BT idag omkring fotofælder
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 24-02-06 09:04

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=423056/

Hvem sagde pengemaskine ?

Jacob

P.S Fjern dyret i min email

Fra : Lars Bjerremand

Dato : 24-02-06 09:25

Hvem sagde lad vær med at køre for hurtigt ?

Lars Bjerremand

PS. Eventuelle stavefejl er opstået under transmission

Fra : Klaus G.

Dato : 24-02-06 10:33

> Hvem sagde lad vær med at køre for hurtigt ?

Dig...

Hvis de nu lavede lidt mere individuelle hastigheder, så folk ville finde
mere rimlige. F.eks. synes jeg det er i orden at køre 100km/t på nogle af de
store jyske landeveje, hvor det andre steder er mere rimligt at køre 80,
eller 90km/t. Sådan har de det i andre lande. F.eks. 100km/t på en landevej,
kommer man til en by, så 500m inden står der 80km/t og når man kommer til
byskiltet, ja så er det jo 50km/t.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-06 10:33

"Klaus G." skriver:

> [...]
> kommer man til en by, så 500m inden står der 80km/t og når man kommer til

HØRT !

Men indtil da har jeg kun 1 link til dem der bliver taget i en
fotofælde.

http://www.kinagrill.dk

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Lars Bjerremand

Dato : 24-02-06 10:53

Skal vi så også havde lidt mere individuelle regler i straffeloven, så man
godt må slå dumme mennesker ned, men ikke dem du syntes er rimelige?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-02-06 17:08

"Lars Bjerremand" <123@456.78> skrev i en meddelelse
> Skal vi så også havde lidt mere individuelle regler i straffeloven, så man
> godt må slå dumme mennesker ned, men ikke dem du syntes er rimelige?

Hvad har det nu lige med dk.fritid.bil at gøre?

Du har måske svært ved at færdes på motorvejene efter ,at der nogle steder
er hastigheder på hele 130 km/t.

Fut ned og aflevere dit kørekort hvis du har et - du egner dig tydligvis
ikke til at føre en bil.

God weekend - og afsted med dig.

Hygge
MJ - Civic

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-02-06 18:05

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har det nu lige med dk.fritid.bil at gøre?

At nogle føler sig hævet over andre ved at mene, at de selv kan lave deres
egen færdselslov.

> Fut ned og aflevere dit kørekort hvis du har et - du egner dig tydligvis
> ikke til at føre en bil.

Det var da noget af en svada. Du lyder til gengæld som en, der ikke er
gammel nok til at køre bil endnu.

Også god weekend til dig.

/Caspersen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-02-06 21:18

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en
> meddelelse

> At nogle føler sig hævet over andre ved at mene, at de selv kan lave deres
> egen færdselslov.

Vold og trafikkultur hører IKKE sammen!

> Det var da noget af en svada. Du lyder til gengæld som en, der ikke er
> gammel nok til at køre bil endnu.

Men jeg er gammel nok, til at kunne håndtere flere fartgrænser på samme vej.

> Også god weekend til dig.

ILM
> /Caspersen

Hygge
MJ

Fra : Hornbech

Dato : 24-02-06 19:36

> [...]
> landevej,
> kommer man til en by, så 500m inden står der 80km/t og når man kommer til

Man skal overholde fartgrænserne uanset om man mener at de er rimelige eller
ej.

Sådan er det bare.

Mvh
René

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-02-06 19:49

on 24-02-2006, Klaus G. supposed :
> [...]
> kommer man til en by, så 500m inden står der 80km/t og når man kommer til

Det kan jeg kun være enig med dig i - bedre tilpassede fartgrænser vil
gøre underværker for folks respekt for hastighedsskiltene.

Men det er på ingen måder en undskyldning for at køre for stærkt.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-02-06 09:42

"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=423056/
>

> Hvem sagde pengemaskine ?

Det gjorde jeg ... mange gange

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-02-06 10:03

"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=423056/
>
> Hvem sagde pengemaskine ?

