Polo fra 1996, hvordan får man beklædning ~
Fra : Mic

Dato : 25-02-06 10:06

Hello NG!
Jeg skal til stramme håndbremsen op, men kan ikke få den plastbeklædning
omkring håndbremsen af. Jeg kan ikke se nogen skruer....hvordan sidder den
fast?
mvh MIC

Fra : J.L.

Dato : 25-02-06 10:26

"Mic" <Nospamf@nomail.dk> wrote in message
> [...]
> omkring håndbremsen af. Jeg kan ikke se nogen skruer....hvordan sidder den

Først og fremmest så strammer man ikke håndbremsen op eller på anden måde
justerer på selve kablet medmindre kablet er blevet udskiftet !!!!!! Og hvis
dette er tilfældet, så vidste du jo også hvordan plastbeklædningen skulle
afmonteres :-/

Hvis håndbremsen er for løs, så skal tromlerne af og bremserne renses og
justeres på justeringsskruen ...... eller hvis det er med skivebremser, som
på 1,4 16V'eren, så afmonteres koldserne og kaliberstemplet justeres så
håndbremsen igen er OK.

ALT ANDET ER NOGET FUSK; SOM IKKE HØRER HJEMME I FORBINDELSE MED
REP/SERVICERING AF BREMSER !!!!! >:(

Det kunne være mine unger du kom til at køre over, så derfor er jeg rimelig
kontant i denne udmelding !!!

Beklager hvis jeg har trådt dig over tæerne.

MVH J.L

Fra : Mic

Dato : 25-02-06 12:39

..
> ALT ANDET ER NOGET FUSK; SOM IKKE HØRER HJEMME I FORBINDELSE MED
> REP/SERVICERING AF BREMSER !!!!! >:(

Tak for din konstruktiv hjælp.....(NOT)

Sagen er denne. Bilen har fået nye bakker, hjulcyl mm. Men for få den
optimale bremsevirkning ud af bagbremserne, bør håndbremsejusteringen løsnes
for selvjust. mekaniskmen "grundjusteres". Efter et par tryk på bremsen og
evt et par tilkøringskilometer justerer man så håndbremsen op igen. Dette er
min erfaring fra de der VW biler med tromlebremserne i bag.....
Med venlig hilsen
MIC

Fra : alexbo

Dato : 25-02-06 22:34

"Mic" skrev

> [...]
> for selvjust. mekaniskmen "grundjusteres". Efter et par tryk på bremsen og
> evt et par tilkøringskilometer justerer man så håndbremsen op igen.

Det er også den korrekte måde, uanset bilmærke, tromler eller skiver.
Det skal ikke være håndbremsen der er bagstoppet for fodbremsen

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-06 10:26

Mic skriver:

> Jeg skal til stramme håndbremsen op, men kan ikke få den plastbeklædning
> omkring håndbremsen af. Jeg kan ikke se nogen skruer....hvordan sidder den
> fast?

På volkswagen.msk.ru plejer der at ligge lidt af hvert af
serviceinstruktioner på VW biler.

Min erfaring med lidt ældre VW er at man piller plasticbeklædningen af
selve håndbremsehåndtaget og så kommer de to strammere til syne.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Mic

Dato : 25-02-06 12:41

> Min erfaring med lidt ældre VW er at man piller plasticbeklædningen af
> selve håndbremsehåndtaget og så kommer de to strammere til syne.

Tak for det. Jeg har fået taget plastikken af i mellemtiden. Der skulle et
kraftig ryk til for den ville slippe....
mvh Mic

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-06 14:02

Mic skriver:

> Tak for det.

Velbekom

> Jeg har fået taget plastikken af i mellemtiden. Der skulle et
> kraftig ryk til for den ville slippe....

Jeg kiggede lidt på volkswagen.msk.ru. Der liger haynes bogen til
nummeret ældre polo. En del konstruktionsdetaljer går igen svjv.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?