko'er, jeg havde på min '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6, var det
værste bras og modsvarer slet ikke vognens køretekniske evner...



Henrik B. (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-02-06 00:02

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:38IMf.46398$d5.202613@newsb.telia.net...

> Prøver lige igen: Man kan ikke sammenigne 2 dæk udelukkende
> vha. navnet. Det skal gøres ift. et aktuelt dæk!
> De Yoko'er, jeg havde på min '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6, var det
> værste bras og modsvarer slet ikke vognens køretekniske evner...

My point exactly! Eftersom Kim åbenbart er godt tilfreds med sine Yoko'er...

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Kim Kristensen (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 28-02-06 23:01


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:440384e5$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:38IMf.46398$d5.202613@newsb.telia.net...
>
> > Prøver lige igen: Man kan ikke sammenigne 2 dæk udelukkende
> > vha. navnet. Det skal gøres ift. et aktuelt dæk!
> > De Yoko'er, jeg havde på min '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6, var det
> > værste bras og modsvarer slet ikke vognens køretekniske evner...
>
> My point exactly! Eftersom Kim åbenbart er godt tilfreds med sine
Yoko'er...
>
> --
> -----------------------------
> Knald & Luffe - Dét rykker!
>
>
På en "1 tons" familiebil med 90 hk er jeg skam ganske tilfreds,
sammenligningsgrundlaget er de forrige GoodYear F1 GS-D2 som jeg syntes
fungerede lige så godt men støjede.

Man kan godt finde folk som er både for og imod både Yokohama og de fleste
andre dækmærker, samt alle mulige andre produkter der findes. Jeg har da ved
få minutters søgen fundet positive tilkendegivelser fra folk med tunge biler
Volvo 740, 765T, 850 T-5, men også lette biler som Peugeot 206 GTI og Lotus
Elise.

Jeg har også fundet en der hedder Henrik B. som virker tilfreds med Yokohama
A539:

24/02-2005 (Hvor et svar (mit faktisk) på et indlæg bliver kommenteret af
Henrik B.):

KK: Jeg er helt tryg ved at anbefale Yokohama A539, det opfylder mine krav
bedre end Goodyear F1 GS-D2 som jeg kørte på før og mine krav ligner dine
meget.

HB: Har jeg også kørt på før (215/45-17). Var også godt tilfreds. Specielt
var jeg overrasket over, hvor godt de klarede regnvejr.
--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!


02/03-2005 (Hvor Henrik B. svare på et indlæg af Ronnie Pedersen)

RP: Vil godt ind under 1k per styk (regner med at købe hos daekonline eller
lign.) men er ikke faldet over et dæk der på nogen måde afviger fra en grå
masse. Eco'erne var ikke super stærke i regn, men sålænge det er noget på
samme niveau eller over er jeg fint tilfreds.

HB: Yokohama A539 kunne være et bud.
--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!


Så jeg undres lidt over den undren jeg aner over min egen tilfredshed med
netop det dæk.

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-02-06 23:57

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4404c873$0$24243$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg har også fundet en der hedder Henrik B. som virker tilfreds med
> Yokohama
> A539:

Jep, var jeg også til en begyndelse.

> Så jeg undres lidt over den undren jeg aner over min egen tilfredshed med
> netop det dæk.

Egne og en bekendts tilkøbte erfaringer med dækket.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 06:51


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4404d54d$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Egne og en bekendts tilkøbte erfaringer med dækket.

Hmm... -> www.tyres-online.co.uk/tyretest/yokohama.asp



Kim Kristensen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 01-03-06 10:12


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:GCaNf.46591$d5.202989@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4404d54d$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Egne og en bekendts tilkøbte erfaringer med dækket.
>
> Hmm... -> www.tyres-online.co.uk/tyretest/yokohama.asp
>
>
Jeg kan ikke afvise at de bliver trætte efterhånden, jeg er bare ikke nået
dertil at jeg har bemærket noget. Et "slag på taskerne" siger at mine A539
er ca. halvvejs, hvornår mærkede du en forandring?

Med venlig hilsen Kim

Okay, så var det sandsynligvis tørvejrsdæk hvilket kan være særdeles
upraktisk i Danmark og omegn.

Med venlig hilsen Kim


Ja der står noget om det, der står også at en af RE720's svagheder er
akvaplaning og at svaghederne for alle Michelins dæk er vand. Spørgsmålet er
hvad de mener, for et sommerdæk er formegentlig altid under 100% på vådt
underlag i forhold til tørt.