Fordi der er en artikel om, at der ikke var fotokontrol i 2000, men i 2005
hvor der er fotokontrol blev der taget mange ?

Stop nu det hylekor og kør efter reglerne.

Hvem sagde tudekiks ?

/Caspersen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-02-06 10:26

> Stop nu det hylekor og kør efter reglerne.
>
> Hvem sagde tudekiks ?

Hykler?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-02-06 11:55

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Hykler?

Næh, men der burde have stået "Stop nu det hylekor og kør efter reglerne -
eller betal!"

/Caspersen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-02-06 12:03

> Næh, men der burde have stået "Stop nu det hylekor og kør efter reglerne -
> eller betal!"

Det er en af de ting jeg hader ved Danmark ... vi lader stå til når
regeringen gang på gang stjæler penge fra os. Den får lige en omgang på
skruen med jævne mellemrum og folk æder det råt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-02-06 12:22

Kim Frederiksen wrote:

> Det er en af de ting jeg hader ved Danmark ... vi lader stå til når
> regeringen gang på gang stjæler penge fra os.

Jeg ved ikke hvor meget du får "stjålet", men jeg har endnu ikke haft nogen
udgifter til fotovognene.

Så mig generer det ikke.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : JS

Dato : 24-02-06 14:51

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> regeringen gang på gang stjæler penge fra os. Den får lige en omgang
> på skruen med jævne mellemrum og folk æder det råt.

Det er jo en ligegyldig sag.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 15:52

> [...]
> regeringen gang på gang stjæler penge fra os. Den får lige en omgang på
> skruen med jævne mellemrum og folk æder det råt.

Lige i DENNE situation er man da 100,01% herre over det selv. Det har ALDRIG
været tilladt at overskride hastighedsbestemmelserne og der har ALTID vanket
bøder når man blev taget i det. Det er i orden at "vi" får bøder, det er
nemlig IKKE en ret man har til at køre for hurtigt og det har det aldrig
været.

--
Tom

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-02-06 16:41

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> bøder når man blev taget i det. Det er i orden at "vi" får bøder, det er
> nemlig IKKE en ret man har til at køre for hurtigt og det har det aldrig

Jeg kunne ikke være mere enig!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-06 21:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Lige i DENNE situation er man da 100,01% herre over det selv. Det har ALDRIG
>været tilladt at overskride hastighedsbestemmelserne

Det har det da ihvertfald !

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 22:12

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det har det da ihvertfald !

Jeg tænker ikke på udrykningskørsel

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-06 22:22

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Jeg tænker ikke på udrykningskørsel

Så skulle du ikke fremhæve ALDRIG ;)

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 22:33

> Så skulle du ikke fremhæve ALDRIG ;)

Jeg var bevidst om det inden jeg skrev det.
Udrykningskørsel er forbundet med at man "melder sig selv" bagefter til
politiet og en masse andre formalia....såsom at få en person til at gå foran
bilen og svinge med et hvidt flag

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-06 23:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Jeg var bevidst om det inden jeg skrev det.

Hmmmm..... så kan der jo kun være en eneste årsag til du alligevel
skrev det : du vilel tage tid ;)

>Udrykningskørsel er forbundet med at man "melder sig selv" bagefter til
>politiet og en masse andre formalia....såsom at få en person til at gå foran
>bilen og svinge med et hvidt flag

Gå ? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 09:53

> Hmmmm..... så kan der jo kun være en eneste årsag til du alligevel
> skrev det : du vilel tage tid ;)

> Gå ? ;)

okay så løbe

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-02-06 11:17

Den ret er så teoretisk som noget kan være. Hvis man bliver taget "med
bukserne nede", og påberåber sig den, havner man uvægerligt foran en dommer,
og skal forklare hvorfor situationen ikke tillod opkald til 112, der har jeg
aldrig hørt nogen få medhold - heller ikke brandmænd på vej til udrykning
;).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-02-06 11:29

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Den ret er så teoretisk som noget kan være.

