Toyota Corolla XLI '95 - startproblemer
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-02-06 10:18

Jeg har gennem den senere tid oplevet flere gange, at min bil ikke starter.

Når jeg drejer nøglen, er der strøm på alle systemer, men motoren starter
ikke.

Jeg fik for 3 uger siden skiftet batteri og tændrør, og det så ud til at
afhjælpe problemet for en stund. Men nu er det altså kommet tilbage.

En overgang troede jeg, at det var radioen (af nyere dato), der afladede
batteriet. Derfor har jeg i et stykke tid slukket radioen manuelt, hver gang
jeg skulle slukke motoren. Det har dog ikke hjulpet.

Det mystiske er, at hvis jeg prøver mange gange nok, ender det altid med, at
den starter.

Jeg har her til morgen prøvet Pronto, men det virkede i hvert fald ikke
øjeblikkeligt. Jeg sprøjtede det på batteriet og på strømfordeleren (begge
steder bare oven på ledningerne).

Er der nogen, der kan sige, hvad der kan være galt?

Fra : Broegger

Dato : 23-02-06 10:37

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev

> Jeg har gennem den senere tid oplevet flere gange, at min bil ikke
> starter.
>
> Når jeg drejer nøglen, er der strøm på alle systemer, men motoren
> starter ikke.
<snip>

Vi skal have lidt mere info. Når du drejer nøglen, trækker den så motoren
rundt?
Hvis ikke, så kan du prøve at gives starteren et lille dask. Hvis det
hjælper er det starteren der er problemet.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-02-06 13:10

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev

> <snip>
>
> Vi skal have lidt mere info. Når du drejer nøglen, trækker den så motoren
> rundt?

Nej - der er ingen lyd fra motoren.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-02-06 10:38

> Jeg har gennem den senere tid oplevet flere gange, at min bil ikke
> starter.
>
> Når jeg drejer nøglen, er der strøm på alle systemer, men motoren starter
> ikke.

Drejer den motoren rundt? Altså - er der strøm nok på?

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-02-06 13:10

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Drejer den motoren rundt? Altså - er der strøm nok på?

Den drejer ikke motoren rundt i første omgang, men efter en række genforsøg
starter den uden problemer (eller med lidt hosten i starten). Så der må vel
være strøm nok eller?

Fra : Broegger

Dato : 23-02-06 13:25

> [...]
> genforsøg starter den uden problemer (eller med lidt hosten i
> starten). Så der må vel være strøm nok eller?

Få tjekket starteren og tændingslåsen samt ledningsforbindelse. Mit gæt
er en nedslidt starter.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Decolour

Dato : 24-02-06 07:49

Hej

i starteren sidder sådan nogle kobberkontakter, de kan købes for 25
kr og ret nemt skiftes.

sådan var det ihvertfald på min gamle corolla fra 85, når man
drejede nøglen sagde den bare klik, men hvis man prøvede tilpas mange
gange komme den til sidst.

jeg købte de kobberkontakter ved toyota og skiftede dem på en halv
time, og så var jeg kørende igen, og der har nu ingen problemer
været med den starter og den har kørt en 75.000 km siden da.

Mvh Kim Lehmann Poulsen