Meget forskellige meninger finder man også om Toyo Proxes T1-S:

ADAC Motorwelt - 3/2001

Comparative Strengths - Dry Performance
Comparative Weaknesses - Noise, Wear

AutoBild - 11/2001

Comparative Strengths - Directional Stability, Wet Braking
Comparative Weaknesses - Cornering in the Dry

Auto Motor und Sport - 6/2002

Comparative Strengths - Steering Precision, Directional Stability, Straight
Aquaplaning
Comparative Weaknesses - Wet Braking

Gute Fahrt - 3/2001

Comparative Strengths - Aquaplaning, Wet Grip

Noget af uenigheden kan naturligvis skyldes forskellige forhold og
tidspunkter for testen, men det gælder jo i de fleste tilfælde.

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-03-06 23:44

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:GCaNf.46591$d5.202989@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4404d54d$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Egne og en bekendts tilkøbte erfaringer med dækket.
>
> Hmm... -> www.tyres-online.co.uk/tyretest/yokohama.asp

En bekendt oplevede netop dette - Bilen var ved at smide røven, efter en
overhaling på våd vej. Helt umotiveret og med massere af mønster.

Min egen havde tilbøjelighed til at køre ligeud, i sving, på våd vej.
--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 23:46


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:440623be$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> En bekendt oplevede netop dette - Bilen var ved at smide røven, efter en
> overhaling på våd vej. Helt umotiveret og med massere af mønster.
> Min egen havde tilbøjelighed til at køre ligeud, i sving, på våd vej.

På min Alfa kunne forhjulene finde på at blokere ved nedbremsning
på fugtig vej. Og du kunne ikke spotte det punkt, hvor låsning skete.
Umulig at køre stærkt med - direkte farligt !



Kim Kristensen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 01-03-06 09:43


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4404d54d$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:4404c873$0$24243$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Jeg har også fundet en der hedder Henrik B. som virker tilfreds med
> > Yokohama
> > A539:
>
> Jep, var jeg også til en begyndelse.
>
> > Så jeg undres lidt over den undren jeg aner over min egen tilfredshed
med
> > netop det dæk.
>
> Egne og en bekendts tilkøbte erfaringer med dækket.
>
> --
> -----------------------------
> Knald & Luffe - Dét rykker!
>
>
Jeg kan ikke afvise at de bliver trætte efterhånden, jeg er bare ikke nået
dertil at jeg har bemærket noget. Et "slaw på taskerne" siger at mine A539
er ca. halvvejs, hvornår mærkede du en forandring?

Med venlig hilsen Kim



Mogens... (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-06 18:44


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44055eac$0$24299$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> hvornår mærkede du en forandring?

Jeg overtog en Alfal, hvor dækkene var monterede. Efter en
ubehagelig overraskelse på våd vej blev de hevet af !



Kim Kristensen (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 28-02-06 22:31


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:38IMf.46398$d5.202613@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:440335c9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Det er åbenbart MEGET forskelligt, hvordan de dæk opfører sig på
> > forskellige biler...
>
> Prøver lige igen: Man kan ikke sammenigne 2 dæk udelukkende
> vha. navnet. Det skal gøres ift. et aktuelt dæk!
> De Yoko'er, jeg havde på min '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6, var det
> værste bras og modsvarer slet ikke vognens køretekniske evner...
>
>
Kan du huske hvilken model det var? alle Yokohamas dæk fra før A539 skulle
nemlig ikke kunne tåle vand og det kunne jo tænkes det var en af de
tidligere modeller.

Med venlig hilsen Kim



Mogens... (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 28-02-06 22:41


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4404c15b$0$24253$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Kan du huske hvilken model det var? alle Yokohamas dæk fra før A539 skulle
> nemlig ikke kunne tåle vand og det kunne jo tænkes det var en af de
> tidligere modeller.

Uden tvivl - det er nogle år siden jeg kørte Alfa'en.
Problemet var fugtig vej - meget lumsk opførsel vedr. dækkene !