Nope!

Jeg har kørt udrykningkørsel adskillige gange - og aldrig haft
problemer forbundet dermed

> [...]
>tillod opkald til 112, der har jeg aldrig hørt nogen få medhold - heller
>ikke brandmænd på vej til udrykning >;).

Det gør man så heller ikke - altså bliver taget med .... man bliver
som regel fulgt frem til endestedet, vi har et par gange oplevet at få
eskorte undervejs. (føles sgisme spøjst)

Det er ikke alle der bor indenfor 5 minutters ambulancerækkevidde

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-02-06 23:27

> Jeg har kørt udrykningkørsel adskillige gange - og aldrig haft
> problemer forbundet dermed

Ifbm. hvad, hvilke "dårlgidomme"?.

> Det gør man så heller ikke - altså bliver taget med ...

Det tænker jeg heller ikke, kun at du får bøden. og hvis du ikke betaler
den.... .

.. man bliver
> som regel fulgt frem til endestedet, vi har et par gange oplevet at få
> eskorte undervejs. (føles sgisme spøjst)

Det er så den betjent der stopper, som afgøre det. Og bliver du blitzet, er
der ingen vej uden om ;).

> Det er ikke alle der bor indenfor 5 minutters ambulancerækkevidde

Det er der ikke mange der gør, med den nye regionsstruktur, ikke kommuner,
kan du bo lige ved siden af en "station" og alligevel vente 20-30min på fx.
en hjerteambulance, selv om 15 teoretisk er max.. . Men den indeholder
temmelig meget gear som er livsbevarende + personel til at betjene det.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-02-06 23:44

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Ifbm. hvad, hvilke "dårlgidomme"?.

Den ældste tøs har astma, og fik som lille jævnligt livtruende anfald,
så venter man ikke på "nogen som helst"

>Det er så den betjent der stopper, som afgøre det. Og bliver du blitzet, er
>der ingen vej uden om ;).

Nu var det før blitzens tid - men stoppet - det blev man godtnok ikke

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-02-06 00:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Nu var det før blitzens tid - men stoppet - det blev man godtnok ikke
> --
Altså - af sted det gik, mod nærmeste skadestue, uden nogen form for
kommunikation ?.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-06 01:42

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Altså - af sted det gik, mod nærmeste skadestue, uden nogen form for
>kommunikation ?.

Meget tæt på - det var så grelt, at der til enhver tid holdt en bil
startklar, med snuden vendt ud mod indkørslen, og ingen holdt
nogensinde og spærrede denne bil inde.

røg vi afsted, var det en af tøserne hjemme, der ringede besked til
sygehuset, vi havde dælme andre bekymringer i bilen ;(

I dag er problemet vokset væk med alderen, gudske tak og lov

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-02-06 12:45

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> bukserne nede", og påberåber sig den, havner man uvægerligt foran en
> dommer, og skal forklare hvorfor situationen ikke tillod opkald til

Heller ikke hvis der har være et hvid klud indblandet?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-06 15:29

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
> aldrig hørt nogen få medhold - heller ikke brandmænd på vej til udrykning

Er der nogen der er blevet straffet efterfølgende hvis de har benyttet
denne?
"FL § 7 Stk. 4. Motorkøretøj, der i et enkelt tilfælde benyttes til
kørsel med alvorligt syge eller tilskadekomne eller i et andet lignende
øjemed, som ikke tåler opsættelse, og som foran på køretøjet på
iøjnefaldende måde har anbragt en hvid dug, er under denne kørsel
ligestillet med udrykningskøretøj. Føreren af motorkøretøjet skal
snarest muligt, efter at sådan kørsel har fundet sted, give politiet
meddelelse herom. Uberettiget anvendelse af hvid dug er forbudt."

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-02-06 23:31

> Er der nogen der er blevet straffet efterfølgende hvis de har benyttet
> denne?
> "FL § 7 Stk. 4.

