Kan man bare skifte filter på en diesel ?
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 10:01

Hejsa Alle..

Kan man bare topic, eller er der en speciel procedure når det er diesel ??

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 10:03

og det er jo self diesel filteret jeg tænker på..

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 24-02-06 10:21

> Kan man bare topic, eller er der en speciel procedure når det er
> diesel ??
Det kan du da. Du skal bare lufte ud. Hvis du har en slavepumpe/pumpe før
dieselfilteret er det i reglen ret let. Der sidder oftest en lille
udluftningsskrue på holderen til filteret. Eller osse tager du slangen af
dieselpumpen og pumper indtil der ikke komme luft ud af slange.

Men igen: Husk lige at skrive hvilken bil der er tale om.

--
FOCs
RR 84 td

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 10:23

> [...]
> dieselpumpen og pumper indtil der ikke komme luft ud af slange.
>
> Men igen: Husk lige at skrive hvilken bil der er tale om.

hmm ok, det er en kammerats Escort fra ca 90 1.6D Van...

Mvh
Morten

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-02-06 20:36

Juel wrote:

> hmm ok, det er en kammerats Escort fra ca 90 1.6D Van...

Så tror jeg du skal lufte ud manuelt. Det letteste er at puste lidt trykluft
tilbage i tanken til det lige bobler og så på med slangen igen.

Det virker for mig.