Kim Kristensen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 01-03-06 09:46


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:nr3Nf.46542$d5.203183@newsb.telia.net...
>
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:4404c15b$0$24253$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Kan du huske hvilken model det var? alle Yokohamas dæk fra før A539
skulle
> > nemlig ikke kunne tåle vand og det kunne jo tænkes det var en af de
> > tidligere modeller.
>
> Uden tvivl - det er nogle år siden jeg kørte Alfa'en.
> Problemet var fugtig vej - meget lumsk opførsel vedr. dækkene !
>
>
Okay, så var det sandsynligvis tørvejrsdæk hvilket kan være særdeles
upraktisk i Danmark og omegn.

Med venlig hilsen Kim



Kim Kristensen (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 28-02-06 22:29


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:440335c9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:4402c297$0$24308$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> >> > Fordi?
> >>
> >> Ekstremt dårligere egenskaber på fugtig vej!
> >>
> >>
> > Nu kan sådan noget jo ændre sig, og de har aldrig svigtet mig i vådt
> > fører.
> > Tungen på vægtskålen var for mit vedkommende en test op mod Bridgestone
> > RE720 i vådt og tørt fører lige efter Yokohama A539 blev introduceret,
> > RE720
> > vandt med et mulehår på tørt underlag og A539 med det samme mulehår på
> > vådt.
> > Grunden til at RE720 var referencedækket var at det var det dæk (på
> > daværende tidspunkt) som havde klaret sig bedst på vådt underlag i den
> > nyeste store test af den type sommerdæk, og så gjorde det jo heller ikke
> > noget at A539 støjede mindre og kostede mindre and RE720.
>
> Det er åbenbart MEGET forskelligt, hvordan de dæk opfører sig på
forskellige
> biler...
>
> --
> -----------------------------
> Knald & Luffe - Dét rykker!
>
>
Det skal nok passe. Jeg har fundet testen frem som fortæller at på en Lexus
IS200 bremser A539 på våd asfalt fra 100-0 på 39,7 meter, mens RE720 bruger
40,1 meter. Om de resultater så er et gennemsnit af flere forsøg fortæller
historien ikke noget om, men den fortæller at det hver gang ud af flere
forsøg var A539 der brugte den korteste distance.

Ved slalom og banekørsel er der brugt en BMW 3?? som på våd asfalt og A539
tager omgang 1 og 2 på 48,47 og 47,84 sek. mens tiden for RE720 siger 50,85
og 49,41 sek. Slalombanen er på tør asfalt hvor A539 på gennemkørsel 1 og 2
køre 19,60 og 19,48 sek. mens tiden for RE720 siger 19,61 og 19,08 sek.

Så på de to biler samt min egen fungere Yokohama A539 udmærket selv om
asfalten er våd, men får jeg et sæt nye dæk på i dag kan det da ikke afvises
at der vil være en forbedring at mærke.

Med venlig hilsen Kim



Kim Kristensen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-06 18:23


"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4401d25f$0$38647$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Halløjsa!
>
> Jeg er ved at finde ud af hvilket sommerdæk jeg vil have til vores Octavia
> II i størrelsen: 225/45 17 W
>
> Jeg har fået anbefalet både Continental SportContact2 og Yokohama c.drive
> som værende relativt lydløse.
>
> Er der nogen af jer der har erfaring med de nævnte dæk? - specielt
Yokohama?
>
> Kan ikke huske, at have læst noget negativt om Conti men omvendt har jeg
> slet ikke læst noget om Yoko....
>
> Kom glad!
>
> Venligst,
> Morten
>
>
Som Mogens skriver kan det være svært at anbefale et dæk til en "anden" bil,
så erfaringer fra en med en bil magen til din egen er det bedste. Modsat
Mogens køber jeg gerne Yokohama igen da jeg er glad for mine, der sidder
A539 på sommerhjulene der så vidt jeg husker er forgænger for C.drive.

Du skal huske at "nærlæse" når du læser dæktests, for det er ikke sikkert at
de egenskaber du sætter højest er vægtet særligt højt i testen. Som
anbefalinger fra folk med andre biler er de jo også ofte testet på en anden
bil end den du selv har, det er trods alt bedre end ingenting da de øvrige
forhold omkring testen er så ens som det nu er muligt.

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-06 20:45

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4401e412$0$24295$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Mogens køber jeg gerne Yokohama igen da jeg er glad for mine, der sidder
> A539 på sommerhjulene der så vidt jeg husker er forgænger for C.drive.

Har du prøvet at slippe speederen i et skrapt sving, med de dæk?

