Periodisk syn efter pladepause
Fra : Leif Neland

Dato : 23-02-06 22:11

Bilen skulle have været synet i september 2005, men bilen har været afmeldt.
Når den (forhåbentlig...) bliver synet og får plader igen, skal den så synes
i september 2007, eller 2 år efter seneste syn?

Leif

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-02-06 23:00

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når den (forhåbentlig...) bliver synet og får plader igen, skal den så
> synes i september 2007, eller 2 år efter seneste syn?

Du kan vælge synsdatoen du nu får godkendt køretøjet på som fremtidig
grundlag indkaldelser til periodisk syn, der findes på synsblanketten (også
kaldet MO2A) et felt, husker ikke helt ordlyden (er markeret med rød skrift)
dette felt skal du undlade at markere så ændres fremtidig periodiske
indkaldelser til den nye godkendelsesdato.

Et tænkt eksempel hvor det kan være en fordel.

Du har et køretøj som holder syn i 8. måned 2006, du kører bilen til syn i
morgen og den godkendes. Hvis du der markerer feltet jeg før omtalte, vil
den ikke blive indkaldt til syn i 8 måned, der vil så gå næsten 2½ år inden
køretøjet næste gang indkaldes til periodisk syn, så der kan altså være
fordele forbundet med at bibeholde den gamle dato.

MVH Hans