Ikke på andre måder end at de har fået lov at betale fartbøden ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-06 23:41

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Ikke på andre måder end at de har fået lov at betale fartbøden ;).

Også hvis de har haft et hvidt klæde, tydelig, foran, og de
efterfølgende har husket at melde kørslen til politiet?

Hvis det var mig der fik en bøde for det, også fartbøde, ville den ende
i retten.

For så er den § jo ligegyldig. :-/

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-02-06 00:18

> Hvis det var mig der fik en bøde for det, også fartbøde, ville den ende i
> retten.

Det er jo det jeg mene, så kan man forsvare det der.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-06 18:24

Jørgen M. Rasmussen was thinking very hard :
> heller ikke brandmænd på vej til udrykning

Brandmænd på vej til stationen ved alarm kører ikke udrykningskørsel og
kan ikke benytte færdselslovens § om civil udrykningskørsel. Derfor får
de bøder for hastighedsovertrædelser - selvom det lyder ganske
idiotisk.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-02-06 23:50

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Brandmænd på vej til stationen ved alarm kører ikke udrykningskørsel og
> kan ikke benytte færdselslovens § om civil udrykningskørsel.
Hvorfor ikke?, §7 som bla Finn henviser til, giver svjks. plads til det. At
det er hans arbejde, ænder ikke på, det er en "ikke opsættelig" situation.
Det er bla. det, jeg mener med retten til lovlig udrykningskørsel, er
teoretisk. Udover det vil jeg betænke mig på det, for en ambulance kan meget
"mere", end du kan, uanset hvor hurtigt du når frem til hjælp. Du risikere
at gøre mere skade end gavn, ved i et anfald af panik at race til
skadestuen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-02-06 01:30

Jørgen M. Rasmussen brought next idea :
> Hvorfor ikke?, §7 som bla Finn henviser til, giver svjks. plads til det.

Fordi en brandalarm (åbenbart) ikke regnes som transport af syge eller
lign. uopsættelig situation.

IMHO kunne deltidsbrandmænd godt få lov til at have et løst blåt blink
så de kunne køre udrykning med blå blink for at nå frem til stationen i
tide.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-06 21:36

Kim Frederiksen skriver:

> Det er en af de ting jeg hader ved Danmark ... vi lader stå til når
> regeringen gang på gang stjæler penge fra os. Den får lige en omgang på
> skruen med jævne mellemrum og folk æder det råt.

Hvem stjæler ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 24-02-06 13:52

> [...]
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, men der burde have stået "Stop nu det hylekor og kør efter reglerne -

Jeg har endnu ikke betalt til en pengemaskine, jeg kan spotte dem på laaaang
afstand, men det jeg syntes der er foruroligende er at de siger at der ikke
er flere der kører stærkt, men flere der bliver taget. Det er i mine øjne
ikke længere noget med trafiksikkerhed så, det er og bliver en måde at få
350mill ind til staten om året, sådan er det.

I Danmark skal vi være iih så åhh bevidste omkring miljø/sikkerhed osv osv,
men når det kommer til at det kan koste staten penge, så er det ikke så
vigtigt alligevel, tag bare partikelfiltre på dieselbiler, hvor mange kører
med dem ? Ikke så mange da det er møg dyrt i DK pga afgift.

Hyklerne sidder på borgen siger jeg bare! Det er ikke hr og fru Danmark, der
ind i mellem kører for stærkt på en stor landevej.

Mvh
Jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-06 10:31

"C. Caspersen" skriver:

> Fordi der er en artikel om, at der ikke var fotokontrol i 2000, men i 2005
> hvor der er fotokontrol blev der taget mange ?
>
> Stop nu det hylekor og kør efter reglerne.
>
> Hvem sagde tudekiks ?

HØRT !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-02-06 16:42

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> [...]
> hvor der er fotokontrol blev der taget mange ?
>
> Stop nu det hylekor og kør efter reglerne.

Det er edderpiv'me' hørt!!!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--