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Kim Kristensen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-06 21:22


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44020517$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:4401e412$0$24295$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Mogens køber jeg gerne Yokohama igen da jeg er glad for mine, der sidder
> > A539 på sommerhjulene der så vidt jeg husker er forgænger for C.drive.
>
> Har du prøvet at slippe speederen i et skrapt sving, med de dæk?
>
> --
> -----------------------------
> Knald & Luffe - Dét rykker!
>
>

Ja

Med venlig hilsen Kim



morten d jensen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : morten d jensen


Dato : 26-02-06 21:15


"Kim Kristensen skrev i en meddelelse

> Som Mogens skriver kan det være svært at anbefale et dæk til en "anden"
> bil,
> så erfaringer fra en med en bil magen til din egen er det bedste.

Jep, det er nemmelig rigtigt. Jeg håber derfor også at der andre Octavia II
ejere, som vil dele deres erfaringer med sommerdæk.
Dog er modellen ikke ret gammel, og derfor er der måske ikke så mange der
har gjort sig deres erfaringer endnu.....

> Du skal huske at "nærlæse" når du læser dæktests, for det er ikke sikkert
> at
> de egenskaber du sætter højest er vægtet særligt højt i testen. Som
> anbefalinger fra folk med andre biler er de jo også ofte testet på en
> anden
> bil end den du selv har, det er trods alt bedre end ingenting da de øvrige
> forhold omkring testen er så ens som det nu er muligt.

I Adac´s test af sommerdæk, bliver Potenza jo specielt fremhævet. Derfor
kunne det meget vel blive det dæk jeg vælger, trods at jeg ingen erfaring
har med præcis det dæk. Ét sted skal jeg jo starte.

Med mindre andre Octavia II ejere har dårlige erfaringer med lige netop det
dæk..... - nå, det vil tiden jo vise

Venligst,
Morten



Benny Højvælde (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 26-02-06 22:02


"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4401d25f$0$38647$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Halløjsa!
>
> Jeg er ved at finde ud af hvilket sommerdæk jeg vil have til vores Octavia
> II i størrelsen: 225/45 17 W
>
> Jeg har fået anbefalet både Continental SportContact2 og Yokohama c.drive
> som værende relativt lydløse.
>
> Er der nogen af jer der har erfaring med de nævnte dæk? - specielt
> Yokohama?
>
> Kan ikke huske, at have læst noget negativt om Conti men omvendt har jeg
> slet ikke læst noget om Yoko....

På den Transporter TDI jeg trillede rundt i for 2 år siden havde jeg Conti
på. Ufattelig at de ikke laver runde dæk. De 4 jeg kørte på var mellem 3 og
8 kantede.

De larmede a. h. til. Conti kommer i nærheden af mine biler.

Benny



Christian B. Andrese~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-02-06 10:14


morten d jensen (NOSPAM) wrote:
> "Mogens skrev i en meddelelse
>
> > Find nogle aktuelle modeller og anvend evt. testsiderne på www.adac.de
> > www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp?id=913&location=2%5FTests
>
>
> Tak for link!
>
> Der er vist ingen tvivl om at det er Potenza vi skal have på øsen...

Skal ?
Har allerede Bridgestone Potenza RE720, de BREEEEEMMSEEEEER i vådt
føre

--

Christian
www.yee-haw.dk
>
> Venligst,
> Morten


Christian B. Andrese~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-02-06 10:17


Benny Højvælde wrote:
> "morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> > Kan ikke huske, at have læst noget negativt om Conti men omvendt har jeg
> > slet ikke læst noget om Yoko....
>
> På den Transporter TDI jeg trillede rundt i for 2 år siden havde jeg Conti
> på. Ufattelig at de ikke laver runde dæk. De 4 jeg kørte på var mellem 3 og
> 8 kantede.
>
> De larmede a. h. til. Conti kommer i nærheden af mine biler.

