/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Klage over reperation
Fra : Jan


Dato : 26-02-06 13:29

Hej

Min ældre mor har fået repareret sin bil. Helt korrekt har hun fået en ny
dør på. Der var et rådyr der løb ind i siden på bilen og lavede en stor
bule. Bilen kom til den autorisered forhandler som skiftede døren. Skaden
blev kørt via forsikringen med selvrisiko. Da hun henter bilen lukker døren
ikke tæt foroven og er ikke i samme farve. Hvordan klager man over dette ?
Vi skal tale med forhandleren i morgen og vil gerne være lidt forberedt.

På forhånd tak

Jan



 
 
jan@stevns.net (26-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-02-06 13:36

"Jan" <Spørg@igruppen.dk> skrev :

>Hvordan klager man over dette ?
>Vi skal tale med forhandleren i morgen og vil gerne være lidt forberedt.

Du klarer jo fint at "klafe din nød" her i gruppen, så jeg er ret så
fortrøstningsfuld på dine vegne, når i skal mødes med værkstedet.

Det er rendyrket sjust - omend bestemt set før - og det skal i søreme
ikke acceptere.

Nemmest er det at i kontakter forsikringen, og melder klart ud, at i
ikke er tilfredse med den udførte reparation, og de må udrede det for
jer.

simpelt og nemt

Jeg har desværre selv været hele møllen gennem, og gjorde værkstedet
helvedet hedt, indtil det var iorden.

(heldigtvis tager folk det ganske seriøst, når jeg brummer ;)


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


alexbo (26-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 26-02-06 13:43


"Jan" skrev

> Vi skal tale med forhandleren i morgen og vil gerne være lidt forberedt.

Giv først forhandleren og maleren en mulighed eller to for at få det bragt i
orden.
Hvis det ikke lykkes så skriv til forsikringen at I ikke er tilfreds med
resultatet, så overtager de problemet.

mvh
Alex Christensen



Morten Fruergaard (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-02-06 16:16

alexbo wrote:
> Hvis det ikke lykkes så skriv til forsikringen at I ikke er tilfreds
> med resultatet, så overtager de problemet.

Er du sikker?

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Møller (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 26-02-06 17:05


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:4401c633$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> alexbo wrote:
> > Hvis det ikke lykkes så skriv til forsikringen at I ikke er tilfreds
> > med resultatet, så overtager de problemet.
>
> Er du sikker?
>

Min erfaring: Ja

Møller



alexbo (26-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 26-02-06 17:02


"Morten Fruergaard" skrev

>> Hvis det ikke lykkes så skriv til forsikringen at I ikke er tilfreds
>> med resultatet, så overtager de problemet.
>
> Er du sikker?

Ja, det er forsikringen der er kunde på værkstedet, og de er ligesom ejeren
interesseret i at få et godt resultat.
Men selvfølgelig kan man som ejer komme ud for at taksator ikke har samme
mening som een selv, han mener måske at det man klager over, enten ikke har
med skaden at gøre eller bare er kvæulanteri.
Så kan man få en overtaksator til at kigge på sagen, får man ikke ret her,
er det svært at komme videre.

mvh
Alex Christensen



Gunnar007 (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 26-02-06 20:28

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4401c633$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> alexbo wrote:
>> Hvis det ikke lykkes så skriv til forsikringen at I ikke er tilfreds
>> med resultatet, så overtager de problemet.
>
> Er du sikker?

Det er jeg, for jeg fik lavet en røvskade får nogle år siden.
5 mdr senere beygndte der at komme rust i pladesamlinger der hvor de havde
lavet den.
Så kørte jeg til værkstedet igen, de forsøgte at udbedre det, men jeg var
overhovedet ikke tilfreds,
kontaktede mit forsikringsselskab, som bekostede en fdm test, som derefter
bad værksted udbedre alle
fejl fra denne test.
Værkstedet var noget tunge og danse med, men det gik

Hilsen G



Christian B. Andrese~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-02-06 10:06


Gunnar007 wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4401c633$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> > alexbo wrote:
> >> Hvis det ikke lykkes så skriv til forsikringen at I ikke er tilfreds
> >> med resultatet, så overtager de problemet.
> >
> > Er du sikker?
>
> Det er jeg, for jeg fik lavet en røvskade får nogle år siden.

Det samme her, dog sidste år.

> 5 mdr senere beygndte der at komme rust i pladesamlinger der hvor de havde
> lavet den.

Hos mig virkede elbagruden ikke, og dette dokumenteret i en FDM
testrapport som mit forsikrignsselskab altid får lavet ved større
skader.

> Så kørte jeg til værkstedet igen, de forsøgte at udbedre det, men jeg var
> overhovedet ikke tilfreds,
> kontaktede mit forsikringsselskab, som bekostede en fdm test, som derefter
> bad værksted udbedre alle
> fejl fra denne test.
> Værkstedet var noget tunge og danse med, men det gik

Allerførst ville de (værkstedet) ikke lave det ordentligt, de sagde
at de havde forsøgt at lodde det, men det holdt ikke. De henviste mig
så til taksatoren, som jeg snakkede med.
Han sagde at det var der ikke noget at gøre ved, mange biler kørte
rundt med defekte elbagruder. Det svar ville jeg ikke godtage, og
henviste til at bilen jo gerne skulle være som før uheldet, og at
ruden virkede. Så prøvede han om han kunne få mig til at betale
ruden og værkstedet til at betale timelønnen. Det afslog jeg blankt,
og desuden sagde jeg til ham at jeg ville kontakte mit
forsikringsselskabet hvis ikke værkstedet og ham fandt en løsning
uden udgifter for mig.
Enden blev at modpartens forsikringsselskab betalte ruden, og
værkstedet betalte arbejdslønnen.

--

Christian
www.yee-haw.dk


Jan (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 06-03-06 17:28


"Jan" <Spørg@igruppen.dk> skrev i en meddelelse
news:R9hMf.6023$FF4.5309@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Min ældre mor har fået repareret sin bil. Helt korrekt har hun fået en ny
> dør på. Der var et rådyr der løb ind i siden på bilen og lavede en stor
> bule. Bilen kom til den autorisered forhandler som skiftede døren. Skaden
> blev kørt via forsikringen med selvrisiko. Da hun henter bilen lukker
> døren ikke tæt foroven og er ikke i samme farve. Hvordan klager man over
> dette ? Vi skal tale med forhandleren i morgen og vil gerne være lidt
> forberedt.
>
> På forhånd tak
>
> Jan
Hej igen

Så har bilen været på værkstedet igen. De rettede døren og malede den om
uden noget vrøvl. De undskyldte tilmed. Så det er da fint nok, men jeg
forstår ikke hvorfor et stort værksted ikke kontrollerer varen inden de
leverer den.
I det her tilfælde, var det decideret sjusk.
Men mor har fået bilen igen og er glad igen.

Venligst

Jan



alexbo (06-03-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-03-06 18:25


"Jan" skrev

> Så har bilen været på værkstedet igen. De rettede døren og malede den om
> uden noget vrøvl. De undskyldte tilmed.

Det var godt, også at du meldte tilbage.
Fejl sker jo alle steder, det vigtige er hvordan man håndterer dem.

mvh
Alex Christensen



Jan (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 06-03-06 18:36


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:440c70e6$2$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Det var godt, også at du meldte tilbage.
> Fejl sker jo alle steder, det vigtige er hvordan man håndterer dem.
>
> mvh
> Alex Christensen

Ja det er altid rart at få det feedback som hører til.
Selvom jeg var lige ved at glemme det.

Venligst

Jan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408901
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste