Nu dages det brødre......
Fra : BJ

Dato : 24-02-06 18:22

..... det (ser ud at det) lysner i øst:

http://www.borsen.dk/650.85092

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-02-06 19:25

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in news:43ff40b2$0$2083
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> .... det (ser ud at det) lysner i øst:
>
> http://www.borsen.dk/650.85092

Dem der vil læse forslaget selv, kan se her:

<http://hoeringsportalen.dk/portal/page?_pageid=427,1439884
&_dad=portal&_schema=PORTAL> eller http://shor.ter.dk/891672768

Den ultrakorte version er at for at komme i betragtning (man skal søge SKAT
om lov!) må man køre maksimalt 183 dage i landet ELLER maksimalt halvdelen
af de kørte km.

"Cheeef, jeg skal have en M5 som firmabil"

/lars

Fra : BJ

Dato : 24-02-06 19:44

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den ultrakorte version er at for at komme i betragtning (man skal søge
> SKAT
> om lov!) må man køre maksimalt 183 dage i landet ELLER maksimalt halvdelen
> af de kørte km.

Som jeg forstår det, skal en dansker ansat i en udenlandskvirksomhed, have
bilen i Danmark mindst 183 dage og stærkt overvejende benytte potten til
firmakørsel.

> "Cheeef, jeg skal have en M5 som firmabil"

Porsche 911 Targa Turbo mit alles drum und dran.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-02-06 19:52

> Porsche 911 Targa Turbo mit alles drum und dran.

ERR_NO_SUCH_THING

... yet.

/lars

Fra : BJ

Dato : 24-02-06 19:55

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> ERR_NO_SUCH_THING
>
> .. yet.

O.k., måske jeg skulle nappe en MB AMG i stedet.

Det usædvanlige kunne jo ske, mere end én kunde skulle med ud at køre...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 19:53

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> firmakørsel.

> Porsche 911 Targa Turbo mit alles drum und dran.

Den ER bestilt

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 24-02-06 19:56

KLIP

> Den ER bestilt

Jeg kan ikke bestemme mig for en farve..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leif Neland

Dato : 24-02-06 19:56

Lars Knudsen wrote:
> [...]
>
> Den ultrakorte version er at for at komme i betragtning (man skal
> søge SKAT om lov!) må man køre maksimalt 183 dage i landet ELLER

Jeg tror godt jeg kan nøjes med at køre i min Landcruiser i 183 dage om
året. Kan jeg ikke starte et postbox-baseret firma i Lichtenstein, og have
bilen registreret på udenlandske plader?

Leif

Fra : Frederik C

Dato : 25-02-06 00:08

> [...]
> af de kørte km.
>
> "Cheeef, jeg skal have en M5 som firmabil"

Bemærk, at forslaget lægger op til, at firmabilisten beskattes, som var
bilen købt til dansk pris.

Umiddelbart virker det problematisk ift. EU-retten, men så godt, kan jeg
trods alt ikke huske bestemmelserne og praksis.

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 25-02-06 01:37

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bemærk, at forslaget lægger op til, at firmabilisten beskattes, som var
> bilen købt til dansk pris.

Hollænder står i samme situation.

Her køber/leaser man blot biler i Belgien.

> Umiddelbart virker det problematisk ift. EU-retten, men så godt, kan jeg
> trods alt ikke huske bestemmelserne og praksis.

Lads os se, hvad det ender op med.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-06 23:06

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> .... det (ser ud at det) lysner i øst:
>
> http://www.borsen.dk/650.85092

Hehehe:

"Skatteministeren ser gerne, at det bliver afgiftsfrit for ansatte i
udenlandske virksomheder, at køre i en udenlandsk firmabil. Og det gælder
også selvstændige erhvervsdrivende."

Hvornår ser vi firmaet registret syd for grænsen? )

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : BJ

Dato : 24-02-06 23:40

KLIP

> Hvornår ser vi firmaet registret syd for grænsen? )

Det er ikke nødvendigt, jeg kan jo blot lade mig ansætte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~