De laver nu nogle gode vinterdæk

--

Christian
www.yee-haw.dk


Christian B. Andrese~ (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-03-06 10:25


Kim Kristensen wrote:
> "Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:GCaNf.46591$d5.202989@newsb.telia.net...
> >
> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4404d54d$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > > Egne og en bekendts tilkøbte erfaringer med dækket.
> >
> > Hmm... -> www.tyres-online.co.uk/tyretest/yokohama.asp
> >
> >
> Jeg kan ikke afvise at de bliver trætte efterhånden, jeg er bare ikke nået
> dertil at jeg har bemærket noget. Et "slag på taskerne" siger at mine A539
> er ca. halvvejs, hvornår mærkede du en forandring?
>
> Med venlig hilsen Kim
>
> Okay, så var det sandsynligvis tørvejrsdæk hvilket kan være særdeles
> upraktisk i Danmark og omegn.
>
> Med venlig hilsen Kim
>
>
> Ja der står noget om det, der står også at en af RE720's svagheder er
> akvaplaning og at svaghederne for alle Michelins dæk er vand. Spørgsmålet er
> hvad de mener, for et sommerdæk er formegentlig altid under 100% på vådt
> underlag i forhold til tørt.

Netop RE720 fremhæves for dets egenskaber på våd vej, og hvis man
ser mønsteret så er man ikke i tvivl.
Jeg skiftede netop fra Michelin Energy til Bridgestone Potenza RE720
pga. dets regnevner.

--

Christian
www.yee-haw.dk


Kim Kristensen (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 01-03-06 10:34


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1141205073.976414.146490@z34g2000cwc.googlegroups.com...

Kim Kristensen wrote:
> "Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:GCaNf.46591$d5.202989@newsb.telia.net...
> >
> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4404d54d$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > > Egne og en bekendts tilkøbte erfaringer med dækket.
> >
> > Hmm... -> www.tyres-online.co.uk/tyretest/yokohama.asp
> >
> >
> Jeg kan ikke afvise at de bliver trætte efterhånden, jeg er bare ikke nået
> dertil at jeg har bemærket noget. Et "slag på taskerne" siger at mine A539
> er ca. halvvejs, hvornår mærkede du en forandring?
>
> Med venlig hilsen Kim
>
> Okay, så var det sandsynligvis tørvejrsdæk hvilket kan være særdeles
> upraktisk i Danmark og omegn.
>
> Med venlig hilsen Kim
>
>
> Ja der står noget om det, der står også at en af RE720's svagheder er
> akvaplaning og at svaghederne for alle Michelins dæk er vand. Spørgsmålet
er
> hvad de mener, for et sommerdæk er formegentlig altid under 100% på vådt
> underlag i forhold til tørt.

Netop RE720 fremhæves for dets egenskaber på våd vej, og hvis man
ser mønsteret så er man ikke i tvivl.
Jeg skiftede netop fra Michelin Energy til Bridgestone Potenza RE720
pga. dets regnevner.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Præcist, og jeg valgte A539 blandt andet fordi det lige kunne vippe RE720 af
pinden på vådt underlag. Det ser ud som om resultatet fra en test ikke kan
vægtes særligt højt, eller at man i hvert fald først og fremmest skal vælge
den test man vil gå ud fra.

Med venlig hilsen Kim



Christian B. Andrese~ (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-03-06 10:48


Kim Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > Netop RE720 fremhæves for dets egenskaber på våd vej, og hvis man
> > ser mønsteret så er man ikke i tvivl.
> > Jeg skiftede netop fra Michelin Energy til Bridgestone Potenza RE720
> > pga. dets regnevner.
>
> Præcist, og jeg valgte A539 blandt andet fordi det lige kunne vippe RE720 af
> pinden på vådt underlag. Det ser ud som om resultatet fra en test ikke kan
> vægtes særligt højt, eller at man i hvert fald først og fremmest skal vælge
> den test man vil gå ud fra.

Så er det sikkert også kun marginaler som adskiller de to dæk, så
jeg er sikkert på at du bliver glad for dem.

--

Christian
www.yee-haw.dk


Christian B. Andrese~ (01-03-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-03-06 11:07


Kim Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Netop RE720 fremhæves for dets egenskaber på våd vej, og hvis man
> > ser mønsteret så er man ikke i tvivl.
> > Jeg skiftede netop fra Michelin Energy til Bridgestone Potenza RE720
> > pga. dets regnevner.
>
>
> Præcist, og jeg valgte A539 blandt andet fordi det lige kunne vippe RE720 af
> pinden på vådt underlag. Det ser ud som om resultatet fra en test ikke kan
> vægtes særligt højt, eller at man i hvert fald først og fremmest skal vælge
> den test man vil gå ud fra.

Så er det sikkert også marginaler som adskiller de to dæk, så du
skal nok blive tilfreds.

--

Christian
www.yee-haw.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste