Stel til Radio i Mondeo
Fra : KO

Dato : 25-02-06 08:39

Har et mindre problem. Kan ikke sælge ledningerne 100% ordentligt i min nye
brugte Ford Mondeo fra 1994.

Har en brun, en gul, en rød og en blå. Disse må hører til radio'en, da der
ikke er flere. Hvis jeg bruger den brune til stel, går sikringen til
intrumentlyset, så man ikke kan se hvor hurtigt man kører når det bliver
mørkt. Fandt så et andet sted at trække stel fra, så nu er der lys i
instrumenteringen, og radioen kan spille, når nøglen er drejet i tændingen.
Problemet er bare at der er lys i instrumenteringen hele tiden. Skulle der
ikke kun være dette, når man går fra kørelys til nærlys, på "lyskontakte"???

Har sat gul til gul og rød til rød, eller omvendt. Det kan jeg ikke lige
huske, men det kan jo ikke være anderledes. Dette er jo bare konstantstrøm
og strøm når nøglen drejes. Stel er taget fra et andet stik, som også var
inde i "radiohullet". Men det kan jo næsten ikke passe det er der problemet
er! Det må være den bruge der skal monteres et eller andet sted, da det jo
er den der får sikringerne til at springe. Men hvor??

En længere smøre, sorry. Håber på kloge råd

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 09:59

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tændingen. Problemet er bare at der er lys i instrumenteringen hele tiden.
> Skulle der ikke kun være dette, når man går fra kørelys til nærlys, på

jo, når der er kørelys på bilen skal der ikke være lys i instrumenteringen

> [...]
> problemet er! Det må være den bruge der skal monteres et eller andet sted,
> da det jo er den der får sikringerne til at springe. Men hvor??

Du må have fået tilsluttet ledning til instrumentlyset til noget den ikke
skulle til, så enkelt må det være.

Hvorfor køber du ikke bare et konverterstik "fra Ford-stik til ISO"?

--
Tom

Fra : KO

Dato : 26-02-06 00:55

KLIP

> Du må have fået tilsluttet ledning til instrumentlyset til noget den ikke
> skulle til, så enkelt må det være.
>
> Hvorfor køber du ikke bare et konverterstik "fra Ford-stik til ISO"?

Det kan jeg desværre ikke. Alle ledningerne er klippet, så denne mulighed
forefindes ikke!