[dhtml] problemer med menu
Fra : bo rattenborg

Dato : 31-12-00 16:27

Jeg sidder og roder lidt med en menu på www.simply.dk/menu

Menuen skal kunne virke i både MSIE og NS men der går noget galt i NS. Det
er som om at den laver rod i html'en.

Er der nogen der kan hjælpe ?

mvh
bo

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-00 16:48

bo rattenborg <bo.rattenborg[no spam]@mail.dk> skrev:
> Jeg sidder og roder lidt med en menu på www.simply.dk/menu
>
> Menuen skal kunne virke i både MSIE og NS men der går noget galt i NS. Det
> er som om at den laver rod i html'en.

driller NN?

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 20:15

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-00 20:15

bo rattenborg <bo.rattenborg[no spam]@mail.dk> skrev:

> Er tilføjet nu, men har ikke hjulpet på problemet

Hmm, jeg har lavet noget tilsvarende på www.drugtest.dk/skudsikre_veste.htm.
Prøv at kigge på det - det funger i IE4+5, NN4+6 og Opera.

Er det virkelig nødvendigt med et <script> til at skrive undermenuen? NN4
skriver:
line 34:
layer has no properties.

Prøv at forenkle det - eller er der et formål med scriptet. Du kan i hvert
fald spare at skulle skrive:
var style = 'STYLE="PADDING: 2px....
flere steder med hensyn til
padding, width, font-family, font-size, color og background.

I min version har jeg lagt det i en <div class="menuplace">, som jeg så
tænder og slukker. Al positionering ligger så i min css-fil. Min erfaring
siger mig at det er her det går galt for dig. NN bryder sig i øvrigt ikke om
inline style - det kan også være en af grundene.

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : KeZZe

Dato : 31-12-00 17:19

> Menuen skal kunne virke i både MSIE og NS men der går noget galt i NS. Det
> er som om at den laver rod i html'en.

Der er så vidt jeg kan se også noget i vejen, når den ses i IE5.5:

Når jeg bevæger musen henover den blå bar kommer der en liste nedenunder,
men når jeg så prøver at føre musen ned mod listen forsvinder den.

--
/KeZZe
mailto:KeZZe@KeZZe.dk

Fra : bo rattenborg

Dato : 31-12-00 17:31

> [...]
>
> Når jeg bevæger musen henover den blå bar kommer der en liste nedenunder,
> men når jeg så prøver at føre musen ned mod listen forsvinder den.

Ja, jeg ikke kommet så langt at 'sub' menuerne har nogen funktion. Jeg skal
først have det overordnede til at virke.

mvh
bo